Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w mieście Choroszcz”

Choroszcz 17.11.2016 r

Or – V.271.40.2016

 

 

 

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w mieście Choroszcz”

 

Na mocy art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.)  w odpowiedzi na  skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia informujemy:

 

Zapytanie brzmiało:

 

  1. Czy Zamawiający dopuści zastosowanie do budowy kanalizacji deszczowej i sanitarnej rur wykonanych z innych materiałów niż przyjęte w dokumentacji? Jeżeli tak to jakich? Prosimy o podanie wymaganych parametrów.

Czy Zamawiający dopuści do budowy sieci kanalizacji deszczowej  zastosowanie rur o średnicy fi 315-600 mm PEHD lub PP-B SN8 o ściance wewnętrznej gładkiej i zewnętrznej karbowanej ? 

 

Odp. Zamawiający nie dopuszcza rur karbowanych zewnętrznie lub betonowych, gdyż projekt nie uwzględniał ich przy obliczeniach statycznych i hydraulicznych.

  1.   Czy Zamawiający będzie wymagał przeprowadzenia inspekcji kamerą TV kanalizacji deszczowej i sanitarnej ?

Odp. Zamawiający  będzie wymagał wizualizacji kamerą TV wykonanych sieci kanalizacji deszczowej i sieci kanalizacji sanitarnej.

  1.    Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego na wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacyjnej na terenie drogi powiatowej i dróg gminnych? Jeśli tak, prosimy o podanie aktualnych stawek.

Odp. Zamawiający informuje, że nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego na wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej.

  1.    Prosimy o określenie kto ponosi koszty związane z wbudowaniem urządzeń w pasie drogowym ?

Odp. Zamawiający informuje, iż opłaty z tytułu umieszczenia sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ponosi gestor tych sieci.

  1.    Zwracamy się o potwierdzenie, iż dla zabezpieczenia należytego wykonania umowy na realizację przedmiotowego zadania, przy okresie gwarancji i rękojmi dłuższym niż 5 lat obowiązują zapisy ustawy Pzp art. 150 ust. 7-9.

Odp. Tak, Zamawiający potwierdza, iż dla zabezpieczenia należytego wykonania umowy na realizację przedmiotowego zadania, przy okresie gwarancji i rękojmi dłuższym niż 5 lat obowiązują zapisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych                 (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) art. 150 ust. 7-9.

  1.   Zwracamy się o potwierdzenie, iż okres rękojmi za wady wynosi 3 lata zgodnie z § 13 ust. 1 projektu Umowy.

Odp.  Zamawiający potwierdza, iż okres rękojmi za wady wynosi 3 lata zgodnie z § 13 ust. 1 projektu Umowy.

  1.   Profile podłużne kanalizacji deszczowej 06b i 06c to te same rysunki nr. 2/3. Prosimy o ponowne zamieszczenie rysunku nr 3/3 dotyczącego m.in. odcinka N1-N8.

Odp. Zamawiający zamieszcza  w załączeniu do  niniejszego pisma profil N1 – N8 (załącznik nr 1 do niniejszego pisma).   

  1. Kanalizacja deszczowa ul. Sienkiewicza - jaką średnicę powinna mieć studnia P1 – ø1200 (wg profilu podłużnego 06a) czy ø1000 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07a) ?

    Odp. Zamawiający informuje, iż studnia P1 powinna mieć średnicę  – 1200 mm.

  1. Kanalizacja deszczowa ul. Sienkiewicza - jaką średnicę powinna mieć studnia D2 – ø1200
    (wg przedmiaru poz. 32 d3.1) czy ø1500 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07a i profilu podłużnego 06a) ?

   Odp. Zamawiający informuje, iż studnia D2 powinna mieć średnicę  – 1500 mm.

  1. Opis techniczny kanalizacji deszczowej mówi m.in, że należy wykonać łącznie 646,80 m kanału fi 315 mm PVC, z kolei wg PZT i profili podłużnych ilość ta wynosi 661,00 m. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?

Odp. Zamawiający informuje, iż długość 661,0 m to jest długość kanałów od osi studni do osi studni, długość 646,80 m jest długością po uwzględnieniu odjęcia średnic studni. Obie długości są prawidłowe.

  1. Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza i ul. Branickiego. Prosimy o potwierdzenie, że przyłącza sanitarne należy wykonać tylko do granicy pasa drogowego.

 Odp. Zamawiający potwierdza, iż przyłącza należy wykonać tylko do granicy pasa drogowego i połączyć z istniejącymi przyłączami lub zaślepić wloty do przyłączy.

  1. Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza – jaką średnicę powinna mieć studnia S17 – ø1000 lub ø425 (wg profilu podłużnego 06) czy ø425 (wg zestawienia studni rewizyjnych 07) ?

Odp. Zamawiający informuje, iż średnica studni S17 powinna mieć 425 mm.

