Or – V.271.51.2017 Wyjaśnienie treści SIWZ

Choroszcz 06.12.2017 r

Or – V.271.51.2017

 

 

 

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego złotowego w kwocie 2 000 000 zł”

 

Na mocy art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.)  w odpowiedzi na  skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwana w dalszej części także „SIWZ” informujemy:

 

Zapytanie brzmiało:

 

Pytanie do klienta

Odpowiedź klienta

1

Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c. w formie aktu notarialnego. Czy  Zamawiający pokryje koszty sporządzenia dokumentu?

Jeżeli Bank uznaje konieczność sporządzenia aktu notarialnego powinien ten koszt skalkulować w ofercie (prowizja)

2

Czy Zamawiający potwierdza spłatę odsetek  w ratach miesięcznych  do ostatniego dnia każdego miesiąca?

TAK

3

Z SIWZ wynika,  że Bank   pobiera odsetki w pierwszym dniu roboczym po zakończeniu okresu obrachunkowego. Czy Zamawiający wyraża zgodę aby Bank pobierała odsetki ostatniego dnia każdego miesiąca a w przypadku dnia wolnego od pracy następnego dnia roboczego po zakończeniu okresu obrachunkowego.

TAK

4

Czy Zamawiający potwierdza karencję w spłacie kapitału do 30.01.2018r.

TAK

5

Czy Zamawiający  w okresie kredytowania akceptuje następujący  sposób ustalania  stawki oprocentowania : 

„Stawka ustalona  na okres 1 miesiąca w wysokości WIBOR 3 M jako średnia arytmetyczna z 10 ostatnich notowań (dni robocze) przed zakończeniem miesiąca i mająca zastosowanie od 1-ego dnia kalendarzowego następnego miesiąca. 

TAK

6

Czy Zamawiający złoży kontrasygnatę Skarbnika na wekslu i deklaracji wekslowej ?

TAK

7

Czy w okresie kredytowania do naliczania odsetek należy stosować kalendarz rzeczywisty 365/366?

TAK

8

Czy umowa kredytu zostanie zawarta na wzorze umowy kredytu obowiązującym w Banku, zmienionym stosowanie do postanowień SIWZ.

TAK

9

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane były odsetki przeterminowane w wysokości aktualnie obowiązujących maksymalnych odsetek określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny?

TAK

10

Prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.

Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.

TAK, ale również wtedy, gdy Kredytobiorca zechce dokonać wcześniejszej spłaty rat kapitałowych (lub całość niespłaconego kapitału) i wtedy te raty obniżają niespłacony kapitał. Z tytułu dokonania wcześniejszej spłaty kapitału (w całości lub części) Bank nie pobierze dodatkowych opłat.

11

W przypadku inwestycji przewidzianej/-ych do finansowania wnioskowanym kredytem / emisją obligacji / inną ekspozycją kredytową oraz finansowanej / -ych dotacją /–ami z UE, prosimy o informację, czy założone dofinansowanie z UE wynika z zawartej umowy.

1)       jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZu;

2)       jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł.

Dotyczy projektu pn. „Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego  w BOF” – umowa

Realizacja Projektu w latach 2017-2019. Projekt obejmuje przebudowę/budowę 7 dróg i budowę drogi rowerowej  na terenie Gminy Choroszcz. Dofinansowanie ze środków UE wynosi 14 580 613,06 zł.

12

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie p rzez Bank kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Zastosowanie powyższego instrumentu wymaga zgody Zamawiającego na udzielanie, na wniosek EBI lub Banku, informacji na temat finansowanych przedsięwzięć w trakcie ich realizacji oraz zapisy umowne. 

Jeżeli tak to prosimy o wskazanie zadania inwestycyjnego wraz z informacją :

1. Nazwę przedsięwzięcia  :   „Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego  w BOF”

2.  Przewidywaną datę rozpoczęcia i zakończenia: 2017-2019

3. Informację czy Zamawiający ma możliwość odzyskania podatku VAT dla inwestycji (tzn. czy koszty rozliczane będą w kwotach netto czy brutto), nie ma możliwości odzyskania podatku VAT (Kredytobiorca posiada potwierdzającą indywidualną interpretację podatkową)

4.  całkowity koszt inwestycji brutto i netto : brutto: 29 642 306 zł, netto: 24 099 435 zł

5.  źródła finansowania przedsięwzięcia, w podziale na:

–      Środki własne: 10 820 057 zł

–      Kredyt: 2 000 000 zł

–      Dotacja UE: 14 580 613,06 zł

–      Inne (jakie?): 2 241 636 zł – dotacja z budżetu Powiatu Białostockiego, jako współfinansowanie 50% wkładu własnego budowy 4 dróg powiatowych

 

6.  Informację, czy w ramach przedsięwzięcia planowany jest zakup używanych środków trwałych, jeśli tak w jakiej kwocie? (tak/nie) NIE

7.  Informację, czy dla przedsięwzięcia konieczne jest sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko. Jeśli analiza jest konieczna, jaki jest etap prac nad raportem Oceny Oddziaływania na Środowisko? (tak/nie) Analiza oddziaływania na środowisko – przeprowadzona i zakończona. Raport Oceny Oddziaływania na Środowisko – nie wymagany.

