Uchwały Nr II
UCHWAŁA Nr II/15/02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie: zmian w budżecie na 2002 r.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 159; z 2002 r. Nr 23 poz. 220; Nr 62 poz. 558; Nr 113 poz. 984,
Nr 153 poz. 1271) oraz art. 109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 155 poz. 1014; zmiany z 1999 r. Nr 38 poz. 360, Nr 49 poz. 485, Nr 70 poz. 778,
Nr 110 poz. 1255; z 2000 r. Nr 6 poz. 69, Nr 12 poz. 136, Nr 48 poz. 550, Nr 95 poz. 1041,
Nr 119 poz. 1251, Nr 122 poz. 1315, z 2001 r. Nr 45 poz. 497, Nr 46 poz. 499, Nr 88 poz. 961,
Nr 98 poz. 1070, Nr 100 poz. 1082, Nr 102 poz. 1116, Nr 125 poz. 1368, Nr 145 poz. 1623;
z 2002 r. Nr 41 poz. 363 i 365, Nr 74 poz. 676, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz.
1300, Nr 200 poz. 1685 ) — Rada Miejska w Choroszczy uchwala co następuje:
§1. Wprowadzić zmianę w planie dochodów i wydatków budżetowych obejmujących zmianę subwencji i dotacji:
1. Zwiększyć plan dochodów o kwotę 70 388 zł
dz. 758 rozdz. 75801 § 292— 15979zł
dz. 801 rozdz. 80101§ 203— 4017zł
rozdz. 80195 § 203— 3 624 zł
dz. 853 rozdz. 85315 § 203—567 zł
dz. 854 rozdz. 85401 § 203 — 2415 zł
rozdz. 85495 § 203 —426 zł
dz. 900 rozdz. 90015 § 201 — 29 000 zł
rozdz. 90095 § 232 — 14 360 zł
2. Zwiększyć plan wydatków o kwotę 70 388 zł
rozdz. 80101§ 3020 — 2 950 zł (Szkoła Podstawowa w Rogowie)
§ 4010— 12232 zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 3 132 zł
-Sz.P.wRogowie — 7950zł
- Sz. P. w Barszczewie — 1150 zł
§ 4110— 2522zł
w tym:
- Sz. P. w Rogowie — 1 960 zł
- Sz. P. w Choroszczy — 562 zł
§ 4120— 373zł
w tym:
- Sz. P. w Rogowie — 300 zł
- Sz. P. w Choroszczy — 73 zł
§ 4210— 1 200 zł (Sz. P. w Rogowie)
§ 4440 — 250 zł (Sz. P. w Choroszczy) rozdz. 80120 * 4120— 100 zł
§4210— 369zł
rozdz. 80195 § 4440— 3 624 zł
dz.853rozdz.85315 § 3110— 567zł
dz. 854 rozdz. 85401 § 4010 — 1 880 zł
§4110— 335zł
§4120— 50zł
§4440— 150zł
rozdz. 85495 § 4440 — 426 zł
dz. 900 rozdz. 90015 § 4260—22 000 zł
§ 4270— 7000zł
rozdz. 90095 § 4210—11 000zł
§ 4300— 3360zł
§2. Wprowadzić zmiany w planie dochodów i wydatków:
1. Zmniejszyć plan dochodów budżetowych o kwotę 426 092
dz. 700 rozdz. 70005 § 069 — 35 000 zł
§ 075— 26092zł
§ 084— 130000zł
dz. 756 rozdz. 75601 § 035 — 20 000 zł
rozdz. 75621 § 001 —200 000 zł
dz. 758 rozdz. 75814 § 092 — 15 000 zł
2. Zwiększyć ponadplanowe dochody budżetowe o kwotę 106 070 zł
dz. 010 rozdz. 01095 § 097— 16700zł
dz. 100 rozdz. 10095 § 046— 1 990 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 047 — 2 680 zł
§ 097 — 18 700 zł
dz. 756 rozdz. 75615 § 050— 6 000 zł
rozdz. 75616 § 031 —51 000 zł
dz. 900 rozdz. 90015 § 097— 9000zł
3. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 405 372 zł
dz. 700 rozdz. 70004 § 4010 — 30 000 zł
§4110— 2000zł rozdz. 70005 § 4300 — 10 000 zł
dz. 750 rozdz. 75023 § 4010— 65 000 zł
§4110— 31000zł
§4140— 3000zł
§4210— 22958zł
§4270— 10000zł
§4300— 24600zł
dz. 758 rozdz. 75818 §4810— 47414zł
dz. 801 rozdz. 80101§ 4010— 30000zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 18 000 zł
- Sz. P. w Kruszewie — 6 500 zł
- Sz. P. w Złotorii — 5 500 zł
§ 4110—5 200zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 3 200 zł
- Sz. P. w Kruszewie — 1100 zł
- Sz. P. w Złotorii — 900 zł
