Zarządzenie Nr 53/11
Zarządzenie Nr 53/2011
Burmistrza Choroszczy
z dnia 12 lipca 2011 roku
w sprawie powołania Komisji przetargowej przy Urzędzie Miejskim w Choroszczy
Na podstawie art.19 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 ze zmianami), zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuje się Komisje przetargową przy Urzędzie Miejskim w Choroszczy, do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych dokonywanych przez Burmistrza Choroszczy, w składzie:
1. Roman Kuźmicki – UM Choroszcz - Przewodniczący Komisji
2. Jakub Homenda – UM Choroszcz - Zastępca Przewodniczącego Komisji
3. Artur Bergiel – UM Choroszcz - Zastępca Przewodniczącego Komisji
4. Wojciech Dobrzycki – UM Choroszcz - Sekretarz Komisji
5. Janina Roszkowska – UM Choroszcz - Zastępca Sekretarza Komisji
6. Krzysztof Wiszowaty – UM Choroszcz - członek Komisji
7. Edward Dakowicz – UM Choroszcz - członek Komisji
8. Katarzyna Ostrowska – UM Choroszcz - członek Komisji
9. Mirosław Linnik - UM Choroszcz - członek Komisji
10. Marta Struczewska - UM Choroszcz - członek Komisji
11. Monika Krawczuk- UM Choroszcz - członek Komisji
12. Eugeniusz Czochański- UM Choroszcz - członek Komisji
13. Grzegorz Buczkowski – ZECWiK w Choroszczy sp. z o.o.- w zakresie przetargów związanych ZECWiK w Choroszczy sp. z o.o..
§ 2
Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji przetargowej określa Regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Traci moc zarządzenie Nr 125/08 Burmistrza Choroszczy z dnia 4 listopada 2008r. w sprawie powołania komisji przetargowej.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zał. do zarządzenia Nr 53/2011
Burmistrza Choroszczy z dnia 12 lipca 2011 roku
Regulamin pracy
Komisji przetargowej
§ 1
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1/ ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759, ze zmianami),
2/ Zamawiającym - należy przez to rozumieć Burmistrza Choroszczy,
3/ Wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega sie o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,
4/ Regulaminie - należy przez to rozumieć „Regulamin pracy Komisji przetargowej”,
5/ Komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową, o której mowa w art. 20 ustawy, powołanej przez Burmistrza Choroszczy do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
6/ Przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego komisji,
7/ Zastępcy Przewodniczącego – należy przez to rozumieć Zastępcę Przewodniczącego komisji,
8/ Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza komisji,
9/ Zastępcy Sekretarza – należy przez to rozumieć Zastępcę Sekretarza komisji,
§ 2
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza Komisja.
2. Do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - w zależności od jego przedmiotu i wartości - Komisja działa w składzie wyznaczonym przez Przewodniczącego komisji:
a) co najmniej trzyosobowym do zamówień, których wartość nie przekracza równowartości 60.000 euro,
b) co najmniej pięcioosobowym do zamówień, których wartość przekracza równowartość 60.000 euro,
§ 3
1. Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy:
1/ udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2/ prowadzenie negocjacji lub rokowań z Wykonawcami w sytuacjach określonych przez ustawę,
3/ otwarcie ofert,
4/ dokonanie oceny czy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, spełniają warunki określone w ustawie, oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
5/ wnioskowanie o wykluczenie Wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia w przypadkach przewidzianych ustawą,
6/ wnioskowanie o odrzucenie ofert w przypadkach określonych w ustawie,
7/ dokonanie oceny ofert nie podlegających odrzuceniu,
8/ przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej,
9/ zapoznanie z wniesionymi informacjami przez Wykonawców dotyczących zaniechania czynności lub podjętej niezgodnie z ustawą przez Zamawiającego i przygotowanie stanowiska Komisji w tej sprawie wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym,
10/ wnioskowanie o unieważnienie postępowania w przypadkach określonych w ustawie,
11/ powiadamianie Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego o zwrocie wniesionego wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Wniosek Komisji w przedmiocie wykluczenia dostawcy lub wykonawcy, odrzucenia ofert oraz unieważnienia postępowania , rozstrzyga Burmistrz Choroszczy.
