Zarządzenie Nr 43/03

Zarządzenie Burmistrza Choroszczy w sprawie projektu budżetu miasta i gminy na 2004 r.
Zarządzenie Nr

Zarządzenie Nr 43/03

Burmistrza Choroszczy

z dnia 15 grudnia 2003 r.

w sprawie: projektu budżetu miasta i gminy na 2004 r.

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717) oraz uchwały Nr XXII/182/93 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 30 listopada 1993 r. w sprawie procedury opracowywania
i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju, szczegółowości i materiałów towarzyszących projektowi budżetu - zarządzam co następuje:

§ 1

Ustalić:

  1. Projekt budżetu gminy na 2004 r. w formie projektu uchwały budżetowej Rady Miejskiej wraz z załącznikami stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

  2. Objaśnienia do projektu budżetu - zgodnie z załącznikiem Nr 2.

  3. Informację o stanie mienia komunalnego gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 2

Niniejsze

Zarządzenie przedkłada się Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz

  • projekt

    1. Nr 1

      1. do Zarządzenia Nr 43/03

      2. Burmistrza Choroszczy

      3. z dnia 15 grudnia 2003 r.

  • UCHWAŁA NR

  • RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY

      • w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.

        • Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c) d) e) i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717,
          Nr 162 poz. 1568) oraz art. 48 ust. 1, art. 52, 116, art. 122, art. 124, art. 128 ust. 2 i art. 134 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189
          poz. 1851) - uchwala się co następuje:

    § 1. Ustala się:

    1. dochody budżetu gminy w wysokości 14 016 072 zł

    - zgodnie z załącznikiem nr 1

    1. wydatki budżetu gminy w wysokości 13 450 681 zł

    - zgodnie z załącznikiem Nr 2

    1. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych

    - zgodnie z załącznikiem nr 3

    1. nadwyżkę budżetu w kwocie 565 391 zł przeznacza się na:

    spłatę kredytu długoterminowego - 499 991 zł

    spłatę pożyczki długoterminowej - 65 400 zł

    § 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy ­­ - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

    § 3. Ustala się:

    1. rezerwę ogólną w kwocie - 50 000 zł

    § 4. 1. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 r. oraz środków na ich realizację

    - zgodnie z załącznikiem Nr 5

    1. Upoważnia się Burmistrza do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 1 500 000 zł

    § 5. Ustala się:

    1. Plan przychodów zakładu budżetowego gminy w kwocie 749 135 zł, w tym dotacje
      z budżetu w kwocie 561 800 zł, wydatków zakładu budżetowego w kwocie 745 135 zł,
      w tym: wpłata do budżetu oraz zakres i kwoty dotacji

    - zgodnie z załącznikiem Nr 6.

    1. Plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 160 190 zł oraz wydatków
      w kwocie 174 000 zł

    - zgodnie z załącznikiem Nr 7.

    1. Dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 318 400 zł

    - zgodnie z załącznikiem Nr 8.

    1. Dotacje dla innych podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 9.

    § 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 35 100 zł oraz wydatki Funduszu w kwocie 50 000 zł.

    Plan finansowy Funduszu stanowi załącznik Nr 10.

    § 7. Dochody w kwocie 85 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych
    w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

    § 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 11.

    §9. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.

    §10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 500 000 zł.

    § 11. Upoważnia się Burmistrza do:

    1. Lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.

    2. Zaciągania długu (zobowiązań) oraz do spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 (plan wydatków budżetu) załącznikiem Nr 4 (plan przychodów
      i rozchodów).

    3. Samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 300 000 zł.

    § 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

    §13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2004 r.
    i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

    Przewodniczący

    Rady Miejskiej w Choroszczy

      1. Nr 1

        1. do Uchwały Nr .....

        2. Rady Miejskiej w Choroszczy

        3. z dnia .................

        4. DOCHODY

        w zł.

        Dział

        Rozdział

        Treść

        Przewidywane wykonanie na 2003 r.

        Plan na 2004 r.

        1

        2

        3

        4

        5

        010

        Rolnictwo i łowiectwo

        65 561

        280

        01095

        Pozostała działalność

        65 561

        280

        § 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

        280

        280

        § 0830 wpływy z usług

        3 000

        -

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        62 215

        -

        § 0920 pozostałe odsetki

        66

        -

        020

        Leśnictwo

        1 423

        1 500

        02095

        Pozostała działalność

        1 423

        1 500

        § 0690 wpływy z różnych opłat

        1 423

        1 500

        100

        Górnictwo i kopalnictwo

        19 400

        20 000

        10095

        Pozostała działalność

        19 400

        20 000

        § 0460 wpływy z opłaty eksploatacyjnej

        19 400

        20 000

        700

        Gospodarka mieszkaniowa

        1 281 256

        595 150

        70005

        Gospodarka gruntami i nieruchomościami

        1 281 256

        595 150

        § 0470 wpływy za użytkowanie wieczyste

        16 500

        20 000

        § 0690 wpływy z różnych opłat

        185 900

        160 000

        w tym:

        - opłaty adiacenckie - plan: 60 000 zł

        - renty planistyczne - plan: 100 000 zł

        § 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

        129 720

        145 850

        w tym:

        - lokale użytkowe i garaże -plan: 28 700

                      • grunty - plan: 22 750

        - ośrodki zdrowia -plan: 18 200

        - lokale mieszkalne - plan: 53 700

        - urządzenia wodno-kanalizacyjne - plan: 22 500

        § 0760 wpływy z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności

        5 686

        -

        § 0830 wpływy z usług

        25 000

        19 300

        § 0840 wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

        916 000

        250 000

        § 0920 pozostałe odsetki

        2 400

        -

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        50

        -

        750

        Administracja publiczna

        100 603

        101 300

        75023

        Urzędy gmin

        16 300

        16 300

        § 0450 wpływy z opłat adm. za czynności urzędowe

        9 300

        10 000

        § 0690 wpływy z różnych opłat

        2 600

        2 700

        § 0830 wpływy z usług

        500

        500

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        3 900

        3 100

        75095

        Pozostała działalność

        84 303

        85 000

        § 0480 wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

        84 303

        85 000

        756

        Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

        4 405 486

        5 429 149

        75601

        Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

        52 646

        52 300

        § 0350 podatek od działalności gospod. osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

        50 800

        52 300

        § 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat

        1 846

        -

        75615

        Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych

        2 500 940

        2 608 390

        § 0310 podatek od nieruchomości

        1 820 100

        1 921 200

        § 0320 podatek rolny

        367 800

        368 000

        § 0330 podatek leśny

        33 980

        34 000

        § 0340 podatek od środków transportowych

        53 300

        53 330

        § 0360 podatek od spadków i darowizn

        20 900

        21 500

        § 0370 podatek od posiadania psów

        1 760

        1 760

        § 0430 wpływy z opłaty targowej

        100

        100

        § 0500 podatek od czynności cywilno-prawnych

        185 000

        190 500

        § 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat

        18 000

        18 000

        75618

        Wpływy innych opłat stanowiących dochody jedn. sam. teryt. na podst. ustawy

        56 900

        58 600

        § 0410 wpływy z opłaty skarbowej

        56 900

        58 600

        75621

        Udziały gmin w pod. stanowiących dochód budżetu państwa

        1 795 000

        2 709 859

        § 0010 podatek dochodowy od osób fizycznych

        1 750 000

        2 663 559

        § 0020 podatek dochodowy od osób prawnych

        45 000

        46 300

        758

        Różne rozliczenia

        6 003 917

        6 837 478

        75801

        Część oświatowa subwencji ogólnej dla jedn. sam. terytor.