  1. Kanalizacja sanitarna ul Sienkiewicza – wg zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 13 szt. studni ø425, wg opisu technicznego 14 szt. a wg przedmiaru 15 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?

Odp. Zamawiający informuje, iż w kanalizacji sanitarnej ul. Sienkiewicza należy wykonać 14 szt. studni o średnicy 425 mm.

  1. Kanalizacja sanitarna ul Branickiego – wg zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 11 szt. studni ø1000, wg opisu technicznego i przedmiaru 12 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?

Odp. Zamawiający informuje, iż prawidłowa ilość wynosi 12 szt.  Jednocześnie zamieszczamy  uzupełnienia dotyczące zestawienia projektowanych studni (załącznik nr 2 do niniejszego pisma).

  1. Kanalizacja sanitarna ul Branickiego – wg opisu technicznego i zestawienia studni rewizyjnych do wykonania jest 17 szt. studni ø425, wg przedmiaru 15 szt. Prosimy o wyjaśnienie jaka jest prawidłowa ilość ?

Odp. Zamawiający informuje, iż w kanalizacji sanitarnej ul. Branickiego należy wykonać     17 szt. studni o średnicy 425 mm.

  1. Bardzo prosimy o uzupełnienie załączonej dokumentacji: brak jest profilu kanalizacji deszczowej na odcinku N1- N7, oraz SST na sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieć wodociągową.

Odp. Zamawiający zamieszcza  w załączeniu do  niniejszego pisma profil N1 – N8 (załącznik nr 1 do niniejszego pisma)  oraz  dodatkowe Specyfikacje kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej  oraz sieci wodociągowej do przedmiotowego zadania (załącznik nr 3 do niniejszego pisma).

 

Jednocześnie Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) informuje, iż zostają zmienione następujące zapisy:

  1. Dodany zapis do Załącznika nr 2 do SIWZ (dokumentacje projektowe) o dodatkowe wymagania Zamawiającego w zakresie sieci wodociągowej (załącznik nr 4 do niniejszego pisma).
  2. Zmieniony pkt. XIX ust. 1 pkt. 2 SIWZ który otrzymuje brzmienie:

        2) termin gwarancji – waga 40%, gdzie punkty wyliczane są wg następującego wzoru:

 

Sposób przyznania punktów w kryterium „termin gwarancji”:

Punkty za kryterium „termin gwarancji” przyznawane będą za okres gwarancji wg. następującego założenia:

 

- za  termin gwarancji  36 miesięcy - Wykonawca otrzyma 10,0 pkt.;

  - za  termin gwarancji od 37 miesięcy do 47 miesięcy  - Wykonawca otrzyma                     20,0 pkt.;

  - za  termin gwarancji od 48 miesięcy do 59 miesięcy  - Wykonawca otrzyma                 30,0 pkt.;

              -  za  termin gwarancji 60 miesięcy  - Wykonawca otrzyma  40,0 pkt.;

 

Za kryterium „termin gwarancji” Wykonawca maksymalnie może uzyskać  –  40 punktów.

 

Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje terminu gwarancji co najmniej 36 miesięcy, to Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP.

 

Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „termin gwarancji” zostanie mu policzony termin 60 miesięcy.

 

  1. Zmieniony załącznik nr 6 do SIWZ (formularz ofertowy) pkt 3:

-  tiret 1 otrzymuje brzmienie:

Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje terminu gwarancji  co najmniej 36 miesięcy, to Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP.

- tiret 2 otrzymuje brzmienie:

Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „termin gwarancji” zostanie mu policzony termin 60 miesięcy.

W związku z powyższym na mocy art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający wprowadza niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach i przedłuża termin składania ofert z dnia 07.12.2016 r godz. 12.30 na dzień 08.12.2016 r godz. 12.30. W związku z tym otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.12.2016 r godz. 13.00.

 

 

Wykonawcy powinni  śledzić na bieżąco informacje zamieszczane przez Zmawiającego na stronie internetowej odnośnie postępowania o udzielenie zamówienia, którym są zainteresowani. Wprowadzone zmiany treści SIWZ są wiążące dla stron i stanowią autentyczną wykładnię postanowień SIWZ. Należy czytać SIWZ łącznie z zmianami treści SIWZ wprowadzonym przez Zamawiającego w trybie art. 38 ust. 4 Pzp. Wszystkie zmiany treści SIWZ ze swej istoty uzupełniają więc jej treść i Wykonawcy powinni brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty.

Z poważaniem

 

 

Z up. Burmistrza Choroszczy

mgr inż. Mirosław Zalewski

       Sekretarz Gminy

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Dobrzycki

Data wytworzenia: 2016-11-17

Wprowadzający: Andrzej Sołowianiuk

Data modyfikacji: 2016-11-17

Opublikował: Andrzej Sołowianiuk

Data publikacji: 2016-11-17