Zarządzenie Nr 4/10
ZARZĄDZENIE Nr 04/2010
z dnia 17 lutego 2008 r.
Dyrektora Zespołu Szkół w Choroszczy
w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Na podstawie:
- Rozporządzenia MENiS z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004. Nr 26, poz. 232)
- Zarządzenia nr 04/2010 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 21 stycznia i nr 05/2010 z dnia 27 stycznia 2010
ustalam, co następuje:
§ 1
Terminy składania dokumentów i rekrutacji do szkół :
1.Gimnazjum im. Ks. Kard. S. Wyszyńskiego
- składanie dokumentów (uczniowie spoza rejonu)
od 15 marca do 28 maja 2010 r. do godz. 1500
od 22 marca do 16 kwietnia 2010 r. do godz. 15.00 - dotyczy uczniów spoza rejonu
- składanie świadectw i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu
do 29 czerwca 2010 r. do godz. 1500
- rekrutacja od 30 czerwca do 01 lipca 2010 r do godz. 1300
- ogłoszenie listy przyjętych 2 lipca 2010 r. o godz. 1500
2. Publiczne Liceum Ogólnokształcące:
- składanie dokumentów od 15 marca do 28 maja 2010r. do godz. 1500
- składanie dokumentów do szkół dysponujących wolnymi
miejscami od 31 maja do 18 czerwca 2010r. do godz. 1500
- składanie kopii świadectw ukończenia gimnazjum i zaświadczeń o wynikach egzaminu gimnazjalnego do 29 czerwca 2010 r. do godz. 1200
ogłoszenie listy przyjętych 30 czerwca 2010 r.. o godz. 1500
- potwierdzenie przez kandydata woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez złożenie oryginałów świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego
od 1 lipca do 2 lipca 2010r. do godz. 1500
- ogłoszenie wolnych miejsc 5 lipca 2010 r. o godz. 1500
- składanie dokumentów od 6 lipca do 7 lipca 2010 r. do godz. 1200
- ogłoszenie listy przyjętych 7 lipca 2010 r. o godz. 1500
§ 2
Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów.
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania wynosi :
- Za wyniki egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum – 100 pkt.
- Za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych - 60 pkt.
- ocena celująca – 15 pkt.
- ocena bardzo dobra – 13 pkt.
- ocena dobra – 10 pkt.
- ocena dostateczna – 6 pkt.
- Osiągnięcia ucznia : – 40 pkt.
a) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 10 pkt.
b) udział w konkursach wiedzy organizowanych przez kuratora oświaty z następujących przedmiotów: język polski, matematyka, fizyka, biologia, chemia, historia, geografia, język angielski, język niemiecki, język białoruski, rosyjski, francuski, informatyka oraz konkursie „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego”:
- finalista konkursu ponadwojewódzkiego – 12 pkt.
- finalista konkursu wojewódzkiego - 11 pkt.
c) uzyskane wysokie miejsce – nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem – w zawodach artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty (pierwsze trzy
miejsca lub wyróżnienie ze szczebla najwyższego, nie więcej niż 7 pkt. ) na szczeblu:
- powiatowym – 4 pkt.,
- wojewódzkim – 5 pkt.
- ponadwojewódzkim – 6 pkt.
- ogólnopolskim – 7 pkt.
d) uzyskane wysokie miejsce - nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem – w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez podmioty działające na terenie szkoły (pierwsze trzy miejsca lub wyróżnienie ze szczebla najwyższego, nie więcej niż 6 pkt.) na szczeblu:
- powiatowym - 3 pkt.
- wojewódzkim - 4 pkt.
- ponadwojewódzkim - 5 pkt.
- ogólnopolskim - 6 pkt.
e) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego . – 5 pkt
§ 3
Wskazane w § 2 ust.3 lit.b), c), d), e) zarządzenia osiągnięcia ucznia punktowane są tylko w wypadku potwierdzenia ich wpisem na świadectwie ukończenia szkoły.
§ 4
Na każdym etapie rekrutacji o przyjęciu do szkół decyduje suma punktów uzyskana w postępowaniu rekrutacyjnym zgodnie z przepisami § 2.
§ 5
Laureaci konkursów wiedzy o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w § 2 niniejszego zarządzenia.
§ 6
1. Przepisu § 2 ust.1 nie stosuje się do kandydatów , którzy na podstawie odrębnych przepisów zostali zwolnieni z obowiązku przystąpienia do egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum.
2. W postępowaniu rekrutacyjnym kandydatów, o których mowa w ust.1 brane są tylko osiągnięcia wymienione w § 2 ust. 2 i 3.
3. O przyjęciu kandydata, o którym mowa w ust. 1, decyduje uzyskanie wyższej liczby punktów od każdego przyjętego do szkoły przy porównywaniu ich osiągnięć wymienionych w § 2 ust. 2 i 3.
§ 7
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej Liceum składają w sekretariacie następujące dokumenty:
1) podanie o przyjęcie do Liceum z zaznaczeniem języków obcych oraz przedmiotów wybranych ze świadectwa ukończenia gimnazjum, które będą przeliczane na punkty (na druku przygotowanym przez szkołę),
2 kwestionariusz osobowy (na druku przygotowanym przez szkołę),
3) trzy fotografie,
4) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, o których mowa w §2 ust.3,
5) świadectwo ukończenia gimnazjum lub kopię tego świadectwa poświadczoną przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył,
6) zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył,
7) karta zdrowia.
§ 8
1. Kandydat może ubiegać się przyjęcia do klasy z rozszerzoną geografią, matematyką i językiem angielskim
2. Pierwszym językiem obcym jest język angielski. Kandydat może wybrać drugi język obcy spośród następujących: niemiecki, rosyjski
3. Przedmioty, z których oceny ze świadectwa gimnazjalnego będą przeliczane na punkty: geografia, matematyka, język angielski.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor Zespołu Szkół
Wanda Jankowska
Metryka strony