§4120—650zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 400 zł
- Sz. P. w Kruszewie — 150 zł
- Sz.P.wZłotorii— 100zł
rozdz. 80110 § 4010— 15000zł
§4110— 2500zł
§4120—300zł
§4260—75 000zł
rozdz. 80114 § 4010— 7500zł
§4110— 1200zł
§4120— 150zł
dz. 854 rozdz. 85401§ 4010— 8 500 zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 6 000 zł
- Sz. P. w Złotorii — 2 500 zł
§4110—1 400zł
w tym:
- Sz. P. w Choroszczy — 1 000 zł
- Sz. P. w Złotorii — 400 zł
dz. 853 rozdz. 85319 § 4210—5 000 zł (zadania własne)
§ 4300 — 7 000 zł (zadania własne)
4. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 85 350 zł
dz. 710 rozdz. 71004 § 4300— 1 250 zł
dz. 754 rozdz. 75412 § 4430 — 4 600 zł
dz. 801 rozdz. 80110 § 6050—62 000 zł
dz. 900 rozdz. 90003 §4210 — 1 000 zł
§4300— 10000zł
dz. 921 rozdz.92114 § 2550— 6500zł
§ 3. Wprowadzić zmianę w planie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej
1. Zwiększyć przychody o kwotę 9 000 zł z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie środowiska
2. Zwiększyć wydatki o kwotę 9 000 zł
§ 4. Wprowadzić zmianę w planie przychodów i wydatków w środkach specjalnych
1. Zwiększyć plan przychodów o kwotę 64 700 zł
2. Zwiększyć plan wydatków o kwotę 64 700 zł
§ 5. Wprowadzić zmianę w planie dochodów budżetowych
1. Zmniejszyć plan dochodów
dz. 758 rozdz. 75801 § 292 — 76 696 zł
2. Zwiększyć plan dochodów
dz. 758 rozdz. 75805 § 292 — 76 696 zł
§ 6. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
- plan dochodów— 13481 754 zł
- plan wydatków — 13 539 354 zł
§ 7.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr II/15/02 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 23.12.2002 r.
Objaśnienia
Zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonano na podstawie pism:
1. Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
- Nr FB II 3011-334/02 z dnia 18.11.02 r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej przeznaczonej na sfinansowanie odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów — byłych pracowników szkół i placówek oświatowych
—4050zł
- Nr FB 3011-299-2/02 z dnia 13.11. 02 r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej na sfinansowanie od 1 października b.r. III etapu nowego systemu wynagradzania nauczycieli
—6432zł
- Nr FB 113011-348/02 z dnia 15.11.2002 r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych — 567 zł
- Nr FB II 3011-337/02 z dnia 13.11.2002 r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej przeznaczonej na spłatę zobowiązań powstałych w 2002 r. z tytułu finansowania oświetlenia dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą — 29 000 zł
2. Umowy Nr 7624/04-2/9/2002 z dnia 8.10.2002 r. i Nr 17/2002 z dnia 23.10.2002 r. zawartej z Zarządem Powiatu Białostockiego w sprawie dofinansowania zakupu pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w kwocie 11 000 zł i dofinansowania gminnego planu gospodarki odpadami dla miasta i gminy Choroszcz — 3 360 zł
W planie wydatków dokonano zmiany zgodnie z w/w dyspozycjami.
Zwiększono także dochody na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 19.11.2002 r. Nr ST5-4820-106g/2002 w sprawie zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej w wysokości 15 979 zł
Otrzymaną subwencję przeznaczono na bieżące wydatki oświatowe.