8.  Liczbę osób zatrudnionych przez Zamawiającego: stan na 1 grudnia 2017: 59,3 etatów Urząd Miejski w Choroszczy

 

 

Pytania dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej klienta

(prosimy o informacje zgodnie ze stanem na dzień sporządzania odpowiedzi)

 

Pytanie do klienta

Odpowiedź klienta

1

Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):

NIE

2

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):

NIE

3

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa   program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

NIE

4

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.

NIE

5

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):

NIE

6

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).

NIE

7

Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:

 

wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN):

6 160 298 zł

(łącznie z kredytem, o który obecnie Gmina się ubiega)

wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

0

wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

0

wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

2 000 000 zł

(kredyt, o który  obecnie Gmina się ubiega)

wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):

0

 

 

Pytania dotyczące podmiotów powiązanych z klientem

 

Pytanie do klienta

Odpowiedź klienta

1

Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

- stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

Nie dotyczy

 

Pytania dotyczące sprawozdań finansowych

 

Pytanie do klienta

Odpowiedź klienta

1

Jakie jest wykonanie dochodów ze sprzedaży majątku wg stanu na 30.11.2017r.

282 190,00 zł.

2

Jak jest przyczyna rosnących dochodów bieżących (r/r)  2017/2016 o 3,9 MPLN .

Wpływy z udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych – wzrost o 13,3%

Wpływy z podatku od nieruchomości – wzrost o 1,3%

Dotacja na świadczenia wychowawcze (500+) – wzrost o 30,7% (skutek całorocznych wypłat w 2017 roku, gdy wypłaty w 2016 roku obejmowały okres os 1 kwietnia do 31 grudnia)

 

Pozostałe pytania

 

Pytanie do klienta

Odpowiedź klienta

1

Czy Zamawiający wyraża zgodę na składanie w Banku w okresach kwartalnych sprawozdań finansowych (Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S i Rb-28S) oraz informacji i dokumentów niezbędnych do oceny jego sytuacji ekonomiczno-finansowej?

TAK

2

Czy Zamawiający potwierdza, że warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące :

a) zmiana może być inicjowana na wniosek Banku bądź Zamawiającego, a strona wnioskująca zobowiązana jest do  uzasadnienia

b) zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,

c) zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności

d) zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza przedmiot zamówienia  opisany w SIWZ?

TAK

3.

Czy w przypadku braku opinii RIO o możliwości spłaty planowanego kredytu do dnia złożenia ofert, Zamawiający wyraża zgodę aby dostarczenie pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty kredytu stanowiło warunek podpisania umowy.

 

Gmina posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty kredytu – opinia zamieszczona na stronie BIP Choroszcz

 

 

 

 

Dokumenty

 

 

 

 

W załączeniu składamy następujące dokumenty

 

Lp.

Rodzaj dokumentu

1

Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu. – zamieszczona na stronie UM Choroszcz link  http://bip.choroszcz.pl/zestawienia-finansowo-ksiegowe/opinie/opinia-rio---o-mozliwosci-splaty-kredytu.html ,

2

Sprawozdania za II i  III kwartał 2017r.: RBNDS, RBZ,RBN, RB27S, RB28S – zamieszczone na stronie UM Choroszcz link II kw - http://bip.choroszcz.pl/zestawienia-finansowo-ksiegowe/sprawozdania/za_rok_2017/sprawozdanie-za-ii-kw-2017-r.html , III kw - http://bip.choroszcz.pl/zestawienia-finansowo-ksiegowe/sprawozdania/za_rok_2017/sprawozdanie-za-iii-kw-2017-r.html

 

 

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający wprowadza niezbędny  dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach i przedłuża termin składania ofert z dnia 11.12.2017 r. godz. 09:45 na dzień 14.12.2017 r. godz. 09:45. W związku z tym otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.12.2017 r. godz. 10.00.

 

Wykonawcy powinni  śledzić na bieżąco informacje zamieszczane przez Zmawiającego na stronie internetowej odnośnie postępowania o udzielenie zamówienia, którym są zainteresowani. Udzielone odpowiedzi i wprowadzone zmiany treści SIWZ są wiążące dla stron i stanowią autentyczną wykładnię postanowień SIWZ. Należy czytać SIWZ łącznie z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego w trybie art. 38 ust. 1 Pzp i wprowadzonymi zmianami na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp. Wszystkie odpowiedzi i wyjaśnienia do SIWZ oraz wprowadzone zmiany treści SIWZ ze swej istoty uzupełniają więc jej treść i Wykonawcy powinni brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty.

 

 

 

Zastępca Burmistrza Choroszczy

     mgr inż. Grzegorz Gabrian

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Dobrzycki

Data wytworzenia: 2017-12-06

Wprowadzający: Andrzej Sołowianiuk

Data modyfikacji: 2017-12-06

Opublikował: Andrzej Sołowianiuk

Data publikacji: 2017-12-06