Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy Dyrektora Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy

w wymiarze pełnego etatu

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Burmistrz Choroszczy

ogłasza nabór na wolne stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

  w Choroszczy
w wymiarze pełnego etatu

  1. Wymagania niezbędne:

 

1.1. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

1.2. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

1.3. posiadanie wykształcenia magisterskiego na kierunku:

1) praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,

lub

2) ukończenie do 31.12.2013 r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:

a) pedagogika,

b) pedagogika specjalna,

c) politologia,

d) polityka społeczna,

e) psychologia,

f) socjologia,

g) nauki o rodzinie,

h) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 2,

lub

3) administracja,

lub

4) prawo.

1.4. posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z art.122 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024 r, poz.1283) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r, poz.1081)

1.5. legitymowanie się minimalnym 10-letnim okresem zatrudnienia, w tym co najmniej 3 – letnim okresem zatrudnienia w pomocy społecznej

1.6. posiadanie praw jazdy kat.”B,”

1.7. kandydat nie może być  skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

1.8. kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art.31 ust.1 pkt 5 ustawy o odpowiedzialności za naruszeniem finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r, poz.104).

 

  1. Wymagania dodatkowe:

2.1 doświadczenie w zakresie organizacji usług społecznych na rzecz różnych grup społecznych,

2.2. znajomość zagadnień oraz praktyczna wiedza w zakresie aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym i nieaktywnych zawodowo,

2.3. umiejętność interpretacji stosowania przepisów prawnych oraz znajomość procedur administracyjnych z zakresu ustaw, m.in.: o pomocy społecznej, przeciwdziałaniu przemocy domowej, wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej, o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o przeciwdziałaniu narkomanii, o ustalaniu i wypłatach zasiłków dla opiekunów, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, o finansach publicznych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, prawa zamówień publicznych,  

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku, w szczególności:

3.1. kierowanie i organizacja pracy Ośrodka oraz zapewnienie warunków niezbędnych do jego funkcjonowania i realizacji powierzonych zadań,

3.2. zarządzanie Ośrodkiem i reprezentowanie go na zewnątrz,

3.3. składanie Radzie Miejskiej w Choroszczy corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,

3.4. nadzorowanie i koordynowanie pracy pracowników zatrudnionych w Ośrodku,

3.5. zatrudnianie i zwalnianie pracowników, podejmowanie wszelkich decyzji kadrowych i prowadzenie polityki kadrowej Ośrodka,

3.6. utrzymywanie bieżących kontaktów z kierownictwem organów administracji rządowej i samorządowej, a także z innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się pomocą społeczną oraz ze środkami masowego przekazu,

3.7. ustalanie potrzeb mieszkańców Gminy Choroszcz w zakresie pomocy społecznej, w tym dokonywanie rozpoznania, analizy i diagnozy sytuacji socjalnej ludności oraz możliwości zaspakajania jej potrzeb,

3.8. nadzór nad całokształtem działalności Ośrodka, zwłaszcza gospodarką finansową oraz sprawozdawczością,

3.9. przyjmowanie skarg, wniosków i interwencji, prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

3.10. podpisywanie sprawozdań i pism wychodzących poza Ośrodek,

3.11. wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących zasady funkcjonowania i organizacji Ośrodka,

3.12. prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu działalności Ośrodka zgodnie z posiadanymi upoważnieniami,

3.13. nadzór i koordynacja projektów realizowanych przez Ośrodek.

 

  1. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,

2) życiorys (CV),

3) kopie świadectw pracy,

4) kopie dyplomów potwierdzające posiadane wykształcenie, uprawnienia,

5) kopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursów lub szkoleń,

6) oświadczenie kandydata o tym, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu
za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

 

Do wymaganych dokumentów aplikacyjnych powinno być dołączone oświadczenie o treści zgodnej z załącznikiem do niniejszego ogłoszenia

 

Uwaga:

Kandydat, który zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy
z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o służbie cywilnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.Nr 201, poz.1183), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności.

 

Warunki pracy na stanowisku:

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowa zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

 

Informacje dodatkowe:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł poniżej 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2,) z dopiskiem: „Dotyczy naboru z dnia 06.11.2024 na stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej” w terminie do godz. 12.00 dnia 25 listopada 2024 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wskazanym terminie, nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Choroszczy (https://bip.choroszcz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2).

 

Choroszcz, 06.11.2024 r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Wardziński - Burmistrz Choroszczy

Data wytworzenia: 2024-11-06

Wprowadzający: Izabela Oniszczuk

Data modyfikacji: 2024-11-07

Opublikował: Izabela Oniszczuk

Data publikacji: 2024-11-07