        3 705 423

        3 890 852

        § 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa

        3 705 423

        3 890 852

        75805

        Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

        589 809

        -

        § 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa

        589 809

        -

        75807

        Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

        1 710 160

        2 946 026

        § 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa

        1 710 160

        2 946 026

        75814

        Różne rozliczenia finansowe

        - 1 475

        600

        § 0350 podatek od działalności gosp. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej

        - 391

        -

        § 0360 podatek od spadków i darowizn

        - 333

        -

        § 0410 wpływy z opłaty skarbowej

        - 1 212

        -

        § 0500 podatek od czynności cywilno-prawnych

        - 25

        -

        § 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat

        - 114

        -

        § 0920 pozostałe odsetki

        600

        600

        801

        Oświata i wychowanie

        26 950

        27 760

        80101

        Szkoły podstawowe

        25 950

        26 260

        § 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

        24 500

        24 650

        § 0920 pozostałe odsetki

        150

        110

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        1 300

        1 500

        80113

        Dowożenie dzieci do szkół

        1 000

        1 500

        § 0750 dochody z najmu i dzierżawy

        1 000

        1 500

        852

        Pomoc społeczna

        420

        -

        85215

        Dodatki mieszkaniowe

        420

        -

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        420

        -

        900

        Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

        90 200

        71 500

        90005

        Pozostała działalność

        90 200

        71 500

        § 0970 wpływy z różnych dochodów

        90 200

        71 500

        Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji zleconych gminom

        1 776 558

        931 955

        750

        Administracja publiczna

        89 000

        91 000

        75011

        § 2010 Urzędy Wojewódzkie

        89 000

        91 000

        751

        Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

        57 609

        1 955

        75101

        § 2010 prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców

        1 792

        1 955

        75108

        § 2010 wybory do sejmu i senatu

        21 962

        -

        75110

        § 2010 referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

        33 855

        -

        801

        Oświata i wychowanie

        3 829

        -

        80101

        § 2010 Szkoły podstawowe - dotacja na wyprawkę szkolną

        3 829

        -

        852

        Pomoc społeczna

        1 517 120

        839 000

        85213

        § 2010 składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej

        73 100

        40 000

        85214

        § 2010 zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

        1 267 273

        609 000

        85216

        § 2010 zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

        72 597

        87 000

        85219

        § 2010 ośrodki Pomocy Społecznej

        101 000

        103 000

        85295

        § 2010 Pozostała działalność - dotacja na wyprawkę szkolną

        3 150

        -

        900

        Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

        109 000

        -

        90015

        § 2010 oświetlenie ulic

        109 000

        -

        Dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

        42 755

        -

        750

        Administracja publiczna

        12 755

        -

        75020

        § 2320 Starostwa Powiatowe

        12 755

        -

        900

        Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

        30 000

        -

        90003

        § 2320 Oczyszczanie miasta, zwalczanie gołoledzi

        30 000

        -

        Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie własnych

        zadań gmin

        193 679

        -

        754

        Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

        15 000

        -

        75412

        § 2030 OSP - ochrona przeciwpożarowa

        15 000

        -

        852

        Pomoc społeczna

        140 723

        -

        85215

        § 2030 dodatki mieszkaniowe

        73 823

        -

        85295

        § 2030 pozostała działalność - dożywianie uczniów

        66 900

        -

        801

        Oświata i wychowanie

        32 631

        -

        80195

        § 2020 dofinansowanie wyjazdu do Wielkiej Brytanii

        § 2030 pozostała działalność (odpisy na Fundusz Świadczeń Socjalnych)

        13 180

        19 451

        -

        -

        854

        Edukacyjna opieka wychowawcza

        5 325

        -

        85415

        § 2030 pomoc materialna dla uczniów

        1 892

        -

        85495

        § 2030 odpisy na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów

        3 433

        -

        Dotacje ze środków Unii Europejskiej w ramach programu SAPARD

        441 600

        -

        600

        Transport i łączność

        241 600

        -

        60016

        § 6291 dotacja na budowę nawierzchni ul. Białostockiej i Kościuszki

        241 600

        -

        900

        Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

        200 000

        -

        90001

        § 6291 dotacja na budowę kanalizacji sanitarnej w Choroszczy

        200 000

        -

        Razem

        14 449 808

        14 016 072

        • Przewodniczący

        • Rady Miejskiej w Choroszczy

          1. Nr 2

            1. do Uchwały Nr ......

            2. Rady Miejskiej w Choroszczy

            3. z dnia ...........................

            4. WYDATKI

            w zł.

            Dział

            Rozdział

            Treść

            Przewidywane wykonanie na 2003 r.

            Plan na 2004 r.

            010

            Rolnictwo i łowiectwo

            23 400

            7 200

            01030

            Izby rolnicze

            7 000

            7 200

            § 2850 wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych

            7 000

            7 200

            01095

            Pozostała działalność

            16 400

            -

            § 4100 wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

            1 500

            -

            § 6050 wyd. inwest. j.b. - wyk. dokum. na budowę wodoc. w Śliwnie - II etap

            4 900

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - dok. na budowę wodoc. w Kol. Oliszki

            10 000

            -

            600

            Transport i łączność

            1 705 364

            699 656

            60014

            Drogi publiczne powiatowe

            170 000

            -

            § 6620 dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje realizowane na podstawie umów

            170 000

            -

            60016

            Drogi publiczne gminne

            1 535 364

            699 656

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            24 500

            25 000

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenia roczne

            1 940

            2 100

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            4 800

            4 800

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            660

            660

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            676

            696

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa drogi Izbiszcze-Kruszewo

            16 542

            300 000

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. Żółtkowska

            198 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa kanalizacji deszczowej w ul. Ks. Pieściuka

            45 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa nawierzchni w ul. Ks. Pieściuka

            -

            85 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - droga Kościuki-Zaczerlany

            252 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wykonanie projektów na budowę ulic - 33 000

            33 000

            -

            w tym:

            - ul. Akacjowa wraz z kanalizacją deszczową- 12 000

            - ul. Ks. Pieściuka - 5 000

            - droga Krupniki-Klepacze - 16 000

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa ul. Białostockiej i Kościuszki

            434 900

            -

            § 6051 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa ul. Białostockiej i Kościuszki (ze środków programu SAPARD)

            241 946

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            281 400

            281 400

            700

            Gospodarka mieszkaniowa

            694 400

            651 440

            70004

            Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

            325 060

            349 940

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            1 000

            1 500

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            218 710

            236 300

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            16 118

            17 700

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            39 000

            43 770

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            6 800

            6 300

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            6 765

            6 970

            pozostałe wydatki bieżące

            36 667

            37 400

            70005

            Gospodarka gruntami i nieruchomościami

            247 500

            142 300

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wykup gruntów

            206 000

            100 000

            pozostałe wydatki bieżące

            41 500

            42 300

            70095

            Pozostała działalność

            121 840

            159 200

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dok. na modernizację ciepłowni