Zwiększono ponadplanowe dochody o kwotę 106 070 z tytułu:
- wpłat ludności z tytułu partycypacji w budowie wodociągów — 16 700 zł
- opłaty eksploatacyjnej — 1 990 zł
- opłaty za wieczyste użytkowanie — 2 680 zł
- zwrotu wypłaconego odszkodowania za drogi — 18 700 zł
- podatku od czynności cywilno-prawnych od osób prawnych — 6 000 zł
- podatku od nieruchomości od osób fizycznych — 51 000 zł
- wpłat ludności z tytułu partycypacji w budowie kanalizacji sanitarnej — 9 000 zł
Uwaźa się, że niektóre dochody nie będą zrealizowane i dokonano zmniejszenia o kwotę
426 092 zł z tytułu:
- opiaty adiacenckiej — 10 000 zł
- opłat z tytułu podwyższenia wartości działek 25 000 zł
- czynszów dzierżawnych — 26 092 zł
- sprzedaży składników majątkowych —130000zł
- podatku dochodowego od osób fizycznych płaconego w formie karty podatkowej — 20 000 zł
- podatku dochodowego od osób fizycznych — 200 000 zł
- odsetek na rachunkach bankowych — 15 000 zł
Zwiększone dochody nie pokryły zmniejszonych dochodów i dlatego zmniejszono wydatki o
kwotę 320 022 zł oraz kwotę 80 750 przeznacza się na pokrycie zwiększonych wydatków:
- w gospodarce mieszkaniowej - wynagrodzenia i pochodne—32 000 zł
- w gospodarce gruntami i nieruchomościami — zakup usług pozostałych — 10 000 zł
- w administracji samorządowej wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz inne wydatki rzeczowe— 151 958zł
- rezerwę ogólnąi oświatową— 47414zł
- wydatki bieżące w oświacie i wychowaniu — 147 400 zł
- wydatki bieżące na utrzymanie OPS — 12 000 zł
Zmniejszoną kwotę wydatków 85 350 zł przeznacza się na:
- wykonanie szacunków nieruchomości — I 250 zł
- opłatę faktur za budowę gimnazjum — 62 000 zł
- oczyszczanie miasta i zwalczanie gołoledzi — 11 000 zł
- zwiększenie dotacji o 6 500 zł dla Miejsko- Gminnego Centrum Kultury z przeznaczeniem na realizację projektu pn „Komputerowy system informacji turystycznej”
- opłacenie ubezpieczenia mienia OSP — 4 600 zł
Zwiększono przychody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o
kwotę 9 000 zł, którą przeznacza się na:
- zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów—5 000 zł
- na wykonanie planu gospodarki odpadami—4 000 zł
Z uwagi na wyższe uzyskane wpływy na środkach specjalnych w szkołach podstawowych zwiększa się przychody i wydatki o kwotę 64 700 zł
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 16 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i
zwolnień w tym podatku .
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. O samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 5 i 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Określa się następujące roczne stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie gminy Choroszcz :
od gruntów :
a/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków 0,51.zł od 1 m2 powierzchni,
b/ związanych z działalnością gospodarczą w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych 0,12 zł od 1 m2 powierzchni,
c/ pod jeziorami , zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 3,38 zł od 1 ha powierzchni,
d/ pozostałych 0,20 zł od 1 m2 powierzchni
od budynków lub ich części :
a/ mieszkalnych 0,41 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
b/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej 14,87 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
c/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym 8,05 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
d/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych 3,46 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
e/ pozostałych 3,94 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3 - 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
§ 2
Zwalnia się od podatku od nieruchomości :
a/ budynki i grunty stanowiące mienie komunalne, o ile nie są we władaniu osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, o których mowa w art. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
b/ budynki i grunty stanowiące własność albo będące w trwałym zarządzie lub posiadaniu straży pożarnej,
Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 nie obejmują budynków i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
§ 3
Traci moc uchwała Nr XXVI/227/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 28 listopada 2001 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2002 rok i zwolnień w tym podatku (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 61, poz. 1209, z 2002 r. Nr 15, poz. 383).
