Zarządzenie Nr 10/09
Zarządzenie Nr 10/09
Kierownika
Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy
z dnia 13 sierpnia 2009roku
w sprawie powołania Komisji przetargowej przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Choroszczy
Na podstawie art.19 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuje się Komisje przetargową przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Choroszczy, do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych dokonywanych przez Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy, w składzie:
1. Czesława Lewonowska –Przewodniczący Komisji
2. Sylwia Kozłowska –- członek Komisji
3. Danuta Kalinowska – członek Komisji
§ 2
Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji przetargowej określa Regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zał. do zarządzenia Nr 10/09
Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Choroszczy
z dnia 13 sierpnia 2009 roku
Regulamin pracy
Komisji przetargowej
§ 1
Postanowienia ogólne
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1/ ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, ze zmianami),
2/ zamawiającym - należy przez to rozumieć Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
3/ Regulaminie - należy przez to rozumieć „Regulamin pracy Komisji przetargowej”,
4/ Komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową, o której mowa w art. 20 ustawy, powołanej Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
5/ Przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego komisji,
6/ Zastępcy Przewodniczącego – należy przez to rozumieć Zastępcę Przewodniczącego komisji,
§ 2
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza Komisja.
2. Komisja działa w pełnym składzie.
§ 3
1. Komisja w toku prac zobowiązana jest do przestrzegania zasad określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
2. Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy:
1/ udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2/ prowadzenie negocjacji lub rokowań z dostawcami lub wykonawcami w sytuacjach określonych przez ustawę,
3/ otwarcie ofert,
4/ dokonanie oceny czy dostawcy lub wykonawcy, którzy złożyli oferty, spełniają warunki określone w ustawie, oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
5/ wnioskowanie o wykluczenie dostawców lub wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia w przypadkach przewidzianych ustawą,
6/ wnioskowanie o odrzucenie ofert w przypadkach określonych w ustawie,
7/ dokonanie oceny ofert nie podlegających odrzuceniu,
8/ przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej,
9/ wnioskowanie o unieważnienie postępowania w przypadkach określonych w ustawie,
10/ zapoznanie z wniesionymi przez oferentów protestami oraz przygotowanie stanowiska Komisji w tej sprawie wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym,
11/ powiadamianie Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego o zwrocie wniesionego wadium.
3. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen jej członków.
- Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
- Wniosek Komisji w przedmiocie wykluczenia dostawcy lub wykonawcy, odrzucenia ofert oraz unieważnienia postępowania, rozstrzyga Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy.
- Komisja przetargowa kończy pracę po:
1/ zawarciu umowy lub
2/ unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 4
1.Komisja dokonując otwarcia ofert w dniu określonym w specyfikacji wykonuje w szczególności następujące czynności:
1. sprawdza czy oferty nie zostały uszkodzone lub otwarte,
2. sprawdza termin złożenia ofert (datę i godzinę),
3. odsyła dostawcom/wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania,
4. sprawdza czy oferta zawiera wszelkie wymagane przepisami dokumenty i oświadczenia.
§ 5
1. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący.
2. Do zadań Przewodniczącego należy:
1/ pobranie ofert z kancelarii Urzędu Miejskiego w dniu ich otwarcia,
2/ organizowanie prac Komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań, które określono w decyzji o jej powołaniu,
3/ zebranie oświadczeń członków Komisji w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy,
4/ informowanie Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy o przebiegu prac Komisji, w tym o nieprawidłowościach występujących w toku przeprowadzanego postępowania,
5/ publiczne obwieszczenie sesji otwarcia ofert w tym:
a) przedstawienie składu osobowego Komisji osobom przybyłym na otwarcie ofert,
b) bezpośrednio przed otwarciem ofert podanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
c) sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy osoby reprezentujące oferentów którzy złożyli oferty, posiadają pełnomocnictwa do składania oświadczeń w ich imieniu,
d) udzielanie głosu upoważnionym przedstawicielom wykonawców, obecnym na publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiocie składania oświadczeń i wyjaśnień,
6/ konsultowanie z radcą prawnym projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty w przypadku wątpliwości formalno – prawnych,
7/ przedkładanie Kierownikowi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy projektu pisma w sprawie wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty,
8/wykonywanie innych obowiązków i czynności wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
9/ zatwierdzenie prac Komisji przetargowej oraz protokołu postępowania.
10/ przygotowanie materiałów z postępowania do archiwizacji.
§ 6
Do obowiązków członka Komisji należy dokonywanie indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie:
1/ kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami każdy z członków sporządza kartę indywidualnej oceny ofert,
3/ każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert w przypadku zastosowania kryteriów nieopisanych wzorami.
§ 7
Członkowie Komisji ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe i rzetelne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 8
Przewodniczący Komisji niezwłocznie przedkłada Kierownikowi Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy kompletny protokół postępowania podpisany przez wszystkich członków Komisji.
§ 10
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 11
Regulamin niniejszy obowiązuje z dniem wejścia w życie zarządzenia Nr 10/09 Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy z dnia 13 sierpnia 2009r. roku.
Metryka strony