            -

            25 000

            pozostałe wydatki bieżące

            121 840

            134 200

            710

            Działalność usługowa

            20 000

            111 000

            71004

            Plany zagospodarowania przestrzennego

            20 000

            111 000

            pozostałe wydatki bieżące

            20 000

            111 000

            750

            Administracja publiczna

            1 657 296

            1 673 200

            75011

            Urzędy Wojewódzkie

            89 000

            91 000

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            67 960

            69 630

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            6 000

            6 000

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            13 230

            13 520

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            1 810

            1 850

            75020

            Starostwa Powiatowe

            12 755

            -

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            10 600

            -

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            1 895

            -

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            260

            -

            75022

            Rady gmin

            50 000

            51 000

            pozostałe wydatki bieżące

            50 000

            51 000

            75023

            Urzędy gmin

            1 470 341

            1 495 300

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            790 000

            821 100

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenia roczne

            55 648

            63 700

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            150 000

            152 400

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            20 000

            21 700

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            20 633

            21 400

            § 6060 wydatki na zakupy inwest. j.b.

            18 860

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            415 200

            415 000

            75095

            Pozostała działalność

            35 200

            35 900

            pozostałe wydatki bieżące

            35 200

            35 900

            751

            Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

            57 609

            1 955

            75101

            Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

            1 792

            1 955

            pozostałe wydatki bieżące

            1 792

            1 955

            75108

            Wybory do sejmu i senatu

            21 962

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            21 962

            -

            75110

            Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

            33 855

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            33 855

            -

            754

            Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

            221 300

            227 290

            75403

            Komendy Powiatowe Policji

            1 040

            -

            § 2590 wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych

            1 040

            -

            75412

            Ochotnicze Straże Pożarne

            220 260

            227 290

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            14 000

            15 000

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            63 140

            66 200

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            4 946

            5 100

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            12 210

            12 300

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            1 670

            1 800

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            2 706

            2 790

            pozostałe wydatki bieżące

            121 588

            124 100

            756

            Dochody od osób prawnych, od osób fiz. i od innych jedn. nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

            95 650

            98 100

            75645

            Pobór podatków, opłat, nieterminowych należności budżetowych

            95 650

            98 100

            § 4100 wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

            53 400

            55 000

            pozostałe wydatki bieżące

            42 250

            43 100

            757

            Obsługa długu publicznego

            80 500

            85 400

            75702

            Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

            80 500

            85 400

            § 8070 odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów

            80 500

            85 400

            758

            Różne rozliczenia

            -

            50 000

            75818

            Rezerwy ogólne celowe

            -

            50 000

            § 4810 rezerwa ogólna

            -

            50 000

            801

            Oświata i wychowanie

            6 128 357

            6 743 590

            80101

            Szkoły Podstawowe

            3 238 349

            3 412 700

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            96 743

            99 600

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            1 941 317

            2 038 400

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            130 484

            165 000

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            404 045

            424 200

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            53 556

            56 400

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            155 451

            163 200

            pozostałe wydatki bieżące

            456 753

            465 900

            80104

            Przedszkola

            685 271

            725 440

            § 2650 dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego

            530 000

            561 800

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            13 417

            13 820

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            101 409

            106 500

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            7 227

            8 620

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            21 787

            22 870

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            2 945

            3 090

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            7 856

            8 090

            pozostałe wydatki bieżące

            630

            650

            80110

            Gimnazja

            1 630 408

            1 939 510

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            990

            2 000

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            1 023 277

            1 074 400

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            68 906

            86 900

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            206 952

            217 300

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            27 560

            28 940

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            79 989

            82 400

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - hala sportowa

            60 000

            281 570

            pozostałe wydatki bieżące

            162 734

            166 000

            80113

            Dowożenie uczniów do szkół

            276 949

            285 300

            pozostałe wydatki bieżące

            276 949

            285 300

            80114

            Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół

            221 180

            232 600

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            133 300

            139 970

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            9 173

            11 400

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            26 905

            28 250

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            3 630

            3 810

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            3 496

            3 600

            pozostałe wydatki bieżące

            44 676

            45 570

            80120

            Licea ogólnokształcące

            42 789

            148 040

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            29 479

            112 110

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            -

            2 500

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            5 683

            20 850

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            769

            2 810

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            6 208

            8 970

            pozostałe wydatki bieżące

            650

            800

            80195

            Pozostała działalność

            33 411

            -

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            19 451

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            13 960

            -

            851

            Ochrona zdrowia

            93 370

            85 000

            85154

            Przeciwdziałanie alkoholizmowi

            93 370

            85 000

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            3 600

            3 600

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            10 720

            11 800

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            -

            900

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            1 920

            2 200

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            260

            310

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            676

            696

            pozostałe wydatki bieżące

            76 194

            65 494

            852

            Pomoc społeczna

            1 898 343

            1 165 400

            85213

            § 4130 składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej

            73 100

            40 000

            85214

            Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

            1 317 273

            659 000

            w tym:

            Zadania własne

            50 000

            50 000

            § 3110 świadczenia społeczne

            50 000

            50 000

            Zadania zlecone

            1 267 273

            609 000

            § 3110 świadczenia społeczne

            1 247 273

            600 000

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            20 000

            9 000

            85215

            Dodatki mieszkaniowe

            164 323

            164 000

            § 3110 świadczenia społeczne

            164 323

            164 000

            85216

            Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

            72 597

            87 000

            § 3110 świadczenia społeczne

            72 597

            87 000

            85219

            Ośrodki pomocy społecznej -zadania zlecone

            101 000

            103 000

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            67 000

            69 000

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            5 700

            6 000

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            13 000

            13 000

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            1 780

            1 780

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            2 706

            2 790

            pozostałe wydatki bieżące

            10 814

            10 430

            85219

            Ośrodki pomocy społecznej - zadania własne

            64 000

            67 400

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            526

            600

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            40 500

            45 000

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            2 900

            3 400

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            6 500

            8 400

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            950

            1 180

            pozostałe wydatki bieżące

            12 624

            8 820

            85228

            Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

            8 000

            15 000

            § 2820 dotacja celowa z budżetu państwa na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

            8 000

            15 000

            85295

            Pozostała działalność

            98 050

            30 000

            pozostałe wydatki bieżące

            98 050

            30 000

            854

            Edukacyjna opieka wychowawcza

            216 713

            224 600

            85401

            Świetlice szkolne

            209 191

            219 600

            § 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

            1 629

            1 670

            § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników

            152 921

            158 000

            § 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne

            10 578

            12 900

            § 4110 składki na ubezpieczenia społeczne

            28 822

            29 700

            § 4120 składki na Fundusz Pracy

            3 859

            3 970

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            11 060

            11 400

            pozostałe wydatki bieżące

            322

            1 960

            85412

            Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży

            597

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            597

            -

            85415

            Pomoc materialna dla uczniów

            3 492

            5 000

            § 3240 stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów - zadania własne

