Zmiana Regulaminu Organizacyjnego
Termin ważności strony | 2009-01-02 |
---|
Zarządzenie Nr 50 /06
Burmistrza Choroszczy
z dnia 25 października 2006 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choroszczy
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), zarządzam co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Choroszczy stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 39/06 Burmistrza Choroszczy z dnia 19 września 2006 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Choroszczy, wprowadza się następujące zmiany:
1/ dotychczasowy § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa należy:
1) sprawowanie opieki nad zabytkami, w tym prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
2) opracowywanie programu opieki nad zabytkami, przedkładanie do zatwierdzenia Radzie
3) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przedkładanie ich do zatwierdzenia Radzie
4) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Choroszcz oraz udzielanie informacji w tym zakresie
5) wydawanie zaświadczeń:
· przeznaczeniu działek w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
· zgodności budowy z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
· zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
· potwierdzających iż przeznaczenie działek rolnych do zalesienia nie jest sprzeczne z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Choroszcz
6) prowadzenie inwestycji gminnych oraz nadzór nad ich realizacją , łącznie z inwestycjami komunalnymi
7) prowadzenie spraw w zakresie wodociągów, kanalizacji, zaopatrzenia w energię i transportu zbiorowego,
8) prowadzenie spraw związanych z udziałem mieszkańców gminy w budowie urządzeń infrastruktury technicznej,
9) zarządzanie siecią dróg gminnych i drogami wewnętrznymi stanowiącymi własność gminy, a także pozostałymi drogami przekazanymi w drodze porozumień
10) budowa i utrzymanie dróg i mostów, przepustów i placów oraz nadzór nad ich eksploatacją,
11) przekazywanie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń o planowanych w ciągu 12 miesięcy zamówieniach publicznych, których wartość na roboty budowlane przekroczy równowartość kwoty 5.000 000 euro, dostaw — 750.000 euro, usług — 750.000 euro
12) publikacja, na stronie portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, ogłoszeń o wszczęciu postępowania przetargowego oraz o zawarciu umowy z wykonawcą, dla przetargów poniżej 60.000 euro
13) wysyłanie ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych o przetargach poniżej 60.000 euro
14) przygotowywanie wniosków do funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz innych funduszy
15) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
16) udzielanie niezbędnych informacji z Krajowego Rejestru Sądowego
17) udzielanie inwestorom informacji dotyczącej podmiotów merytorycznie właściwych do załatwiania spraw związanych z realizacją inwestycji,
18) udzielanie inwestorom informacji dotyczącej terminów składania wniosków i czasu ich załatwiania,
19) udzielanie inwestorom informacji dotyczących możliwości pozyskiwania kredytów i pozyskiwania środków pomocowych z innych źródeł,
20) udzielanie inwestorom informacji o możliwości współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi w kraju i za granicą,
21) pomoc inwestorom w uzyskaniu informacji będących w dyspozycji Urzędu Miejskiego w Choroszczy a zwłaszcza w zakresie :
· przeznaczania nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
· stanu prawnego nieruchomości będących przedmiotem zainteresowania inwestora,
· przewidywanych obciążeń podatkowych i innych z tytułu nabycia nieruchomości i realizacji inwestycji,
· ulg podatkowych inwestorom na terenie Gminy,
· wyposażenia nieruchomości w infrastrukturę techniczną i możliwości jej rozbudowy.
· tworzenie warunków organizacyjno — prawnych sprzyjających zainteresowaniu Gminą Choroszcz krajowych i zagranicznych podmiotów w tym :
· przygotowywanie ofert inwestycyjnych
· organizowanie i udział w targach inwestycyjnych,
· promowanie osiągnięć społeczno — gospodarczych Gminy, walorów przyrodniczych i wartości kulturowych Gminy,
· organizowanie szkoleń podmiotom gospodarczym w interesujących ich merytorycznie tematach
22) przeprowadzanie postępowań oraz wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacją przedsięwzięcia
23) prowadzenie spraw związanych z Unią Europejską
2/ dotychczasowy § 9 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
4. Do zadań Referatu Geodezji , Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy :
1) prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów oraz numerów porządkowych nieruchomości,
2) tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane, szacunek cen działek i ich zbywanie,
3) zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości,
4) naliczanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału nieruchomości,
5) naliczanie opłaty adiacenckiej od wzrostu nieruchomości spowodowanego budową urządzeń infrastruktury technicznej
6) ustalanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwalaniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ustalanie odszkodowań w zakresie obniżania się wartości nieruchomości ( renty planistyczne),
7) prowadzenie spraw w zakresie podziału i rozgraniczenia nieruchomości,
8) przekazywanie gruntów komunalnych w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, użyczenie oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie umów o przekazanie nieruchomości między jednostkami,
9) dokonywanie sprzedaży zasobów mieszkaniowych,
10) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub trwałego zarządu,
11) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd nieruchomości, użytkowanie i dzierżawę ,
12) wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
13) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej oraz pomoc spółce wodnej,
14) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa , w tym promocja produktów lokalnych z zakresu rolnictwa
15) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
16) współdziałanie ze służbami inwestycyjnymi w zakresie planowania i realizacji inwestycji technicznych i produkcyjnych w rolnictwie,
17) wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopii włóknistych oraz prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń
18) sprawowanie nadzoru nad uprawami maku lub konopii włóknistych
19) prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej,
20) wykonywanie zadań dotyczących gospodarki łowieckiej
21) gospodarka zasobami lokali mieszkaniowych i użytkowych Gminy, najmu, dzierżaw, ustalanie czynszów za lokale,
22) prowadzenie spraw z zakresu ustalania dodatków mieszkaniowych oraz ich naliczanie
23) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej oraz geologii,
24) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami,
25) nadzór nad cmentarzami komunalnymi i miejscami pamięci narodowej,
26) prowadzenie spraw z zakresu telefonizacji oraz internetu
27) prowadzenie spraw z zakresu wydawania pozwoleń na wycięcie drzew ( poza parkami i lasami) ,
28) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zwierząt ,
29) współpraca z organizacjami rolniczymi w tym z Podlaską Izbą Rolniczą,
30) prowadzenie spraw związanych z Unią Europejską.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 9 listopada 2006 roku.
Metryka strony