Zarządzenie Nr 239/2013
Zarządzenie Nr 239/2013
Burmistrza Choroszczy
z dnia 28.06.2013 r.
w sprawie ustalenia zakładowego planu kont dla projektu „Odnawialna energia słoneczna sposobem na poprawę czystości powietrza na terenie Gminy Choroszcz”
Na podstawie
art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U Nr 121
poz. 591 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla
budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek
budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych
oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami
Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861) zarządzam co następuje:
§ 1
Ustalam plan kont dla projektu „Odnawialna energia słoneczna sposobem na poprawę czystości powietrza na terenie Gminy Choroszcz” na czas trwania projektu – zgodnie z załącznikami Nr 1 i 2.
§ 2
Zasady funkcjonowania kont stosuje się zgodnie z zasadami ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej. Ewidencja księgowa prowadzona jest na nośnikach komputerowych oraz ręcznie. Ewidencja księgowa projektu „Odnawialna energia słoneczna sposobem na poprawę czystości powietrza na terenie Gminy Choroszcz” jest integralną częścią ewidencji księgowej jednostki i jest prowadzona z wykorzystaniem kont syntetycznych planu kont jednostki.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i ma zastosowanie do zaszłości od 01.01.2013 r.
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 239/2013
Burmistrza Choroszczy
z dnia 28.06.2013 r.
Wykaz kont - budżet
133 -7-11 – Rachunek budżetu
140-1 – 11 – Środki pieniężne w drodze
222-3-11– Rozliczenie dochodów budżetowych
223-3-11 – Rozliczenie wydatków budżetowych
240-7-11 – Pozostałe rozrachunki
901-4-11 – Dochody budżetu
902-4-11 – Wydatki budżetu
909-2-11 – Rozliczenia międzyokresowe
960 - 11 – Skumulowane wyniki budżetu
961 - 11 – Wynik wykonania budżetu
991- 11 – Planowane dochody budżetu
992 -11 – Planowane wydatki budżetu
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 239/2013
Burmistrza Choroszczy
z dnia 28.06.2013 r.
Wykaz kont –jednostka
I. Konta bilansowe
ZESPÓŁ 0 – Majątek trwały
011-1 - 11 – Środki trwałe
013 – 11 – Pozostałe środki trwałe
071 - 11 – Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
072 - 11 - Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
080-1 – 11 – Inwestycje (środki trwałe w budowie)
ZESPÓŁ 1 – Środki pieniężne i rachunki bankowe
101-11 - Kasa
130-1-11 – Dochody budżetowe
130-2-11 – Wydatki budżetowe
141-1- 11 – czeki
141-2 – 11 – odprowadzenie dochodów na rachunek bankowy
141-3 – 11 - pozostałe
ZESPÓŁ 2 – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
201-3-11 – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
201-3-11/… – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami wg kontrahentów
221-1-27-11 – Należności z tytułu dochodów budżetowych
225-1 - 11 – Rozrachunki z tytułu podatku od wynagrodzeń
225-2 – 11 – Rozrachunki z tytułu podatku od umów cywilno-prawnych
225-3 – 11 – Rozrachunki z tytułu podatku VAT
229-1 – 11 – Składki na ubezpieczenia zdrowotne
229-2 – 11 – Składki na ubezpieczenia społeczne
229-3 – 11 – Składki na fundusz pracy
229-8 – 11 – inne potrącenia
229-8- 11/… – inne potrącenia wg dłużników
231-1- 11 – Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń - przelewy
231-2 - 11 – Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – wypłata kasowa
ZESPÓŁ 4 – Koszty według rodzajów i ich rozliczenie
400 – 11 – Amortyzacja
401 – 11 – Zużycie materiałów i energii
402 – 11 – Usługi obce
403 – 11 – Podatki i opłaty
404 – 11 – Wynagrodzenia
405 – 11 – Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
409 – 11 – Pozostałe koszty rodzajowe
ZESPÓŁ 7 – Przychody i koszty ich uzyskania
720 -1 - 11 – Dochody budżetowe
750-1 – 11 – Przychody z odsetek bankowych
750-2 – 11 – Pozostałe przychody finansowe
751 – 11 – Koszty finansowe
ZESPÓŁ 8 – Fundusze, rezerwy i wynik finansowy
800-1 – 11 – Fundusz środków obrotowych
800-2 – 11 – Fundusz środków trwałych i środków na inwestycje
800-4 – 11 – fundusz wartości niematerialnych i prawnych
810-1 - 11 –Dotacje budżetowe, płatności z budżetu środków europejskich oraz środki z budżetu na inwestycje
860-1 – 11 – Wynik finansowy
II. Konta pozabilansowe
920-11 – Podatek VAT
975 -4 - 40 -11 - Energia odnawialna słoneczna
976-11 – Wzajemne rozliczenia między jednostkami
998-11– Zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego
999-11 - Zaangażowanie wydatków budżetowych przyszłych lat
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Metryka strony