            2 292

            -

            § 3240 stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów - zadania zlecone

            1 200

            5 000

            85495

            Pozostała działalność

            3 433

            -

            § 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

            3 433

            -

            900

            Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

            998 543

            1 244 100

            90001

            Gospodarka ściekowa i ochrona wód

            534 631

            799 000

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -kanalizacja sanitarna na os. Al. Niepodległości

            19 419

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - kanalizacja sanitarna ul. Ks. Pieściuka, Białostocka, Kościuszki, Zastawie I

            273 260

            -

            § 6051 wydatki inwestycyjne j.b. - kanalizacja sanitarna ul. Ks. Pieściuka, Białostocka, Kościuszki, Zastawie I (ze środków programu SAPARD)

            200 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. (kanalizacja w Klepaczach - ul. Wodociągowa i Niewodnicka)

            11 952

            671 500

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wyk. dok. na kan. sanit. w ul. Zastawie II i III w Choroszczy i ul. 3-go Maja w Choroszczy

            20 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -kanalizacja sanitarna Klepacze ul. Łagodna, Cicha

            8 000

            -

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -budowa kanalizacji sanitarnej w ul. 3-go Maja

            -

            25 000

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dokum. na kanaliz. sanit. Klepacze, Krupniki, Porosły i Kol. Porosły

            pozostałe wydatki bieżące

            -

            2 000

            100 000

            2 500

            90003

            Oczyszczanie miast i wsi - zadania własne

            65 800

            67 200

            pozostałe wydatki bieżące

            65 800

            67 200

            90003

            Oczyszczanie miast i wsi - zadania powierzone

            30 000

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            30 000

            -

            90004

            Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

            6 500

            6 700

            pozostałe wydatki bieżące

            6 500

            6 700

            90015

            Oświetlenie ulic, placów i dróg - zadania własne

            252 100

            341 200

            § 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dokumentacji na modernizację oświetlenia ulicznego

            12 100

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            240 000

            341 200

            90015

            Oświetlenie ulic, placów i dróg - zadania zlecone

            84 512

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            84 512

            -

            90095

            Pozostała działalność

            25 000

            30 000

            pozostałe wydatki bieżące

            25 000

            30 000

            921

            Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

            338 000

            351 100

            92109

            Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

            600

            700

            pozostałe wydatki bieżące

            600

            700

            92114

            Pozostałe instytucje kultury

            170 400

            173 800

            § 2550 dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury

            170 400

            173 800

            92116

            Biblioteki

            127 000

            144 600

            § 2550 dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury

            127 000

            144 600

            92120

            Ochrona i konserwacja zabytków

            10 000

            -

            § 2830 dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozost. jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych

            10 000

            -

            92195

            Pozostała działalność

            30 000

            32 000

            § 6060 wydatki na zakupy inwestycyjne j.b.

            5 000

            -

            pozostałe wydatki bieżące

            25 000

            926

            Kultura fizyczna i sport

            31 000

            31 650

            92601

            Obiekty sportowe

            13 400

            13 700

            pozostałe wydatki bieżące

            13 400

            13 700

            92695

            Pozostała działalność

            17 600

            17 950

            pozostałe wydatki bieżące

            17 600

            17 950

            Razem

            14 259 845

            13 450 681

            • Przewodniczący

            • Rady Miejskiej w Choroszczy


              1. Nr 3

                1. do Uchwały Nr ........

                2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                3. z dnia ...........................

                4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych na 2004 r.

                w zł.

                Dział

                Rozdział

                Nazwa działu, rozdziału

                Dochody

                plan na 2004 r.

                Wydatki

                plan na 2004r.

                w

                tym:

                Dochody

                budżetu

                Wynagro-dzenia

                pochodne od wynagrodzeń

                państwa

                750

                Administracja publiczna

                91 000

                91 000

                75 630

                15 370

                23 000

                75011

                Urzędy Wojewódzkie

                91 000

                91 000

                75 630

                15 370

                23 000

                751

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

                1 955

                1 955

                -

                -

                -

                75101

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

                1 955

                1 955

                -

                -

                -

                853

                Opieka społeczna

                839 000

                839 000

                75 000

                14 780

                -

                85313

                Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej

                40 000

                40 000

                -

                -

                -

                85314

                Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

                609 000

                609 000

                -

                -

                -

                85316

                Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

                87 000

                87 000

                -

                -

                -

                85319

                Ośrodki Pomocy Społecznej

                103 000

                103 000

                75 000

                14 780

                RAZEM

                931 955

                931 955

                150 630

                30 150

                23 000

                • Przewodniczący

                • Rady Miejskiej w Choroszczy


                  1. Nr 4

                    1. do Uchwały Nr ......

                    2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                    3. z dnia ..........................

                    4. Plan przychodów i rozchodów na 2004 r.

                    w zł

                    L.p.

                    Wyszczególnienie

                    Kwota

                    I

                    Przychody ogółem

                    -

                    w tym:

                    1. nadwyżka z lat ubiegłych

                    -

                    2. wolne środki

                    -

                    3. kredyty długoterminowe

                    -

                    4. pożyczki

                    -

                    5. spłaty pożyczek udzielonych

                    -

                    6. przychody z prywatyzacji majątku gminy

                    -

                    7. sprzedaż papierów wartościowych

                    -

                    II

                    Rozchody ogółem

                    565 391

                    w tym:

                    1. spłaty kredytów długoterminowych

                    499 991

                    2. spłaty pożyczek długoterminowych

                    65 400

                    3. pożyczki udzielone

                    -

                    4. wykup papierów wartościowych

                    -

                    • Przewodniczący

                    • Rady Miejskiej w Choroszczy


                      1. Nr 5

                        1. do Uchwały Nr ........

                        2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                        3. z dnia ...........................

                        4. WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ W 2004 ROKU.

                        w zł

                        Nazwa zadania inwestycyjnego

                        i jego realizacji

                        Rok rozpocz. zadań

                        zakończ.

                        Wartość kosztor. zadań

                        Dotychcz ponies. wydatki

                        Środki wynikaja- ce z planów na 2004 rok

                        W tym

                        Wykonanie systemem gospod.

                        przez ZECWiK

                        Inne środki do pozyskania

                        Ogółem środki na inwestycje

                        środki wł. Budżet

                        śr. wł.

                        z f. cel.

                        Wpłaty ludności

                        dot.

