Zapytanie ofertowe

Termin ważności strony 2016-04-29
Untitled

Choroszcz, 20.04.2016 r.

Or -V. 271.15.2016

Zapytanie ofertowe

Gmina Choroszcz zaprasza do złożenia oferty na wykonanie zamówienia pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Choroszcz w 2016 roku”. W załączeniu przesyłam Specyfikację Warunków Zamówienia wraz z załącznikami. Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego w pok. nr 14, do dnia 29.04.2016 r. do godz. 12.30.

Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ww. ustawy.

Z poważaniem

  1. wg. rozdzielnika

  2. a/a

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

  1. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Choroszcz ul. Dominikańska 2

16-070 Choroszcz tel. 85 713 22 00

fax: 85 719 18 39 e- mail: urzad@choroszcz.pl

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Choroszcz w 2016 roku w ilości ok. 104,50 Mg.

Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje:

a) Zbiórka, transport i unieszkodliwienie pokrycia dachowego wykonanego z płyt azbestowo-cementowych dla budownictwa z terenu miasta i Gminy Choroszcz w ilości szacunkowej ok. 104,50 Mg. W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 z późń. zm.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. , poz.1973) - „Karta przekazania odpadu”.

Przyjęto do obliczenia wagę 13,5 kg na 1 m2 wyrobów zawierających azbest.

Ilość punktów adresowych na terenie miasta i gminy Choroszcz około 42. Ilość punktów adresowych oraz ilość wyrobów zawierających azbest może ulec zmianie.

Szczegółowy wykaz posesji zawiera załącznik do umowy (zostanie przekazany wykonawcy po podpisaniu umowy).

b) Usługi Wykonawca świadczyć będzie własnym sprzętem i przy pomocy własnych materiałów.

c) Zaplecze dla prowadzonej działalności Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na własny koszt.

d) Wykonawca zobowiązany jest ustalić z właścicielami posesji termin zbiórki.

Wykonawca w terminie 21 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac, w tym termin zbiórki na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości.

e) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji fotograficznej nieruchomości, z których usunięto wyroby/odpady zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac - w formie elektronicznej.

f) Ważenie wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości. Okoliczność zważenia wyrobów i ich waga winny być potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność oraz właściciela (posiadacza) nieruchomości.

g) Potwierdzenie przejęcia odpadu od właściciela nieruchomości (protokół odbioru odpadu) sporządzony w dwóch egzemplarzach: dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania do Urzędu Miejskiego w Choroszczy , drugi dla właściciela nieruchomości.

h) Udokumentowanie przekazania odpadu na składowisko - miejsce unieszkodliwiania (karta przekazania odpadu na składowisko) kopia karty (do wglądu oryginały) przekazania odpadów zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r. , poz. 1973), oryginały kart przekazania odpadów dostarczone zostaną właścicielom nieruchomości wymienionym w załączniku do umowy.

i) Oświadczenie Wykonawcy zadania o prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późń. zm.).

j) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu zdarzeń i wypadków, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.

k) Wykonawca w ramach ceny ofertowej m. in. winien zapewnić także:

-organizację poszczególnych etapów związanych z wykonywaniem usługi i zabezpieczenie placu, na którym usługa jest wykonywana,

-niezwłoczne oczyszczenie terenu z azbestu i pyłu azbestowego oraz uporządkowanie terenu po zakończeniu prac

l) Wykonawca musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych wskazane w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późń. zm.) lub wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ww. ustawy.

Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

a) Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

b) Wykonawca zobowiązany jest wykonać załadunek, transport i utylizację odpadów zawierających azbest zdemontowanych oraz składowanych na terenie miasta i gminy Choroszcz na wskazanych przez Zamawiającego nieruchomościach zakwalifikowanych do udziału w programie, sukcesywnie począwszy od dnia zawarcia umowy do dnia 30 września 2016 roku.

c) Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac;

d) Planowana do usunięcia ilość wyrobów zawierających azbest (m2) może ulec zmianie. W takim przypadku Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego.

  1. Inne istotne warunki zamówienia.

Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami:

- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. 2013, poz.21 ze zm.)

- ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

( Dz. U. z 2016 r. , poz. 250 )

- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U. z 2013 r., poz.

1232)

- ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych ( Dz. U. z 2011

r. Nr 227 , poz. 1367 ze zm.)

- rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 162, poz. 1089),

  1. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Wymagany termin realizacji - do dnia 30 września 2016 roku

III. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

  1. Oferta powinna być sporządzona zgodnie z wymogami niniejszej SWZ, według wzoru - załącznik nr 2.

  2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim (dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski) na maszynie do pisania, w postaci wydruku komputerowego, ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem, z ponumerowanymi wszystkimi zapisanymi stronami.

  3. Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez osobę umocowaną do reprezentowania Wykonawcy.

  4. Oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty należy dołączyć do oferty, o ile umocowanie nie wynika z przepisów prawa lub załączonych dokumentów.

  5. Ewentualne miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany, powinny być opisane i parafowane przez osobę podpisującą ofertę.

  6. Do oferty należy załączyć wszystkie dokumenty, wymagane w punkcie VII niniejszej SWZ.

  7. W przypadku, gdy wykonawca dołączy w formie załącznika do oferty kopię wymaganego dokumentu, kopia ta powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę.

  8. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz złożeniem oferty ponosi wykonawca.

  9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

  10. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

  11. Wszystkie załączniki których złożenia zamawiający wymaga, wymienione w punkcie VII SWZ, powinny spełniać wymogi w nich określone. Wykonawca może sporządzić własny dokument, pod warunkiem, że umieści w nim wszystkie informacje w kolejności, ściśle wg wzoru określonego przez zamawiającego. Dokumenty powinny być przedłożone w oryginale bądź potwierdzone przez osobę uprawnioną, za zgodność z oryginałem.

IV. SPOSÓB SKŁADANIA OFERT

  1. Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie, bez nazwy wykonawcy, koperta powinna być oznakowana nazwą zamówienia: Oferta - Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Choroszcz w 2016 roku.

  2. Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego w pok. nr 14, do dnia 29.04.2016 r.

do godz. 12.30.

  1. Za prawidłowe złożenie oferty, tj. we wskazane miejsce i w wyznaczonym terminie całkowitą odpowiedzialność ponosi wykonawca.

V. OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI

Osobami uprawnionymi do udzielania wyjaśnień w sprawach zamówienia są:

Zdzisław Dorożko i Eugeniusz Czochański - sprawy merytoryczne tel. 85 713 22 13 lub 85 713 22 05.

Osoby te udzielają informacji w godz. 7:30 - 15:30, z wyjątkiem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.

VI. WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCY

O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia następujące warunki:

1. Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

2. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

3. Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu znajdowania się w stanie upadłości bądź likwidacji,

4. Prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie objętym zamówieniem.

VII. DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCY

W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki uczestnictwa w postępowaniu zamawiający wymaga załączenia do oferty:

  1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym do wykonania zamówienia - składa oświadczenie o spełnianiu warunków dotyczących uczestnictwa w postępowaniu według załączonego wzoru - załącznik nr 3.

  2. W celu potwierdzenia, że wykonawca prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą oraz nie znajduje się w stanie upadłości bądź likwidacji, wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania - składa oświadczenie według załączonego wzoru - załącznik nr 3.

VIII. OKRES ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

IX. KRYTERIA WYBORU OFERTY I SPOSÓB OCENY OFERT

Zamawiający udzieli zamówienia temu wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów przy zastosowaniu kryterium: cena - 100%. Punkty za cenę oblicza się, przyjmując za podstawę najniższą zaoferowaną cenę, przypisując jej 100 punktów. Ilość punktów dla kolejnej oferty oblicza się w następujący sposób: (cena najniższej oferty: cena badanej oferty) x 100 = N punktów.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru, a także cenę ofert.

Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa zgodnie ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.

W przypadku uznania za najkorzystniejszą ofertę, złożoną przez podmioty występujące wspólnie, będą oni zobowiązani, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia umowy regulującej ich współpracę.

