Zadania i kompetencje dyrektora
1. Dyrektor szkoły w szczególności: (zadania i kompetencje)
1) kieruje bieżącą pracą dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą:
szkoły stwarzając warunki do prawidłowego rozwoju psychofizycznego uczniów,
2) reprezentuje szkolę na zewnątrz,
3) sprawuje wspólnie z wicedyrektorem ogólną kontrolę nad działalnością dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą w szkole nadzorując pracę pedagoga szkolnego wychowawców i świetlicy szkolnej
4) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej i Komitetu Rodzicielskiego podjęte w ramach ich kompetencji,
5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą działalność szkoły z zastrzeżeniem 2ust.3.
2. Dyrektor szkoły jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli oraz pracowników nie będących nauczycielami i decyduje w szczególności w sprawach
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli i innych pracowników szkoły,
2) przyznawania nagród i wymierzania kar porządkowych,
3) występowania z wnioskami po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pracowników szkoły.
3. Dyrektor szkoły wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
4. Dyrektor szkoły współpracuje z Radą Pedagogiczną „Komitetem Rodzicielski i Samorządem Uczniowskim.
Metryka strony