                        bezw. z budżetu

                        kredyt pożyczka

                        z Unii Europej

                        skiej

                        1

                        2

                        3

                        4

                        5

                        6

                        7

                        8

                        9

                        10

                        11

                        12

                        13

                        14

                        I. ZADANIA KONTYNUOWANE

                        1. Wodociąg w Śliwnie II etap

                        2003

                        2004

                        124 900

                        4 900

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        120 000

                        -

                        120 000

                        2. Droga Izbiszcze-Kruszewo

                        2003

                        2004

                        1 016 542

                        16 542

                        300 000

                        300 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        700 000

                        1 000 000

                        3. ul. Ks. Pieściuka

                        2003

                        2004

                        90 000

                        5 000

                        85 000

                        85 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        85 000

                        4. Hala sportowa przy gimnazjum

                        2002

                        2005

                        3 093 000

                        102 700

                        281 570

                        281 570

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        281 570

                        5. Kanalizacja Sanitarna w ul. Wodociagowej i
                        Niewodnickiej w Klepaczach

                        2002

                        2004

                        1 614 129

                        14 129

                        671 500

                        671 500

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        928 500

                        1 600 000

                        6. Kanalizacja Sanitarna w ul. 3-go Maja

                        2003

                        2004

                        30 000

                        5 000

                        25 000

                        25 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        25 000

                        II ZADANIA NOWOROZPOCZYNANE

                        1. Opracowanie dokumentacji na modernizację kotłowni

                        2004

                        2004

                        25 000

                        -

                        25 000

                        25 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        25 000

                        2. Opracowanie dokumentacji na kananlizację sanitarną: Klepacze, Krupniki, Porosły,
                        kol. Porosły

                        2004

                        2004

                        100 000

                        -

                        100 000

                        100 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        100 000

                        III INNE

                        1. Wykup gruntów

                        2004

                        -

                        -

                        100 000

                        100 000

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        100 000

                        Ogółem

                        6 093 571

                        148 271

                        1 588 070

                        1 588 070

                        -

                        -

                        -

                        -

                        -

                        120 000

                        1 628 500

                        3 336 570

                        • Przewodniczący

                        • Rady Miejskiej w Choroszczy


                        Załącznik Nr 6

                            1. do Uchwały Nr .......

                            2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                            3. z dnia .............................

                            4. Przychody i wydatki zakładów budżetowych na 2004 r.

                            w zł.

                            L.p.

                            Nazwa zakładu

                            Stan środków obrotowych na 01.01.2004 r.

                            Przychody na 2004 r.

                            w tym: dotacja z budżetu

                            Zakres dotacji

                            Wydatki

                            na 2004 r.

                            w tym: wpłata do budżetu

                            Stan środków obrotowych na 31.12.2004 r.

                            1

                            Przedszkole Samorządowe w Choroszczy

                            5 000

                            749 135

                            561 800

                            Realizacja zadań z zakresu wychowania przedszkolnego

                            745 135

                            -

                            4 000

                            • Przewodniczący

                            • Rady Miejskiej w Choroszczy


                              1. Nr 7

                                1. do Uchwały Nr .....

                                2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                                3. z dnia ............................

                                4. Przychody i wydatki środków specjalnych na 2004 r.

                                w zł.

                                L.p.

                                Dz. rozdz.

                                Nazwa jednostki i określenie środka specjalnego

                                Stan środków obrotowych na 01.01.2004r.

                                Przychody na 2004 r.

                                Wydatki na 2004 r.

                                Stan środków obrotowych na 31.12.2004 r.

                                1

                                2

                                3

                                4

                                5

                                6

                                7

                                1

                                801-80101

                                Szkoły podstawowe - działalność gospodarcza

                                5 610

                                80 000

                                85 000

                                610

                                2

                                801-80110

                                Gimnazjum ­- działalność gospodarcza

                                800

                                20 000

                                18 000

                                2 800

                                3

                                854-85401

                                Szkoły podstawowe - świetlica z dożywianiem

                                12 000

                                60 190

                                71 000

                                1 190

                                OGÓŁEM

                                18 410

                                160 190

                                174 000

                                4 600

                                • Przewodniczący

                                • Rady Miejskiej w Choroszczy

                                  1. Nr 8

                                    1. do Uchwały Nr ........

                                    2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                                    3. z dnia .........................

                                    4. Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2004 r.

                                    w zł.

                                    L.p.

                                    Dział

                                    Rozdział

                                    Nazwa instytucji

                                    Kwota dotacji w zł

                                    1

                                    921

                                    92114

                                    Miejsko - Gminne Centrum Kultury w Choroszczy

                                    173 800

                                    2

                                    921

                                    92116

                                    Biblioteka Gminna w Choroszczy

                                    144 600

                                    RAZEM

                                    318 400

                                    • Przewodniczący

                                    • Rady Miejskiej w Choroszczy

                                      1. Nr 9

                                        1. do Uchwały Nr ....

                                        2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                                        3. z dnia ...............................

                                        4. Kwoty dotacji dla innych podmiotów nie zaliczanych

                                        5. do sektora finansów publicznych

                                        Nazwa jednostki

                                        Kwota dotacji

                                        w zł

                                        Zakres przedmiotowy

                                        1)CARITAS Archidiecezji Białostockiej - stacja w Choroszczy

                                        15 000

                                        Usługi opiekuńcze nad chorymi, niepełnosprawnymi oraz osobami w podeszłym wieku

                                        Razem

                                        15 000

                                        • Przewodniczący

                                        • Rady Miejskiej w Choroszczy

                                          1. Nr 10

                                            1. do Uchwały Nr .......

                                            2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                                            3. z dnia ................................

                                            4. Zestawienie przychodów i wydatków

                                            5. Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 r.

                                            Stan środków obrotowych na początek roku 30 000 zł

                                            Przychody ogółem 35 100 zł

                                            w tym:

                                            wpływy własne:

                                                          • opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska 35 000 zł

                                                          • kapitalizacja odsetek 100 zł

                                            Wydatki ogółem: 50 000 zł

                                            w tym:

                                                          • edukacja ekologiczna, uporządkowanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień
                                                            i zakrzewień, utrzymanie czystości oraz likwidacja dzikich wysypisk, selektywna zbiórka odpadów (nagrody) - 20 000 zł

                                                          • opracowanie oceny oddziaływania kanalizacji sanitarnej na ochronę środowiska -
                                                            30 000 zł

                                            Stan środków na koniec roku 15 100 zł

                                            • Przewodniczący

                                            • Rady Miejskiej w Choroszczy

                                              1. Nr 11

                                                1. do Uchwały Nr ....

                                                2. Rady Miejskiej w Choroszczy

                                                3. z dnia .............................

                                                4. Prognoza kwoty długu

                                                5. na dzień 31 grudnia 2004 r.

                                                w zł

                                                Lp.

                                                Wyszczególnienie

                                                Kwota

                                                I

                                                Stan długu na dzień 31 grudnia 2003 r.

                                                728 891

                                                1

                                                Emisja papierów wartościowych

                                                -

                                                2

                                                Zaciągnięte kredyty

                                                499 991

                                                3

                                                Zaciągnięte pożyczki

                                                228 900

                                                4

                                                Przyjęte depozyty

                                                -

                                                w tym: depozyty zbywalne

                                                -

                                                5

                                                Zobowiązania wymagalne:

                                                -

                                                a. z tytułu poręczeń i gwarancji

                                                -

                                                b. jednostek budżetowych

                                                -

                                                w tym z tytułu:

                                                              • dostawy towarów i usług

                                                -

                                                              • składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy

                                                -

                                                c. pozostałych jednostek sektora finansów publicznych

                                                -

                                                II

                                                Planowane zwiększenie długu w 2004 r.

                                                -

                                                1

                                                Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterm.

