Zadania i kompetencje dyrektora

Zadania i kompetencje dyrektora

Zadania i kompetencje dyrektora

1. Koordynuje współdziałanie organów szkoły poprzez:

  • -         wymianę informacji o podejmowanych działaniach lub decyzjach

  • -         organizuje spotkania przedstawicieli organów szkoły w zależności od potrzeb

  • -         zapewnia swobodę działania i podejmowania decyzji w granicach kompetencji organów szkoły określonych w statucie

2. Rozstrzyga wewnętrzne spory między organami szkoły.

3. Kieruje bieżącą pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą stwarzając warunki do

prawidłowego rozwoju psychofizycznego uczniów.

4. Reprezentuje szkołę na zewnątrz.

5. Sprawuje kontrolę nad pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą w szkole, nadzoruje

pracę nauczycieli, wychowawców, świetlicy i biblioteki szkolnej.

6. Realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców podjęte w ramach ich kompetencji.

7. Dysponuje środkami przewidzianymi w planie finansowym szkoły i ponosi

odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, organizuje administracyjną,

finansową i gospodarczą działalność szkoły.

8. Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.

9. Współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Łukaszewicz

Wprowadzający: Ewa Łukaszewicz

Data modyfikacji: 2003-07-17

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2003-07-17