Zadania i kompetencje dyrektora
Zadania i kompetencje dyrektora
1. Koordynuje współdziałanie organów szkoły poprzez:
- wymianę informacji o podejmowanych działaniach lub decyzjach
- organizuje spotkania przedstawicieli organów szkoły w zależności od potrzeb
- zapewnia swobodę działania i podejmowania decyzji w granicach kompetencji organów szkoły określonych w statucie
2. Rozstrzyga wewnętrzne spory między organami szkoły.
3. Kieruje bieżącą pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą stwarzając warunki do
prawidłowego rozwoju psychofizycznego uczniów.
4. Reprezentuje szkołę na zewnątrz.
5. Sprawuje kontrolę nad pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą w szkole, nadzoruje
pracę nauczycieli, wychowawców, świetlicy i biblioteki szkolnej.
6. Realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców podjęte w ramach ich kompetencji.
7. Dysponuje środkami przewidzianymi w planie finansowym szkoły i ponosi
odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, organizuje administracyjną,
finansową i gospodarczą działalność szkoły.
8. Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
9. Współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim.
Metryka strony