Zarządzenie Nr 102/2015 z 10.12.2015 r.
Zarządzenie Nr 102/2015
Burmistrza Choroszczy
z dnia 10 grudnia 2015 roku
w sprawie wprowadzenia regulaminu pracy komisji przetargowej
Na podstawie art. 19 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku — Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zarządzam:
§ 1
Wprowadzam regulamin pracy komisji przetargowej określający organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji przetargowej zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Traci moc zarządzenie Nr 53/2011 Burmistrza Choroszczy z dnia 12 lipca 2011r. w sprawie powołania komisji przetargowej.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
mgr inż. Robert Wardziński
Zał. do zarządzenia Nr 102/2015
Regulamin pracy
Komisji przetargowej
§ 1
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1/ ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759, ze zmianami),
2/ Zamawiającym - należy przez to rozumieć Burmistrza Choroszczy,
3/ Wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega sie o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,
4/ Regulaminie - należy przez to rozumieć „Regulamin pracy Komisji przetargowej”,
5/ Komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową, o której mowa w art. 20 ustawy, powołanej przez Burmistrza Choroszczy do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
6/ Przewodniczącym - należy przez to rozumieć Przewodniczącego komisji,
7/ Zastępcy Przewodniczącego — należy przez to rozumieć Zastępcę Przewodniczącego komisji,
8/ Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza komisji,
9/ Zastępcy Sekretarza — należy przez to rozumieć Zastępcę Sekretarza komisji,
§ 2
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza Komisja.
2. Komisja nie ma charakteru stałego. Jej skład jest powoływany każdorazowo przez Zamawiającego do przeprowadzenia określonych postępowań.
§ 3
1. Do zadań Komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy:
1/ udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2/ prowadzenie negocjacji lub rokowań z Wykonawcami w sytuacjach określonych przez ustawę,
3/ otwarcie ofert,
4/ dokonanie oceny czy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, spełniają warunki określone w ustawie, oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
5/ wnioskowanie o wykluczenie Wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia w przypadkach przewidzianych ustawą,
6/ wnioskowanie o odrzucenie ofert w przypadkach określonych w ustawie,
7/ dokonanie oceny ofert nie podlegających odrzuceniu,
8/ przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej,
9/ zapoznanie z wniesionymi informacjami przez Wykonawców dotyczących zaniechania czynności lub podjętej niezgodnie z ustawą przez Zamawiającego i przygotowanie stanowiska Komisji w tej sprawie wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym,
10/ wnioskowanie o unieważnienie postępowania w przypadkach określonych w ustawie,
11/ powiadamianie Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego o zwrocie wniesionego wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Wniosek Komisji w przedmiocie wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia ofert oraz unieważnienia postępowania , rozstrzyga Burmistrz Choroszczy.
3. Komisja dokonuje otwarcia ofert w dniu określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wykonując w szczególności następujące czynności:
1/ sprawdza czy oferty nie zostały uszkodzone lub otwarte,
2/ sprawdza termin złożenia ofert (datę i godzinę),
3/ odsyła Wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania,
4/ w trakcie procedury oceny i badania ofert Komisja w szczególności sprawdza, czy każda z ofert:
a) spełnia kryteria i zasady określone w ustawie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, istotnych warunkach zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert,
b) zawiera wszelkie wymagane przepisami dokumenty i oświadczenia.
4. Komisja prowadzi rokowania w trybie zamówienia z wolnej ręki do czasu zawarcia umowy z Wykonawcą.
5. Komisja w toku prac zobowiązana jest do przestrzegania zasad określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
6. Arbitra do udziału w postępowaniu odwoławczym wyznacza Burmistrz Choroszczy
7. Komisja przetargowa kończy pracę po:
1/ zawarciu umowy lub
2/ unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 4
1. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen jej członków.
2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego a pod jego nieobecność Zastępca Przewodniczącego.
§ 5
Pracą Komisji kieruje Przewodniczący lub wyznaczony przez Kierownika Zamawiającego Zastępca Przewodniczącego. Do zadań kierującego Komisją należy:
1/ pobranie ofert z kancelarii Urzędu Miejskiego w dniu ich otwarcia,
2/ organizowanie prac Komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań, które określono w decyzji o jej powołaniu,
3/ zebranie oświadczeń członków Komisji w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy,
4/ nadzorowanie prowadzenia dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych prowadzonej przez Sekretarza lub jego Zastępcę,
5/ informowanie Burmistrza o przebiegu prac Komisji, w tym o nieprawidłowościach występujących w toku przeprowadzanego postępowania,
6/ publiczne obwieszczenie sesji otwarcia ofert w tym:
a) przedstawienie składu osobowego Komisji osobom przybyłym na otwarcie ofert,
b) bezpośrednio przed otwarciem ofert podanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
c) sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy osoby reprezentujące Wykonawców którzy złożyli oferty, posiadają pełnomocnictwa do składania oświadczeń w ich imieniu,
d) udzielanie głosu upoważnionym przedstawicielom wykonawców, obecnym na publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiocie składania oświadczeń i wyjaśnień,
7/ sprawdzenie z członkami Komisji ważności ofert, poprzez ustalanie czy:
a) złożone oferty zostały opracowane zgodnie z warunkami i wymogami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert,
b) Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania,
c) oferta nie podlega odrzuceniu,
8/ konsultowanie z radcą prawnym projektu pisma w sprawie wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty w przypadku wątpliwości formalno — prawnych,
9/ przedkładanie Burmistrzowi projektu pisma w sprawie wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty,
10/ wykonywanie innych obowiązków i czynności wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
11/ zatwierdzenie prac Komisji przetargowej oraz protokołu postępowania.
§ 6
Do obowiązków Sekretarza Komisji lub jego Zastępcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego należy:
1/ współpraca z Referatem merytorycznie odpowiedzialnym przy opracowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2/ dokumentowanie podstawowych czynności Komisji, w tym sporządzenie protokołu oraz załączników,
3/ udział w opracowaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem,
4/ powiadamianie członków Komisji o terminach posiedzeń,
5/ przestrzeganie zasady pisemności w zakresie określonym ustawą,
6/ czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji przetargowej przez członków komisji,
7/ przygotowywanie materiałów z postępowania w celu ich udostępnienia na potrzeby biegłych,
8/ przygotowanie materiałów z postępowania do archiwizacji.
§ 7
Do obowiązków członka Komisji należy dokonywanie indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie:
1/ kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub innej dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
2/ przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami każdy z członków sporządza kartę indywidualnej oceny ofert,
3/ każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert w przypadku zastosowania kryteriów nieopisanych wzorami.
§ 8
Członkowie Komisji ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe i rzetelne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 9
Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca niezwłocznie przedkłada Burmistrzowi Choroszczy kompletny protokół postępowania podpisany przez wszystkich członków Komisji oraz przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Burmistrza.
§ 10
1. Przewodniczący Komisji, za zgodą Burmistrza Choroszczy, powołuje biegłego (rzeczoznawcę) do wykonania określonych w toku jej prac czynności, jeżeli wymagane są wiadomości specjalne.
2. Wniosek Komisji o powołanie
biegłego, powinien zawierać wskazanie przedmiotu
i terminu sporządzenia pisemnej opinii.
3. Biegłym nie może być pracownik zamawiającego.
§ 11
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Metryka strony