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 17 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Określa się następujące roczne stawki podatku od środków transportowych obowiązujące na terenie gminy Choroszcz :
1/ od samochodu ciężarowego, o którym mowa w art. 8 pkt. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej :
a/ od 3,5 t do 5,5 t włącznie - 440 zł,
b/ powyżej 5,5 t do 9 t włącznie - 820 zł,
c/ powyżej 9 t do poniżej 12 t - 930 zł,
2/ od samochodów ciężarowych, o których mowa w art. 8 pkt. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej :
a/ równej lub wyższej niż 12 t , a mniej niż 18 t :
o liczbie osi - dwie - 530 zł,
o liczbie osi - trzy - 500 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t , a mniej niż 23 t :
o liczbie osi - trzy - 620 zł,
c/ równej lub wyższej niż 23 t , a mniej niż 26 t :
o liczbie osi - trzy - 990 zł,
o liczbie osi - cztery i więcej - 1020 zł,
d/ równej lub wyższej niż 26 t :
o liczbie osi - cztery i więcej - 1510 zł,
3/ od samochodów ciężarowych , o których mowa w art. 8 pkt. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej masie całkowitej :
a/ równej lub wyższej niż 12 t, a mniej niż 18 t:
o liczbie osi - dwie - 1150 zł,
o liczbie osi - trzy - 820 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t, a mniej niż 23 t:
o liczbie osi - trzy - 990 zł,
c/ równej lub wyższej niż 23 t, a mniej niż 26 t:
o liczbie osi - trzy - 1420 zł,
o liczbie osi - cztery i więcej - 2510 zł,
d/ równej lub wyższej niż 26 t:
- o liczbie osi - cztery i więcej - 2190 zł,
4/ od ciągników siodłowych i balastowych, o których mowa w art. 8 pkt. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a/ od 3,5 t do 5,5 t włącznie - 780 zł,
b/ powyżej 5,5 t do 9 t włącznie - 930 zł,
c/ powyżej 9 t i poniżej 12 t - 1290 zł,
5/ od ciągników siodłowych i balastowych, o których mowa w art. 8 pkt.4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznawanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a/ równej lub wyższej niż 12 t, a mniej niż 18 t:
- o liczbie osi - dwie - 930 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t, a mniej niż 36 t:
- o liczbie osi - dwie - 1270 zł,
c/ równej lub wyższej niż 36 t, a mniej niż 40 t:
- o liczbie osi - dwie - 1300 zł,
- o liczbie osi - trzy - 1140 zł,
d/ równej lub wyższej niż 40t:
- o liczbie osi - trzy - 1550 zł,
6/ od ciągników siodłowych i balastowych, o których mowa w art. 8 pkt.4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a/ równej lub wyższej niż 12t t, a mniej niż 18 t:
- o liczbie osi - dwie - 1190 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t, a mniej niż 36 t:
- o liczbie osi - dwie - 1760 zł,
c/ równej lub wyższej niż 36t t, a mniej niż 40 t:
- o liczbie osi - dwie - 1740 zł,
- o liczbie osi - trzy - 1550 zł,
d/ równej lub wyższej niż 40 t:
- o liczbie osi - trzy - 2270 zł,
7/ od przyczep i naczep, o których mowa w art. 8 pkt.5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 t i poniżej 12 t (z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego) - 620 zł,
8/ od przyczep i naczep, o których mowa w art. 8 pkt.6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznawanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
a/ równej lub wyższej niż 12 t, a mniej niż 18 t:
- o liczbie osi - jedna - 670 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t , a mniej niż 28 t:
- o liczbie osi - jedna - 740 zł,
- o liczbie osi - dwie - 700 zł,
c/ równej lub wyższej niż 28 t, a mniej niż 33 t:
- o liczbie osi - dwie - 870 zł,
d/ równej lub wyższej niż 33 t, a mniej niż 38 t:
- o liczbie osi - dwie - 1170 zł,
e/ równej lub wyższej niż 38 t:
- o liczbie osi - dwie - 1450 zł,
- o liczbie osi - trzy - 1150 zł,
f/ równej lub wyższej niż 36 t, a mniej niż 38 t:
- o liczbie osi - trzy - 850 zł,
9/ od przyczep i naczep, o których mowa w art. 8 pkt.6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów ( z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego):
a/ równej lub wyższej niż 12 t, a mniej niż 18 t:
- o liczbie osi - jedna - 780 zł,
b/ równej lub wyższej niż 18 t, a mniej niż 28 t:
- o liczbie osi - jedna - 850 zł,
- o liczbie osi - dwie - 780 zł,
c/ równej lub wyższej niż 28 t, a mniej niż 33 t:
- o liczbie osi - dwie - 970 zł,
d/ równej lub wyższej niż 33 t , a mniej niż 38 t:
- o liczbie osi - dwie - 1300 zł,
e/ równej lub wyższej niż 38 t:
- o liczbie osi - dwie - 1690 zł,
- o liczbie osi - trzy - 1280 zł,
f/ równej lub wyższej niż 36 t, a mniej niż 38 t:
- o liczbie osi - trzy - 1160 zł,
10/ od autobusów , o których mowa w art. 8 pkt. 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych o ilości miejsc do siedzenia:
a/ mniejszej niż 30 miejsc - 940 zł,
b/ równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1650 zł,
Stawki podatku od środków transportowych wyprodukowanych w roku 2001 i nowszych wyposażonych w katalizator spalin określa się w wysokości:
a/ od środków transportowych, o których mowa w ust. 1 pkt. 1:
lit. a - 380 zł,
lit. b - 760 zł,
lit. c - 960 zł,
b/ od środków transportowych, o których mowa w ust. 1 pkt. 4:
lit. a - 720 zł,
lit. b - 880 zł,
lit. c - 1190 zł,
c/ od środków transportowych, o których mowa w ust. 1 pkt. 10:
lit. a - 860 zł,
lit. b - 1550 zł.
§ 2
Traci moc uchwała Nr XXVIII/256/02 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 27 marca 2002 roku w sprawie stawek podatku od środków transportowych (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 15, poz. 384).
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 18 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na rok 2003.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Zwalnia się od podatku od środków transportowych:
1/ środki transportowe stanowiące mienie komunalne, za wyjątkiem określonych w art. 8 pkt. 2, 4 i 6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
2/ autobusy wykorzystywane do dowozu dzieci do szkół,
3/ środki transportowe wykorzystywane do ochrony przeciwpożarowej za wyjątkiem określonych w art. 8 pkt. 2, 4 i 6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 nie obejmują środków transportowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 4
Traci moc uchwała Nr XXVI/232/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 28 listopada 2001 r. w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na rok 2002 (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 61, poz. 1214).
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 19 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia opłaty administracyjnej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 18 i 19 pkt. 1 lit. d/ ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Określa się opłatę administracyjną w wysokości:
za sporządzenie testamentu określonego w trybie art. 951 Kodeksu cywilnego - 119,00 zł
za wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
a/ za wypisy - 41, 00 .zł za format A4,
b/ za wyrysy - 83,00 zł za format A4 i A3.
§ 2
Opłata administracyjna płatna jest w kasie Urzędu Miejskiego w Choroszczy przed wykonaniem czynności urzędowej, od której jest pobierana.
§ 3
Traci moc uchwała Nr XXVI/228/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 28 listopada 2001 r. w sprawie określenia opłaty administracyjnej na 2003 rok, terminu płatności oraz sposobu jej poboru (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 61, poz. 1210).
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 20 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 15 i 19 pkt. 1 lit. a/ pkt. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Określa się dzienne stawki opłaty targowej od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach, które wynoszą:
przy sprzedaży artykułów przemysłowych z dużego samochodu ciężarowego -15 zł
przy sprzedaży artykułów przemysłowych z samochodu dostawczego - 12 zł
przy sprzedaży artykułów przemysłowych z samochodu osobowego - 9 zł
przy sprzedaży artykułów przemysłowych ze straganu pod dachem - 7 zł
przy sprzedaży artykułów przemysłowych ze stołu - 6 zł
przy sprzedaży artykułów przemysłowych z ręki, kosza, wiadra, skrzynki - 5 zł
przy sprzedaży inwentarza żywego za sztukę - 5 zł
przy sprzedaży artykułów rolniczych z samochodu i przyczepy - 8 zł
przy sprzedaży artykułów rolniczych z wózka ręcznego - 5 zł
przy sprzedaży artykułów rolniczych z ręki, kosza, wiadra, skrzynki - 4 zł
przy sprzedaży z obwoźnego punktu gastronomicznego - 15 zł
przy sprzedaży środków transportowych - 15 zł
z wyłączeniem osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych, które są podatnikami podatku od nieruchomości w związku z przedmiotami opodatkowań położonymi na targowiskach.