                                                -

                                                2

                                                Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki

                                                -

                                                3

                                                Emisja papierów wartościowych

                                                -

                                                4

                                                Zobowiązania wymagalne na koniec 2003 r.

                                                -

                                                a. jednostek budżetowych

                                                -

                                                b. pozostałych jednostek sektora finansów publicznych

                                                -

                                                Wartość długu ogółem ( I + II )

                                                728 891

                                                III

                                                Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 r.

                                                565 391

                                                1

                                                Kwoty spłaconych rat kredytów

                                                499 991

                                                2

                                                Kwoty spłaconych rat pożyczek

                                                65 400

                                                3

                                                Kwoty zwróconych ( rozliczonych ) depozytów

                                                -

                                                IV

                                                Ogółem dług na 31 grudnia 2004 r. I + II - III

                                                163 500

                                                V

                                                Planowane dochody na 2004 r.

                                                14 016 072

                                                % (IV : V)

                                                1,17

                                                • Przewodniczący

                                                • Rady Miejskiej w Choroszczy

                                                  1. Nr 2

                                                    1. do Zarządzenia Nr 43/03

                                                    2. Burmistrza Choroszczy

                                                    3. z dnia 15 grudnia 2003 r.

                                                    4. objaśnienia do projektu budżetu na 2004 r.

                                                        • Podstawą opracowania projektu budżetu gminy na 2004 r. są założenia do projektu budżetu. Założenia te stanowią kontynuację działań organów gminy mającą na celu dalszy rozwój społeczno-gospodarczy gminy. Na tle istniejących i przewidywanych uwarunkowań za najważniejsze do realizacji w 2004 r. uznaje się między innymi:

                                                    Utrzymanie poziomu wydatków finansowych na cele bieżące przynajmniej na poziomie 2003 roku, przy uwzględnieniu przewidywanej inflacji w roku 2004.

                                                    Kontynuowanie wodociągowania gminy Choroszcz:

                                                                1. Śliwno II etap

                                                                2. część wsi Krupniki,

                                                                3. część osiedla Wichrowe Wzgórza,

                                                                4. wnioski grupy mieszkańców w zależności od możliwości inwestycyjnych ZECWiK.

                                                    Rozbudowa kanalizacji sanitarnej:

                                                                1. ul. Wodociągowa i Niewodnicka w Klepaczach,

                                                                2. część ul. 3-go Maja w Choroszczy,

                                                                3. przygotowanie dokumentacji pod przyszłą rozbudowę.

                                                    Budowa dróg gminnych i powiatowych.

                                                    Budowa hali gimnastycznej w Choroszczy.

                                                    Rozpoczęcie modernizacji ciepłowni komunalnej oraz sieci cieplnych.

                                                    DOCHODY

                                                    Planowane dochody ogółem na 2004 r. są niższe o 3% od przewidywanego wykonania
                                                    w 2003 r.

                                                    Do projektu budżetu zostały przyjęte dotacje na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na podstawie pism:

                                                    1) Podlaskiego Urzędy Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 24.10.2003 r. Nr FB II 3010-12/03 w sprawie przyznania dotacji celowych oraz kwoty dochodów związanych
                                                    z realizacją zadań zleconych:

                                                                  • na administrację publiczną - 91 000 zł,

                                                                  • składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 40 000 zł,

                                                                  • na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne - 609 000 zł,

                                                                  • na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze - 87 000 zł,

                                                                  • na ośrodki pomocy społecznej - 103 000 zł.

                                                    Plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych wynosi 23 000 zł

                                                    2) Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Białymstoku z dnia 21.10.2003 r. Nr DBŁ 3101-4-3/6/03 w sprawie przyznania dotacji celowej na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców - 1 955 zł.

                                                    Wysokość subwencji ogólnej na 2004 r. przyjęto na podstawie pisma Ministra Finansów
                                                    Nr ST3-4820-81/2003 z dnia 29.11.2003 r. informującego o projektowanej subwencji ogólnej w wysokości 6 836 878 zł - jest wyższe o 13,8 % od subwencji w 2003 r.

                                                    Na 2004 r. została zmieniona konstrukcja subwencji ogólnej, która składa się z części:

                                                                  • wyrównawczej- 2 946 026 zł

                                                                  • równoważącej - -

                                                                  • oświatowej - 3 890 852 zł - w stosunku do 2003 r. jest wyższa o 185 429 zł tj. 5 %.

                                                    Dz. 010 Rolcnictwo

                                                                  • dochody z dzierżawy gruntów rolnych planowane są na tej samej wysokości jak
                                                                    w roku ubiegłym,

                                                                  • nie planuje się wpływów z usług, ponieważ od 2004 r. urząd nie będzie wydawał świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,

                                                                  • różne dochody- wpłaty ludności na budowę sieci wodociągowej na terenach wiejskich. Zakłada się, że w przyszłym roku będą realizowane przez ZECiW
                                                                    i dochody zostaną ustalone po zatwierdzeniu planu inwestycji w/w jednostki.

                                                    Dz. 020 Leśnictwo

                                                    Wpływy za obwody łowieckie zostały przyjęte na takim samym poziomie jak w latach ubiegłych.

                                                    Dz. 100 Górnictwo i kopalnictwo

                                                    Opłatę eksploatacyjną ustalono mętodą szacunkową na podstawie wpłat realizowanych
                                                    w 2003 r.

                                                    Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa

                                                    W dziale tym planuje się uzyskać dochody z tytułu zagospodarowania mienia komunalnego.

                                                                  • wpływy za użytkowanie wieczyste - uważa się, że w przyszłym roku w/w opłaty bieżące i zaległe będą zrealizowane w 100 %,

                                                                  • wpływy z różnych opłat:

                                    1. renty planistyczne przyjęto na poziomie wykonania w roku bieżącym,

                                    2. opłatę adiacencką - przyjęto niższe dochody od wykonania w 2003 r. z uwagi na mniejszą ilość podziałów kwalifikujących się do naliczenia w/w opłaty.

                                                  • dochody z najmu i dzierżawy - ogółem zakłada się uzyskać wyższe o 12,4 %
                                                    z uwagi na zwiększenie stawek czynszowych za lokale użytkowe o stopień inflacji
                                                    w przypadku zmiany użytkowania oraz ściągnięcia w trybie egzekucyjnym zaległych należności,

                                                  • w przyszłym roku nie planuje się uzyskać dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności z uwagi na brak wniosków
                                                    w powyższej sprawie,

                                                  • wpływy z usług - jest to odpłatność za eksploatację wynajętych lokali użytkowych
                                                    i są niższe ze względu na mniejszą ilość wynajętych pomieszczeń,

                                                  • uważa się, że wpływy ze sprzedaży składników majątkowych będą niższe ze względu na mniejszą ilość nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.

                                    Dz. 750 Administracja publiczna

                                    Dochody w tym dziale ustalono metodą szacunkową na podstawie wpłat realizowanych
                                    w 2003 r. i są to: prowizje ze sprzedaży znaków skarbowych, opłaty za specyfikacje i opłaty administracyjne oraz różne rozliczenia z lat ubiegłych.

                                    Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu na poziomie realizacji
                                    w 2003 r.

