Regulamin Rady Pedagogicznej
Regulamin Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Choroszczy
§1
1. W skład rady pedagogicznej i jej organów wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół w Choroszczy.
2. W posiedzeniach rady pedagogicznej mogą brać udział po uprzednim powiadomieniu dyrektora , pracownicy organu prowadzącego i nadzorującego gimnazjum.
3. Do udziału w posiedzeniach rady pedagogicznej mogą być zapraszane przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady , inne osoby z głosem doradczym. Rada może ograniczyć ich udział do wskazanych punktów obrad.
4. Posiedzenia rady pedagogicznej są protokołowane.
5. Posiedzenia rady pedagogicznej odbywają się w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.
6. Przepisy ust 2 - 5 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do posiedzeń komisji.
§2
1. Uczestnictwo w pracach rady pedagogicznej jest obowiązkiem każdego nauczyciela .
2. Członkowie rady pedagogicznej obecni na posiedzeniu lub posiedzeniu komisji dokumentują swój udział podpisem na liście obecności.
3. Członkowie rady pedagogicznej zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej spraw poruszanych na posiedzeniu , jeżeli mogą naruszyć dobro osobiste uczniów lub ich rodziców (opiekunów ) , a także nauczycieli i innych pracowników gimnazjum.
§3
Rada pedagogiczna działa na posiedzeniach oraz przy pomocy swoich organów.
Organami , o których mowa w ust 1 są:
• Przewodniczący.
• Komisje - o ile zostaną utworzone.
§4
Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor zespołu szkół.
Do zadań przewodniczącego rady pedagogicznej w szczególności należy:
przygotowanie , zwoływanie i prowadzenie posiedzeń rady,
podpisywanie uchwał rady pedagogicznej,
podpisywanie wraz z protokolantem protokołów z posiedzeń rady pedagogicznej,
realizowanie uchwał rady pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji.
Do realizacji zadań , o których mowa w ust. 2 pkt 1 - 3 , przewodniczący może upoważnić wicedyrektora zespołu szkół.
§5
1. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
2. Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym.
3. W głosowaniu tajnym podejmowane są uchwały w sprawie obsadzenia stanowisk kierowniczych w gimnazjum oraz delegowanie przedstawicieli rady pedagogicznej do innych organów.
4. Głosowanie tajne przeprowadza się także w innych sprawach , na wniosek członka rady , przyjęty w głosowaniu jawnym , według zasad przewidzianych w ust.1.
Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do posiedzeń komisji.
§6
1. W głosowaniu jawnym członkowie rady pedagogicznej głosują przez podniesienie ręki.
2. Głosowanie jawne przeprowadza osoba prowadząca posiedzenie rady.
§7
1. W głosowaniu tajnym członkowie rady pedagogicznej głosują kartami do głosowania przygotowanymi przez osobę prowadzącą posiedzenie rady.
2.Głosowanie tajne przeprowadza 3 osobowa komisja skrutacyjna , wybierana spośród członków rady pedagogicznej uczestniczących w posiedzeniu.
§8
1. Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów „za" , która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów „przeciw". Pomija się głosy „wstrzymujące się" mające znaczenie wyłącznie dla ustalenia zachowania quorum (minimalnej frekwencji).
2. Jeżeli pełny skład rady pedagogicznej stanowi liczbę nieparzystą , quorum oznacza frekwencję członków rady przynajmniej równą pierwszej liczbie całkowitej po 1/2 pełnego składu.
§9
Uchwalanie , zaopiniowanie .zatwierdzenie , wystąpienie z wnioskiem w sprawach należących do kompetencji rady pedagogicznej , wymaga przeprowadzenia głosowania podczas posiedzenia.
§10
Zebrania rady pedagogicznej są organizowane:
przed rozpoczęciem roku szkolnego,
w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów,
3) po zakończeniu rocznych zajęć edukacyjnych ,
4) zgodnie z harmonogramem posiedzeń rady pedagogicznej przedstawionym przez dyrektora na pierwszym posiedzeniu w danym roku szkolnym,
5) w innych przypadkach z inicjatywy przewodniczącego ,
6) w miarę bieżących potrzeb.
§11
Przygotowanie posiedzenia rady pedagogicznej polega w szczególności na :
• opracowaniu projektu porządku posiedzenia ,
• zawiadomieniu członków rady o terminie zebrania - ze wskazaniem daty i godziny rozpoczęcia posiedzenia.
§12
Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy :
zatwierdzenie planu pracy gimnazjum i liceum,
zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
zatwierdzanie porządku posiedzeń,
podejmowanie uchwał w sprawach dyscyplinarnych,
podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
podejmowanie uchwały w sprawie skierowania uczniów do klas przysposabiających do wykonywania zawodu,
podejmowanie uchwał o skreślenie z listy uczniów,
zatwierdzenie kryteriów oceny zachowania uczniów,
opracowanie i uchwalenie wewnątrzszkolnego systemu oceniania,
opracowanie i uchwalenie wymogów edukacyjnych według podstawy programowej kształcenia ogólnego i programów nauczania .
Rada pedagogiczna opiniuje:
roczną organizację pracy gimnazjum i liceum - tygodniowy plan zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
projekt planu finansowego - propozycje dotyczące uzupełnienia pomocy dydaktycznych, poprawę warunków pracy uczniów i nauczycieli,
wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń , nagród i wyróżnień,
propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
3. Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu zespołu szkół lub jego zmian i przedstawia go do zaopiniowania Radzie Rodziców.
4. Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie ze stanowiska dyrektora , którego postępowanie budzi zastrzeżenia członków rady.
§13
Protokół z posiedzenia rady pedagogicznej powinien zawierać :
• numer, datę , miejsce posiedzenia ,
• listę obecności członków rady pedagogicznej,
• stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia ,
• zatwierdzony porządek posiedzenia ,
• podpisy przewodniczącego i protokolanta .
2. Protokół posiedzenia udostępnia się członkom rady pedagogicznej do wglądu najpóźniej w ciągu 14 dni od zebrania.
Każdy z członków rady ma prawo zaznajamiać się z treścią protokołu posiedzenia i zgłaszania przewodniczącemu uwag do treści protokołu.
Uwagi o jakich mowa w ust. 3 można zgłosić na najbliższym posiedzeniu rady. Nie zgłoszenie żadnej uwagi jest równoznaczne z przyjęciem protokołu. Zgłoszone uwagi w terminie są poddawane pod głosowanie rady.
§14
1. Nowelizacja regulaminu rady pedagogicznej odbywa się w trybie i na zasadach właściwych do jego uchwalenia.
2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu , zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych przepisów.
3. Jeżeli liczba zmian w regulaminie jest znaczna, przewodniczący opracowuje i ogłasza tekst jednolity regulaminu w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią przez wszystkich członków rady pedagogicznej.
Metryka strony