§ 2
Opłatę targową pobiera się bezpośrednio od podmiotów określonych w § 1 w dniu sprzedaży.
§ 3
Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa.
Inkasentami opłaty targowej ustala się: Ryszarda Trypuć i Janusza Franciszka Zawadzkiego.
Określa się wynagrodzenie za inkaso w wysokości 5 % kwot opłat targowych pobranych i wpłaconych do kasy Urzędu Miejskiego w Choroszczy w terminie do pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano pobrania opłaty.
§ 4
Traci moc uchwała Nr XXVI/229/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 28 listopada 2001 r. w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 61, poz. 1211).
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 21 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na rok 2003.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271), art. 14 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 i Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Ustala się roczną stawkę podatku od posiadania psów w wysokości 35,00 zł od każdego psa.
§ 2
Podatek od posiadania psów jest płatny bez wezwania w terminie do 31 marca roku podatkowego, a w przypadku powstania obowiązku podatkowego w ciągu roku w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego. W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatek ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek podatkowy.
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku i wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
§ 3
Podatek należy uiszczać w kasie Urzędu Miejskiego w Choroszczy lub w drodze inkasa.
Pobór podatku w drodze inkasa powierza się inkasentom określonym uchwałą Nr XXII/189/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 30 marca 2001 r. w sprawie zarządzenia poboru podatku rolnego, podatku od nieruchomości , podatku leśnego, opłaty targowej od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso , a także uchwałą Nr XXVIII/254/02 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 27 marca 2002 r. zmieniającą przytoczoną wyżej uchwałę.
§ 4
Traci moc uchwała Nr XXVI/230/01 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 28 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na rok 2002 (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 61, poz. 1212).
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A Nr II/ 22 /02
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wzorów informacji o gruntach i lasach oraz nieruchomościach i obiektach budowlanych, a także deklaracji na podatek rolny, podatek leśny i podatek od nieruchomości.
Na podstawie art. 6 a, ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984r o podatku rolnym (Dz. U. z 1993 r. Nr 94, poz. 431, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, z 1996 r. Nr 91, poz. 409, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 137, poz. 926, z 1998 r. Nr 108, poz. 681, z 2001 r. Nr 81, poz. 875, z 2002 r. Nr 200, poz. 1680), art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682) , art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84, Nr 200, poz. 1683) uchwala się , co następuje :
§ 1
Określić osobom fizycznym wzory :
a/ informacji o gruntach - stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
b/ informacji o lasach - stanowiącej załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały,
c/ informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - stanowiącej załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.