                                    Dz. 756 Dochody od osób prawnych, fizycznych i innych jednostek

                                    Przy opracowywaniu projektu budżetu nie dysponowano informacjami dotyczącymi poziomu stawek podatku rolnego, od nieruchomości, od posiadanych środków transportowych oraz innych opłat ustalonych w drodze uchwał Rady Miejskiej. W związku z powyższym
                                    w zakresie w/w dochodów przyjęto, że należne gminie podatki i inne opłaty wzrosną przynajmniej o 0,6 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.

                                    Dochody realizowane przez urzędy skarbowe zostały przyjęte na podstawie wykonania
                                    w 2003 r. i zwiększone o 3 %, w projekcie budzetu na 2004 r. uwzględniono zmianę klasyfikacji budżetowej w/w podatków na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów
                                    z dnia 1 sierpnia 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 137 poz. 1307) - został zlikwidowany rozdział 75616 i obecnie wszystkie podatki ogółem są ujęte w rozdziale 75615 bez podziału na: od osób prawnych i fizycznych

                                    Podatek dochodowy od osób fizycznych przyjęto zgodnie z informacją podaną przez Ministra Finansów. Ze względu na wprowadzone zmiany w systemie finansowania samorządów zawarte w ustawie z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego zwiększono w 2004 r. udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych z 27,6 % do 35,72 % i podatku od osób prawnych z 5 % do 6,71 %.

                                    Dz. 758 Różne rozliczenia

                                    Subencje przyjęto zgodnie z kwotami podanymi przez Ministerstwo Finansów.

                                    Nie planuje się wzrostu dochodów z tytułu odsetek od środków pieniężnych na rachunkach bankowych ze względu na spadek oprocentowania.

                                    Dz. 801 Oświata i wychowanie

                                    Dochody ustalono metodą szacunkową na poziomie wykonania w 2003 r. i są to:

                                                  • czynsz za wynajęte pomieszczenia szkolne - 6 150 zł,

                                                  • czynsz za ustawienie masztu “CENTERTEL” na budynku szkoły - 18 500 zł,

                                                  • odsetki od środków pieniężnych na rachunkach bankowych - 110 zł,

                                                  • różne rozliczenia - 1 500 zł,

                                                  • czynsz dzierżawy za wynajem autokaru szkolnego - 1 500 zł.

                                    Dz. 853 Opieka społeczna

                                    Nie planuje się dochodów ponieważ w 2003 r. wystąpiły jednorazowe rozliczenia z lat ubiegłych.

                                    Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                                                  • wpływy z różnych dochodów - są to wpłaty mieszkańców partycypujących
                                                    w kosztach budowy kanalizacji sanitarnej.

                                    DOTACJE

                                    Dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie przyjęto zgodnie z dyspozycjami dysponentów przyznających dotacje.

                                    Do projektu budżetu nie ujeto dotacji ze środków Unii Europejskiej w ramach programu “SAPARD” na budowę kanalizacji sanitarnej w Klepaczach i budowę drogi Izbiszcze-Kruszewo. Po otrzymaniu promesy powyższe dotacje zostaną wprowadzone do planu dochodów i wydatków budżetowych.

                                    WYDATKI

                                    Plan wydatków ogółem na 2004 r. jest niższy o 5,7 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.

                                    Na wydatki inwestycyjne i majątkowe przeznacza się 1 588 070 zł, tj. 11,8 % ogólnego planu wydatków.

                                    Wydatki bieżące rzeczowe zostały zwiększone średnio o 2 %. Ogółem planowane wydatki są mniejsze od planowanych dochodów o kwotę 565 391 zł, którą przeznacza się na spłatę rat pożyczki i kredytu.

                                    Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo

                                    W rozdz. 01030 - wydatki bieżące przeznacza się na przekazanie 2 % udziałów w podatku rolnym na rzecz Izb Rolniczych. Nie planuje się wydatków w pozostajacej działalności ponieważ:

                                                  • wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne nie występują bo sołtysi nie będą już wydawać świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,

                                                  • w 2004 r. wodociąg w Śliwnie II etap zostanie wykonany nieodpłatnie przez Zakład Energetyki Cieplnej, Wodociągów i Kanalizacji w Choroszczy,

                                                  • wodociąg Krupniki w miarę możliwości finansowych ZECWiD.

                                    Dz. 600 Transport i łączność

                                    Na drogi publiczne gminne planuje się wydać ogółem 699 656 zł.

                                    Na bieżące utrzymanie dróg gminnych przyjęto 314 656 zł.

                                    Na wydatki inwestycyjne planuje się wydać 385 000 zł,

                                    w tym:

                                                  • na budowę drogi Izbiszcze-Kruszewo - 300 000 zł. Planowana kwota jest niewystarczająca. Złożono wniosek do programu “SAPARD” o dofinansowanie powyższej inwestycji w wysokości 400 000 zł i czynione są starania celem pozyskania dodatkowych środków z innych żródeł,

                                                  • budowę nawierzchni w ul. Ks. Pieśiuka - 85 000 zł.

                                    Dz. 700 Gopodarka mieszkaniowa

                                    Rozdz. 70004 - różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej - sa to wydatki bieżące na utrzymanie pracowników gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, brygady remontowo-budowlanej, pracowników publicznych oraz wydatki związane z eksploatacją budynków przy ul. Mickiewicza 28 i utrzymanie jednego samochodu “ŻUK”.

                                    Rozdz. 70005 - wydatki bieżące planuje się wydać na wykonanie operatów szacunkowych
                                    i podziałów nieruchomości oraz opłaty notarialne.

                                    Wydatki inwestycyjne przeznacza się na wykup gruntów i wypłatę odszkodowań za przejęte drogi wynikające z podziału nieruchomości.

                                    Rozdz. 70095

                                                  • zakłada się, że wydatki bieżące na utrzymanie budynków komunalnych wzrosną
                                                    o 10 % ze względu na znaczną podwyżkę cen oleju opałowego i innych usług eksploatacyjnych.

                                                  • wydatki inwestycyjne zostaną wydane na opracowanie dokumentacji na modernizację ciepłowni w Choroszczy.

                                    Dz. 710 Działalność usługowa

                                    Na 2004 r. zaplanowano wyższe środki finansowe, które zamierza się wydać na:

                                                  • wykonanie operatów szacunkowych niezbędnych do naliczania rent planistycznych - 24 000 zł,

                                                  • opracowanie studium zagospodarowania przestrzennego gminy - 79 000 zł,

                                                  • wprowadzenie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego w Kol. Porosły -
                                                    8 000 zł.

                                    Dz. 750 Administracja publiczna

                                    Rozdz. 75011 - w zadaniach zleconych otrzymane środki pieniężne będą wykorzystane na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.

                                    Rozdz. 75022 - wydatki na utrzymanie rady zostaną zwiększone o stopień inflacji.

                                    Rozdz.75023

                                    Przy planowaniu wydatków na administrację samorządową brano pod uwagę przewidywane wykonanie w 2003 r. uwzględniając przewidywaną inflację. W ramach posiadanych środków pieniężnych zamierza się dokończyć remont pomieszczeń na I piętrze budynku administracyjnego.

