Rozpatrywanie skarg i wniosków przez Radę Miejską

Rozpatrywanie skarg i wniosków przez Radę Miejską

1. W sprawie skarg i wniosków Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący Rady przyjmują w każdy poniedziałek w godzinach 16:00 – 18:00.

2. Informację o przyjęciach publikuje się na stronie internetowej oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego.

3. Skargi i wnioski, do których rozpatrzenia i załatwienia właściwa jest Rada Miejska rejestruje się w centralnym rejestrze skarg i wniosków. Skargi i wnioski wraz z dokumentacją z ich rozpatrzenia i załatwienia przechowuje się
w przedmiotowych teczkach aktowych, określonych w jednolitym rzeczowym wykazie akt, stanowiącym załącznik do instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych.

4. Przewodniczący Rady przekazuje otrzymaną skargę właściwej Komisji Rady Miejskiej w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

5. W przypadku uzasadnionego nie załatwienia skargi w ustawowym terminie, Przewodniczący Rady zawiadamia skarżącego na zasadzie art. 36 Kodeksu postępowania administra-cyjnego o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia skargi.

6. Komisja, o której mowa w ust. 4 może przeprowadzić kontrolę, przesłuchać osoby lub zorganizować wyjazdowe posiedzenie do badania skarg zbiorowych
z udziałem zainteresowanych.

7. Komisja stanowisko swoje wyraża w formie opinii. Po sporządzeniu opinii przez Komisję Przewodniczący Rady wprowadza do porządku obrad najbliższej sesji rozpatrzenie skargi.

8. Czynności podejmowane w celu zbadania spraw podnoszonych w skardze oraz kolegialne rozstrzygnięcie Rady w sprawie załatwienia skargi dokumentowane są zapisami w protokole sesji i podjętymi uchwałami. O sposobie załatwienia skargi przez Radę zawiadamia się skarżącego i zainteresowanych. Odpowiedź na skargę, rozpatrzoną przez Radę, podpisuje Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady.

9. Wnioski, których przedmiotem są sprawy objęte zakresem działania Rady
– przekazuje się Przewodniczącemu Rady. Wnioski takie podlegają rejestracji
i przechowywaniu na zasadach określonych dla skarg. Przewodniczący Rady może skierować wniosek do zaopiniowania przez właściwą komisję Rady lub Burmistrza.

10. Wniosek rozpatrywany jest na najbliższej sesji Rady. W przypadku niemożliwości załatwienia sprawy w ustawowym terminie – Przewodniczący Rady zawiadamia wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku na zasadzie
art. 245 Kodeksu postępowania administracyjnego

11. Do udokumentowania rozpatrywania i załatwienia wniosku stosuje się postanowieniaust.8.

12. O sposobie załatwienia wniosku przez Radę – Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady, zawiadamia wnioskodawcę na piśmie.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Łukaszewicz

Wprowadzający: Ewa Łukaszewicz

Data modyfikacji: 2015-02-19

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2005-03-31