Określić osobom prawnym, jednostkom organizacyjnym , spółkom nie posiadającym osobowości prawnej, jednostkom organizacyjnym Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa , a także jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych wzory :
a/ deklaracji na podatek rolny - stanowiącej załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały,
b/ deklaracji na podatek leśny - stanowiący załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały,
c/ deklaracji na podatek od nieruchomości - stanowiącej załącznik Nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację
................................................................................................... |
Załącznik Nr 1 Uchwały Rady Miejskiej w Choroszczy Nr II/22/02 z dnia 23 grudnia 2002 r. |
IR - 1 INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU ROLNEGO
na |
2. Rok ........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Tekst jedn. Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz. 431 ze zm.) Składający: Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Burmistrz .................. właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów. |
|||
A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|||
|
3. Burmistrz Choroszczy ul. Dominikańska 2 16-070 Choroszcz |
||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ
|
|||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||
|
4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. właściciel 2. współwłaściciel 3. posiadacz samoistny 4. współposiadacz samoistny 5. użytkownik wieczysty 6. współużytkownik wieczysty 7. posiadacz 8. współposiadacz
|
||
|
5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
||
|
6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
||
|
7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia
|
||
|
8. Imię ojca, imię matki
|
||
|
9. Numer PESEL
|
||
B.2 ADRES ZAMIESZKANIA |
|||
|
10. Kraj
|
11. Województwo |
12. Powiat |
|
13. Gmina
|
14. Ulica |
15. Nr domu / Nr lokalu |
|
16. Miejscowość
|
17. Kod pocztowy |
18. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI |
|||
|
19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. informacja składana po raz pierwszy na dany rok 2. korekta uprzednio złożonej informacji |
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (włącznie ze zwolnionymi) |
|||||
|
Klasy użytków wynikające z ewidencji gruntów i budynków |
Powierzchnia gruntu w hektarach fizycznych |
|||
|
|
||||
|
Grunty orne |
|
|||
|
I |
|
|||
|
II |
|
|||
|
IIIa |
|
|||
|
IIIb |
|
|||
|
IVa |
|
|||
|
IVb |
|
|||
|
V |
|
|||
|
VI |
|
|||
|
VIz |
|
|||
|
Sady |
|
|||
|
I |
|
|||
|
II |
|
|||
|
IIIa |
|
|||
|
IIIb |
|
|||
|
IVa |
|
|||
|
IVb |
|
|||
|
V |
|
|||
|
VI |
|
|||
|
VIz |
|
|||
|
Użytki zielone |
|
|||
|
I |
|
|||
|
II |
|
|||
|
III |
|
|||
|
IV |
|
|||
|
V |
|
|||
|
VI |
|
|||
|
VIz |
|
|||
|
Grunty rolne zabudowane |
|
|||
|
I |
|
|||
|
II |
|
|||
|
IIIa |
|
|||
|
III |
|
|||
|
IIIb |
|
|||
|
IVa |
|
|||
|
IV |
|
|||
|
IVb |
|
|||
|
V |
|
|||
|
VI |
|
|||
|
VIz |
|
|||
|
Grunty pod stawami |
|
|||
|
a) zarybione, łososiem, trocią, głowacicą, palią i pstrągiem |
|
|||
|
b) zarybione innymi gatunkami ryb niż w poz. a) |
|
|||
|
c) grunty pod stawami niezarybionymi |
|
|||
|
Rowy |
|
|||
|
Grunty zadrzewione i zakrzaczone położone na UR |
|
|||
|
I |
|
|||
|
II |
|
|||
|
IIIa |
|
|||
|
III |
|
|||
|
IIIb |
|
|||
|
IVa |
|
|||
|
IV |
|
|||
|
V |
|
|||
|
VI |
|
|||
|
VIz |
|
|||
|
Razem |
|
|||
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
|||||
F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|||||
|
20. Imię
|
21. Nazwisko |
|||
|
22. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
23. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego |
|||
G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|||||
|
24. Uwagi organu podatkowego
|
||||
|
25. Identyfikator przyjmującego formularz
|
26. Data i podpis przyjmującego formularz |
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację
................................................................................................... |
Załącznik Nr 4 do Uchwały Rady Miejskiej w Choroszczy Nr .II/22/02 z dnia .23 grudnia 2002 r. |
DR - 1 DEKLARACJA NA PODATEK ROLNY
na |
2. Rok ........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Tekst jedn. Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz. 431 ze zm.) Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej. Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Burmistrz .......................właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów. |
|||
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|||
|
3. Burmistrz Choroszczy ul. Dominikańska 2 16-070 Choroszcz
|
||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) * - dotyczy składającego deklarację niezbędącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||
|
4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. Osoba fizyczna 2. osoba prawna 3. jednostka organizacyjna 4. Spółka nie mająca osobowości prawnej |
||
|
5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. właściciel 2. współwłaściciel 3. posiadacz samoistny 4. współposiadacz samoistny 5. użytkownik wieczysty 6. współużytkownik wieczysty 7. posiadacz 8. współposiadacz
|
||
|
