Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w mieście Choroszcz”
Choroszcz 17.11.2016 r
Or – V.271.40.2016
Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w mieście Choroszcz”
Na mocy art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) w odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia informujemy:
Zapytanie brzmiało:
- Czy Zamawiający dopuści zastosowanie do budowy kanalizacji deszczowej i sanitarnej rur wykonanych z innych materiałów niż przyjęte w dokumentacji? Jeżeli tak to jakich? Prosimy o podanie wymaganych parametrów.
Czy Zamawiający dopuści do budowy sieci kanalizacji deszczowej zastosowanie rur o średnicy fi 315-600 mm PEHD lub PP-B SN8 o ściance wewnętrznej gładkiej i zewnętrznej karbowanej ?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza rur karbowanych zewnętrznie lub betonowych, gdyż projekt nie uwzględniał ich przy obliczeniach statycznych i hydraulicznych.
- Czy Zamawiający będzie wymagał przeprowadzenia inspekcji kamerą TV kanalizacji deszczowej i sanitarnej ?
Odp. Zamawiający będzie wymagał wizualizacji kamerą TV wykonanych sieci kanalizacji deszczowej i sieci kanalizacji sanitarnej.
- Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego na wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacyjnej na terenie drogi powiatowej i dróg gminnych? Jeśli tak, prosimy o podanie aktualnych stawek.
Odp. Zamawiający informuje, że nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego na wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej.
- Prosimy o określenie kto ponosi koszty związane z wbudowaniem urządzeń w pasie drogowym ?
Odp. Zamawiający informuje, iż opłaty z tytułu umieszczenia sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ponosi gestor tych sieci.
- Zwracamy się o potwierdzenie, iż dla zabezpieczenia należytego wykonania umowy na realizację przedmiotowego zadania, przy okresie gwarancji i rękojmi dłuższym niż 5 lat obowiązują zapisy ustawy Pzp art. 150 ust. 7-9.
Odp. Tak, Zamawiający potwierdza, iż dla zabezpieczenia należytego wykonania umowy na realizację przedmiotowego zadania, przy okresie gwarancji i rękojmi dłuższym niż 5 lat obowiązują zapisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) art. 150 ust. 7-9.
- Zwracamy się o potwierdzenie, iż okres rękojmi za wady wynosi 3 lata zgodnie z § 13 ust. 1 projektu Umowy.
Odp. Zamawiający potwierdza, iż okres rękojmi za wady wynosi 3 lata zgodnie z § 13 ust. 1 projektu Umowy.
- Profile podłużne kanalizacji deszczowej 06b i 06c to te same rysunki nr. 2/3. Prosimy o ponowne zamieszczenie rysunku nr 3/3 dotyczącego m.in. odcinka N1-N8.
Odp. Zamawiający zamieszcza w załączeniu do niniejszego pisma profil N1 – N8 (załącznik nr 1 do niniejszego pisma).
- Kanalizacja deszczowa ul. Sienkiewicza - jaką średnicę powinna mieć studnia P1 – ø1200 (wg profilu podłużnego 06a) czy ø1000 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07a) ?
Odp. Zamawiający informuje, iż studnia P1 powinna mieć średnicę – 1200 mm.
- Kanalizacja deszczowa ul. Sienkiewicza - jaką średnicę powinna mieć studnia D2 – ø1200
(wg przedmiaru poz. 32 d3.1) czy ø1500 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07a i profilu podłużnego 06a) ?
Odp. Zamawiający informuje, iż studnia D2 powinna mieć średnicę – 1500 mm.
- Opis techniczny kanalizacji deszczowej mówi m.in, że należy wykonać łącznie 646,80 m kanału fi 315 mm PVC, z kolei wg PZT i profili podłużnych ilość ta wynosi 661,00 m. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?
Odp. Zamawiający informuje, iż długość 661,0 m to jest długość kanałów od osi studni do osi studni, długość 646,80 m jest długością po uwzględnieniu odjęcia średnic studni. Obie długości są prawidłowe.
- Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza i ul. Branickiego. Prosimy o potwierdzenie, że przyłącza sanitarne należy wykonać tylko do granicy pasa drogowego.
Odp. Zamawiający potwierdza, iż przyłącza należy wykonać tylko do granicy pasa drogowego i połączyć z istniejącymi przyłączami lub zaślepić wloty do przyłączy.
- Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza – jaką średnicę powinna mieć studnia S17 – ø1000 lub ø425 (wg profilu podłużnego 06) czy ø425 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07) ?
Odp. Zamawiający informuje, iż średnica studni S17 powinna mieć 425 mm.
- Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza – wg zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 13 szt. studni ø425, wg opisu technicznego 14 szt. a wg przedmiaru 15 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?
Odp. Zamawiający informuje, iż w kanalizacji sanitarnej ul. Sienkiewicza należy wykonać 14 szt. studni o średnicy 425 mm.
- Kanalizacja sanitarna ul Branickiego – wg zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 11 szt. studni ø1000, wg opisu technicznego i przedmiaru 12 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?
Odp. Zamawiający informuje, iż prawidłowa ilość wynosi 12 szt. Jednocześnie zamieszczamy uzupełnienia dotyczące zestawienia projektowanych studni (załącznik nr 2 do niniejszego pisma).
- Kanalizacja sanitarna ul Branickiego – wg opisu technicznego i zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 17 szt. studni ø425, wg przedmiaru 15 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?
Odp. Zamawiający informuje, iż w kanalizacji sanitarnej ul. Branickiego należy wykonać 17 szt. studni o średnicy 425 mm.
- Bardzo prosimy o uzupełnienie załączonej dokumentacji: brak jest profilu kanalizacji deszczowej na odcinku N1- N7, oraz SST na sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieć wodociągową.
Odp. Zamawiający zamieszcza w załączeniu do niniejszego pisma profil N1 – N8 (załącznik nr 1 do niniejszego pisma) oraz dodatkowe Specyfikacje kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej do przedmiotowego zadania (załącznik nr 3 do niniejszego pisma).
Jednocześnie Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) informuje, iż zostają zmienione następujące zapisy:
- Dodany zapis do Załącznika nr 2 do SIWZ (dokumentacje projektowe) o dodatkowe wymagania Zamawiającego w zakresie sieci wodociągowej (załącznik nr 4 do niniejszego pisma).
- Zmieniony pkt. XIX ust. 1 pkt. 2 SIWZ który otrzymuje brzmienie:
2) termin gwarancji – waga 40%, gdzie punkty wyliczane są wg następującego wzoru:
Sposób przyznania punktów w kryterium „termin gwarancji”:
Punkty za kryterium „termin gwarancji” przyznawane będą za okres gwarancji wg. następującego założenia:
- za termin gwarancji 36 miesięcy - Wykonawca otrzyma 10,0 pkt.;
- za termin gwarancji od 37 miesięcy do 47 miesięcy - Wykonawca otrzyma 20,0 pkt.;
- za termin gwarancji od 48 miesięcy do 59 miesięcy - Wykonawca otrzyma 30,0 pkt.;
- za termin gwarancji 60 miesięcy - Wykonawca otrzyma 40,0 pkt.;
Za kryterium „termin gwarancji” Wykonawca maksymalnie może uzyskać – 40 punktów.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje terminu gwarancji co najmniej 36 miesięcy, to Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP.
Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „termin gwarancji” zostanie mu policzony termin 60 miesięcy.
- Zmieniony załącznik nr 6 do SIWZ (formularz ofertowy) pkt 3:
- tiret 1 otrzymuje brzmienie:
Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje terminu gwarancji co najmniej 36 miesięcy, to Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP.
- tiret 2 otrzymuje brzmienie:
Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „termin gwarancji” zostanie mu policzony termin 60 miesięcy.
W związku z powyższym na mocy art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający wprowadza niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach i przedłuża termin składania ofert z dnia 07.12.2016 r godz. 12.30 na dzień 08.12.2016 r godz. 12.30. W związku z tym otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.12.2016 r godz. 13.00.
Wykonawcy powinni śledzić na bieżąco informacje zamieszczane przez Zmawiającego na stronie internetowej odnośnie postępowania o udzielenie zamówienia, którym są zainteresowani. Wprowadzone zmiany treści SIWZ są wiążące dla stron i stanowią autentyczną wykładnię postanowień SIWZ. Należy czytać SIWZ łącznie z zmianami treści SIWZ wprowadzonym przez Zamawiającego w trybie art. 38 ust. 4 Pzp. Wszystkie zmiany treści SIWZ ze swej istoty uzupełniają więc jej treść i Wykonawcy powinni brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Choroszczy
mgr inż. Mirosław Zalewski
Sekretarz Gminy
Metryka strony