Zarządzenie Nr 10/09

Zarządzenie Nr 10/09

Kierownika

Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy

z dnia 13 sierpnia 2009roku

w sprawie powołania Komisji przetargowej przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Choroszczy

Na podstawie art.19 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zmianami) zarządzam, co następuje:

§ 1

Powołuje się Komisje przetargową przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Choroszczy, do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych dokonywanych przez Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy, w składzie:

1. Czesława Lewonowska –Przewodniczący Komisji

2. Sylwia Kozłowska –- członek Komisji

3. Danuta Kalinowska – członek Komisji

§ 2

Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji przetargowej określa Regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Zał. do zarządzenia Nr 10/09

Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka

Pomocy Społecznej w Choroszczy

z dnia 13 sierpnia 2009 roku

Regulamin pracy

Komisji przetargowej

§ 1

Postanowienia ogólne

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1/ ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, ze zmianami),

2/ zamawiającym - należy przez to rozumieć Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

3/ Regulaminie - należy przez to rozumieć „Regulamin pracy Komisji przetargowej”,

4/ Komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową, o której mowa w art. 20 ustawy, powołanej Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

5/ Przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego komisji,

6/ Zastępcy Przewodniczącego – należy przez to rozumieć Zastępcę Przewodniczącego komisji,

§ 2

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza Komisja.

2. Komisja działa w pełnym składzie.

§ 3

1. Komisja w toku prac zobowiązana jest do przestrzegania zasad określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.

2. Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy:

1/ udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

2/ prowadzenie negocjacji lub rokowań z dostawcami lub wykonawcami w sytuacjach określonych przez ustawę,

3/ otwarcie ofert,

4/ dokonanie oceny czy dostawcy lub wykonawcy, którzy złożyli oferty, spełniają warunki określone w ustawie, oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

5/ wnioskowanie o wykluczenie dostawców lub wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia w przypadkach przewidzianych ustawą,

6/ wnioskowanie o odrzucenie ofert w przypadkach określonych w ustawie,

7/ dokonanie oceny ofert nie podlegających odrzuceniu,

8/ przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej,

9/ wnioskowanie o unieważnienie postępowania w przypadkach określonych w ustawie,

10/ zapoznanie z wniesionymi przez oferentów protestami oraz przygotowanie stanowiska Komisji w tej sprawie wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym,

11/ powiadamianie Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego o zwrocie wniesionego wadium.

3. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen jej członków.

  1. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
  2. Wniosek Komisji w przedmiocie wykluczenia dostawcy lub wykonawcy, odrzucenia ofert oraz unieważnienia postępowania, rozstrzyga Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy.
  3. Komisja przetargowa kończy pracę po:

1/ zawarciu umowy lub

2/ unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia.

§ 4

1.Komisja dokonując otwarcia ofert w dniu określonym w specyfikacji wykonuje w szczególności następujące czynności:

1. sprawdza czy oferty nie zostały uszkodzone lub otwarte,

2. sprawdza termin złożenia ofert (datę i godzinę),

3. odsyła dostawcom/wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania,

4. sprawdza czy oferta zawiera wszelkie wymagane przepisami dokumenty i oświadczenia.

§ 5

1. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań Przewodniczącego należy:

1/ pobranie ofert z kancelarii Urzędu Miejskiego w dniu ich otwarcia,

2/ organizowanie prac Komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań, które określono w decyzji o jej powołaniu,

3/ zebranie oświadczeń członków Komisji w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy,

4/ informowanie Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy o przebiegu prac Komisji, w tym o nieprawidłowościach występujących w toku przeprowadzanego postępowania,

5/ publiczne obwieszczenie sesji otwarcia ofert w tym:

a) przedstawienie składu osobowego Komisji osobom przybyłym na otwarcie ofert,

b) bezpośrednio przed otwarciem ofert podanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

c) sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy osoby reprezentujące oferentów którzy złożyli oferty, posiadają pełnomocnictwa do składania oświadczeń w ich imieniu,

d) udzielanie głosu upoważnionym przedstawicielom wykonawców, obecnym na publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiocie składania oświadczeń i wyjaśnień,

6/ konsultowanie z radcą prawnym projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty w przypadku wątpliwości formalno – prawnych,

7/ przedkładanie Kierownikowi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty,

8/wykonywanie innych obowiązków i czynności wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.

9/ zatwierdzenie prac Komisji przetargowej oraz protokołu postępowania.

10/ przygotowanie materiałów z postępowania do archiwizacji.

§ 6

Do obowiązków członka Komisji należy dokonywanie indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie:

1/ kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

2/ przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami każdy z członków sporządza kartę indywidualnej oceny ofert,

3/ każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert w przypadku zastosowania kryteriów nieopisanych wzorami.

§ 7

Członkowie Komisji ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe i rzetelne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

§ 8

Przewodniczący Komisji niezwłocznie przedkłada Kierownikowi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy kompletny protokół postępowania podpisany przez wszystkich członków Komisji.

§ 10

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

§ 11

Regulamin niniejszy obowiązuje z dniem wejścia w życie zarządzenia Nr 10/09 Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy z dnia 13 sierpnia 2009r. roku.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Stanisława Jolanta Andruszkiewicz

Wprowadzający: Stanisława Jolanta Andruszkiewicz

Data modyfikacji: 2009-08-19

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2009-08-19