6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
||
|
7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów |
||
|
8. Nazwa pełna* / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
||
|
9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
||
|
10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
||
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** |
|||
|
11. Kraj
|
12. Województwo |
13. Powiat |
|
14. Gmina
|
15. Ulica |
16. Numer domu / Numer lokalu |
|
17. Miejscowość
|
18. Kod pocztowy |
19. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|||
|
20. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. deklaracja roczna 2. korekta deklaracji rocznej |
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (włącznie ze zwolnionymi) |
|||||||
|
Klasy użytków wynikające z ewidencji gruntów i budynków |
Powierzchnia gruntu w hektarach fizycznych |
Liczba hektarów przelicze-niowych |
Stawka z 1 ha (przelicze-niowego lub fizycznego) w zł,gr |
Wymiar podatku rolnego w zł,gr |
||
|
|
Ogółem |
Nie podlegające przeliczeniu na ha przeliczeniowe |
Podlegające przeliczeniu na hektary przeliczenio we |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grunty orne |
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
Iva |
|
|
|
|
|
|
|
Ivb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Viz |
|
|
|
|
|
|
|
Sady |
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
Iva |
|
|
|
|
|
|
|
Ivb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Viz |
|
|
|
|
|
|
|
Użytki zielone |
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Viz |
|
|
|
|
|
|
|
Grunty rolne zabudowane |
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
Iva |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
Ivb |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Viz |
|
|
|
|
|
|
|
Grunty pod stawami |
|
|
|
|
|
|
|
a) zarybione, łososiem, trocią, głowacicą, palią i pstrągiem |
|
|
|
|
|
|
|
b) zarybione innymi gatunkami ryb niż w poz. A) |
|
|
|
|
|
|
|
c) grunty pod stawami niezarybionymi |
|
|
|
|
|
|
|
Rowy |
|
|
|
|
|
|
|
Grunty zadrzewione i zakrzaczone położone na UR |
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
|
IIIa |
|
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
|
IIIb |
|
|
|
|
|
|
|
Iva |
|
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Viz |
|
|
|
|
|
|
|
Razem ( bez zwolnień) |
|
|
|
|
|
|
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać rodzaj, klasę i powierzchnię gruntów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
F. ULGI W PODATKU ROLNYM OD GRUNTÓW |
|
|
|
1. z tytułu nabycia lub objęcia w zagospodarowanie gruntów |
|
|
2. inwestycyjne |
|
|
3. górskie |
|
|
4. inne |
|
|
Razem |
|
G. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU |
|
||
|
Kwota podatku Różnica kwot z D - F (należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) |
|
H. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|||
|
21. Imię
|
22. Nazwisko |
|
|
23. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
24. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego |
|
I. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|||
|
23. Uwagi organu podatkowego
|
||
|
25. Identyfikator przyjmującego formularz
|
26.Data i podpis przyjmującego formularz |
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację
................................................................................................... |
Załącznik Nr 3 Uchwały Rady Miejskiej w Choroszczy Nr II/22/02 z dnia 23 grudnia 2002 r. |
IN - 1 INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
na |
2. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Burmistrz - właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
|||
A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|||
|
3. Burmistrz Choroszczy 16-070 Choroszcz ul. Dominikańska 2 |
||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ
|
|||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||
|
4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. właściciel 2. współwłaściciel 3. posiadacz samoistny 4. współposiadacz samoistny 5. użytkownik wieczysty 6. współużytkownik wieczysty 7. posiadacz 8. współposiadacz
|
||
|
5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
||
|
6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
||
|
7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia
|
||
|
8. Imię ojca, imię matki
|
||
|
9. Numer PESEL
|
||
B.2 ADRES ZAMIESZKANIA |
|||
|
10. Kraj
|
11. Województwo |
12. Powiat |
|
13. Gmina
|
14. Ulica |
15. Numer domu / Numer lokalu |
|
16. Miejscowość
|
17. Kod pocztowy |
18. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI |
|||
|
19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) 1. informacja składana po raz pierwszy na dany rok 2. korekta uprzednio złożonej informacji (wykazu) |
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|||||||
|
|
|
|
|
|||
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|||||||
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
20.
............................................................................ m2 |
|||||
|
2. związanych z działalnością gospodarczą w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych |
21. ............................................................................ m Metryka strony |