3. Komisja dokonuje otwarcia ofert w dniu określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wykonując w szczególności następujące czynności:
1/ sprawdza czy oferty nie zostały uszkodzone lub otwarte,
2/ sprawdza termin złożenia ofert (datę i godzinę),
3/ odsyła Wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania,
4/ w trakcie procedury oceny i badania ofert Komisja w szczególności sprawdza, czy każda z ofert:
a) spełnia kryteria i zasady określone w ustawie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, istotnych warunkach zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert,
b) zawiera wszelkie wymagane przepisami dokumenty i oświadczenia.
4. Komisja prowadzi rokowania w trybie zamówienia z wolnej ręki do czasu zawarcia umowy z Wykonawcą.
5. Komisja w toku prac zobowiązana jest do przestrzegania zasad określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
6. Arbitra do udziału w postępowaniu odwoławczym wyznacza Burmistrz Choroszczy
7. Komisja przetargowa kończy pracę po:
1/ zawarciu umowy lub
2/ unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 4
1. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen jej członków.
2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego a pod jego nieobecność Zastępca Przewodniczącego.
§ 5
Pracą Komisji kieruje Przewodniczący lub wyznaczony przez Burmistrza Zastępca Przewodniczącego. Do zadań kierującego Komisją należy:
1/ pobranie ofert z kancelarii Urzędu Miejskiego w dniu ich otwarcia,
2/ organizowanie prac Komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań, które określono w decyzji o jej powołaniu,
3/ zebranie oświadczeń członków Komisji w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy,
4/ nadzorowanie prowadzenia dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych prowadzonej przez Sekretarza lub jego Zastępcę,
5/ informowanie Burmistrza o przebiegu prac Komisji, w tym o nieprawidłowościach występujących w toku przeprowadzanego postępowania,
6/ publiczne obwieszczenie sesji otwarcia ofert w tym:
a) przedstawienie składu osobowego Komisji osobom przybyłym na otwarcie ofert,
b) bezpośrednio przed otwarciem ofert podanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
c) sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy osoby reprezentujące oferentów którzy złożyli oferty, posiadają pełnomocnictwa do składania oświadczeń w ich imieniu,
d) udzielanie głosu upoważnionym przedstawicielom wykonawców, obecnym na publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiocie składania oświadczeń i wyjaśnień,
7/ sprawdzenie z członkami Komisji ważności ofert, poprzez ustalanie czy:
a) złożone oferty zostały opracowane zgodnie z warunkami i wymogami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert,
b) oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania,
c) oferta nie podlega odrzuceniu,
8/ konsultowanie z radcą prawnym projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty w przypadku wątpliwości formalno – prawnych,
9/ przedkładanie Burmistrzowi projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty,
10/ wykonywanie innych obowiązków i czynności wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
11/ zatwierdzenie prac Komisji przetargowej oraz protokołu postępowania.
§ 6
Do obowiązków Sekretarza Komisji lub jego Zastępcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego należy:
1/ współpraca z Referatem merytorycznie odpowiedzialnym przy opracowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2/ dokumentowanie podstawowych czynności Komisji, w tym sporządzenie protokołu oraz załączników,
3/ udział w opracowaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem,
4/ powiadamianie członków Komisji o terminach posiedzeń,
5/ przestrzeganie zasady pisemności w zakresie określonym ustawą,
6/ czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji przetargowej przez członków komisji,
7/ przygotowywanie materiałów z postępowania w celu ich udostępnienia na potrzeby biegłych,
8/ przygotowanie materiałów z postępowania do archiwizacji.
§ 7
Do obowiązków członka Komisji należy dokonywanie indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie:
1/ kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami każdy z członków sporządza kartę indywidualnej oceny ofert,
3/ każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert w przypadku zastosowania kryteriów nieopisanych wzorami.
§ 8
Członkowie Komisji ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe i rzetelne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 9
Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca niezwłocznie przedkłada Burmistrzowi Choroszczy kompletny protokół postępowania podpisany przez wszystkich członków Komisji oraz przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Burmistrza.
§ 10
1. Przewodniczący Komisji, za zgodą Burmistrza Choroszczy, powołuje biegłego (rzeczoznawcę) do wykonania określonych w toku jej prac czynności, jeżeli wymagane są wiadomości specjalne.
2. Wniosek Komisji o powołanie biegłego, powinien zawierać wskazanie przedmiotu
i terminu sporządzenia pisemnej opinii.
3. Biegłym nie może być pracownik zamawiającego.
§ 11
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 12
Regulamin niniejszy obowiązuje z dniem wejścia w życie zarządzenia Nr 53/2011 Burmistrza Choroszczy z dnia 12 lipca 2011 roku.
Metryka strony