                                    Rozdz. 75095

                                    Pozostała działalność - planowaną kwotę zamierza się wydać na promocję gminy oraz opłacenie skałdek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi i Związku Gmin Wiejskich.

                                    Dz. 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.

                                    W dziale tym realizowane są zadania zlecone - prowadzenie aktualizacji list wyborców.

                                    Dz. 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

                                    Na Ochotnicze Straże Pożarne planowane wydatki w 2004 r. zostaną wydane na utrzymanie jednostek OSP na terenie miasta i gminy: wynagrodzenia kierowców i konserwatorów, ekwiwalenty za udział w akcjach gaśniczych, utrzymywanie w gotowości sprzętu oraz inne wydatki związane z utrzymaniem strażnic.

                                    Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych oraz wydatki związane z ich poborem.

                                    Planowane środki będą wydane na wypłatę prowizji inkasentom za pobór podatków oraz inne wydatki związane z naliczeniem i poborem podatków i opłat.

                                    Dz. 757 Obsługa długu publicznego

                                    Środki finansowe przeznaczone są na zapłatę odsetek od zciągniętych pożyczek i kredytów.

                                    Dz. 801 Oświata i wychowanie

                                    Na oświatę i wychowanie planuje się wydać ogółem 6 743 590 zł, w tym wydatki bieżące -
                                    6 462 020 zł i są wyższe o 5,4 % od przewidywanego wykonania w 203 r.. Otrzymana subwencja w wysokości 3 890 852 zł nie pokrywa planowanych wydatków bieżących na utrzymanie szkół podstawowych, gimnazjum, liceum oraz Zespołu Obsługi Szkół, które wynoszą 5 451 280 zł. Brakującą kwotę 1 560 428 zł pokryto ze środków własnych gminy. Ponadto ze środków własnych zaplanowano wydatki na dowożenie uczniów i utrzymanie przedszkola - 1 010 740 zł. Ogółem ze środków własnych gminy na oświatę planuje się wydać 2 571 168 zł.

                                    Wydatki na wynagrodzenia osobowe i pochodne zostały zwiększone o 4 %, a wydatki bieżące rzeczowe o 2 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.

                                    Planowane wydatki inwestycyjne przeznaczone są na zakup stolarki do budowy sali gimnastycznej przy Gimnazjum.

                                    Dz. 851 Ochrona zdrowia

                                    Planowane środki finansowe przeznacza się na przeciwdziałanie alkoholizmowi i będą wydawane zgodnie z gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

                                    Dz. 852 Opieka społeczna

                                    Na opiekę społeczną zaplanowano wydać ogółem 1 165 400 zł, w tym:

                                                  • ze środków budżetu państwa - 839 000 zł,

                                                  • z budżetu gminy - 326 400 zł.

                                    Na realizację wydatków zleconych przyjęto kwoty zgodnie z otrzymanymi dotacjami.

                                    Środki własne budżetu gminy przeznacza się na:

                                                  • świadczenia społeczne (zasiłki) - 50 000 zł (na poziomie wykonania w 2003 r.),

                                                  • wypłatę dodatków mieszkaniowych 164 000 zł - są wyższe o 70,8 %, ponieważ od 2004 r. wydatki te nie będą dofinansowywane z budżetu państwa,

                                                  • utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 67 400 zł,

                                                  • dożywianie dzieci w szkołach - 30 000 zł - od 2004 r. wydatki te będą finansowane tylko z budżetu gminy.

                                    Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

                                                  • na utrzymanie świetlic szkolnych zaplanowano środki przede wszystkim na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,

                                                  • zaplanowano także wydatki na pomoc materialną dla uczniów w formie stypendiów - w wysokości 5 000 zł.

                                    Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                                    Rozdz. 90001 - wydatki bieżące w wysokości 2 500 zł planuje się wydać na usługi konserwacyjne kanalizacji deszczowej

                                    Wydatki inwestycyjne ogółem 796 500 zł przeznacza się na:

                                                  • budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Wodociągowej i Niewodnickiej w Klepaczach - 671 500 zł. Na to zadanie planuje się otrzymać dotację z programu “SAPARD”
                                                    w wysokości 700 000 zł

                                                  • budowę kanalizacji sanitarnej w ul. 3-go Maja - 25 000 zł

                                                  • opracowanie dokumentacji na kanalizację sanitarną w Klepaczach, Krupnikach, Porosłach i Kol. Porosły w ramach wspólnej inwestycji z miastem Białystok -
                                                    100 000 zł.

                                    Rozdz. 90003 i 90004 - na oczyszczanie miasta, zimowe utrzymanie dróg i ulic oraz na zieleń w miastach i gminach zaplanowano wydatki na podstawie wykonania w 2003 r. powiększone o stopień inflacji.

                                    Rozdz. 90015 - w 2004 r. na oświetlenie ulic, placów i dróg oraz konserwację urządzeń elektrycznych planuje się wydać 257 200 zł. Na modernizację oświetlenia ulicznego (wymiana lamp na energooszczędne) przeznacza się 84 000 zł.

                                    Rozdz. 90005 - wydatki bieżące ustalono na poziomie roku bieżącego, powiększone o stopień inflacji i przeznacza się je na utrzymanie urządzeń komunalnych, opłatę za wprowadzanie do powietrza substancji zanieczyszczających, opłatę za wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej oraz usługi komunalne (pochówek osób bezdomnych, odłów bezpańskich psów i inne).

                                    Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

                                    Rozdz. 92109 - planowane środki pieniężne będą wydawane na utrzymanie świetlic wiejskich.

                                    Rozdz. 92114 i rozdz. 92116 - planowana dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie działalności Miejsko-Gminnego centrum Kultury w Choroszczy i działalność bibliotek.

                                    W planowanych środkach finansowych dla MGCK są uwzględnione środki na organizację imprez sportowych - 21 400 zł.

                                    Dotację na utrzymanie bibliotek powiększono o kwotę 15 000 zł z przeznaczeniem na komputeryzację bibliotek.

                                    Rozdz. 92120 - ze względu na brak środków pieniężnych nie planowano wydatków na ochronę zabytków.

                                    Rozdz. 92125 - planowane wydatki bieżące zamierza się wydać na organizację imprez kulturalnych oraz częściowe utrzymanie orkiestry dętej w Choroszczy.

                                    Dz. 921 Kultura fizyczna i sport

                                    Rozdz.92601 - środki pieniężne przeznacza się na utrzymanie i remonty boisk sportowych.

                                    Rozdz. 92695 - planowane środki pieniężne będą wydane na przeprowadzenie imprez sportowo-turystycznych oraz utrzymanie zespołów sportowych Ligi Gminnej.

                                    Ogółem projekt budżetu zamyka się nadwyżką budżetową w wysokości 565 391 zł.

                                    • Burmistrz

                                    • inż. Jerzy Ułanowicz

    Metryka strony

    Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

    Wytwarzający/odpowiadający: Teresa Lenczewska

    Wprowadzający: Teresa Lenczewska

    Data modyfikacji: 2003-12-16

    Opublikował: Ewa Łukaszewicz

    Data publikacji: 2003-12-16