Załączniki:

  1. Wzór umowy- załącznik nr 1 2. Formularz oferty - załącznik nr 2 3. Wzór oświadczeń - załącznik nr 3

załącznik nr 1

Umowa nr Or - V.272…..2016 (wzór)

zawarta w dniu ……………………… w Choroszczy pomiędzy:

Gminą Choroszcz, ul Dominikańska 2, 16-070 Choroszcz NIP 542-020-85-72, zwaną dalej w treści umowy „Zamawiającym”, reprezentowaną przez Grzegorza Gabriana - Zastępcę Burmistrza Choroszczy, przy kontrasygnacie skarbnika Gminy Choroszcz Marii Borodziuk,

a

…………………………………………………, z siedzibą w …………………………., ul. ………………………………, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS ………………., NIP ………………………., zwaną dalej w treści umowy „Wykonawcą”, reprezentowaną przez:

  1. ...........................................................

albo)

  1. ………………….. prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą:………………………., z siedzibą: …………………………….NIP………………….., REGON………………., zwanym dalej w treści umowy „Wykonawcą” reprezentowaną przez: …………………

w wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy bez stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych zgodnie z art. 4 pkt. 8 tej ustawy (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) oraz zgodnie z Zarządzeniem nr 120/2016 Burmistrza Choroszczy z dnia 16.02.2016 r., o następującej treści:

§ 1

Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania:

  1. Zbiórka, transport i unieszkodliwienie pokrycia dachowego wykonanego z płyt azbestowo-cementowych dla budownictwa z terenu Gminy Choroszcz w ilości szacunkowej 104,50 Mg według wykazu stanowiącego załącznik do umowy. W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz.1973) - „Karta przekazania odpadu”.

  2. Realizacja zamówienia finansowana będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku , Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Gminy Choroszcz.

§ 2

1. Usługi określone w umowie Wykonawca świadczyć będzie własnym sprzętem, przy pomocy własnych materiałów i na własny koszt.

2. Zaplecze dla prowadzonej działalności Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na własny koszt.

3. Wykonawca dla zabezpieczenia kontaktów z Zamawiającym wyznacza osobę:

- ze strony Wykonawcy Pan …………………………………………………………………

- ze strony Zamawiającego Pan Zdzisław Dorożko i Eugeniusz Czochański, tel. 85 713 2205.

4. Odpady pozyskane w trakcie realizacji umowy zdeponowane będą na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.

§ 3

1. Wykonawca dostosuje intensywność świadczonych usług do potrzeb tak, aby zapewnić funkcjonowanie obiektów i terenu zgodnie z ich przeznaczeniem.

2. Wykonawca w terminie 21 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac, w tym termin zbiórki na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości.
3. Wykonawca dostosuje techniki i technologie wykonania prac do obowiązujących przepisów prawa wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. , poz. 21 ze zm.) i innych przepisów obowiązujących w tym zakresie.

4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu zderzeń i wypadków, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.

§ 4

1. Strony ustalają, że obowiązującą ich formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie obliczone jako iloczyn zakresu rzeczowego prac wykonanych zgodnie z umową oraz zryczałtowanej ceny jednostkowej za zbiórkę, transport i unieszkodliwienie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa w kwocie: cena jednostkowa netto …………… zł, podatek VAT wg stawki …… %, cena jednostkowa brutto…………… zł.

2. Zgodnie z ofertą Wykonawcy, łączne wynagrodzenie Wykonawcy przewidywane w chwili zawarcia umowy obliczone jako iloczyn: cena jednostkowa brutto (...... zł) X szacowany zakres rzeczowy (104,50 Mg) wynosi ..................... zł brutto (słownie złotych: .........................................................................................................................)

3. Waga odpadu niebezpiecznego ( azbest) zostanie oszacowana po zważeniu odpadu w obecności przedstawiciela Zamawiającego.

4. Za wykonanie usługi na poszczególnych posesjach ustala się rozliczenie kosztorysem powykonawczym na podstawie zaoferowanej ceny jednostkowej oraz obmiarów i wagi potwierdzonych przez osobę prowadzącą nadzór nad realizacją przedmiotu umowy w imieniu Zamawiającego.

5. Wynagrodzenie o którym mowa w ust. 4 obejmuje wszystkie koszty związane
z realizacją usługi w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty.

§ 5

  1. Zamawiający zastrzega, że suma wszystkich płatności za wykonanie usług w ramach niniejszej umowy nie może przekroczyć kwoty brutto w wysokości ………………… zł (słownie: ……………………..).

  2. W przypadku uzyskania dodatkowych środków finansowych na ten cel Zamawiający może aneksem do umowy zwiększyć tę kwotę - nie więcej jednak niż o 50 % (zamówienie uzupełniające do 50% wartości zamówienia podstawowego).

§ 5

1. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie zamówienia nastąpi w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury wraz kosztorysem powykonawczym , protokołem odbioru usługi bez zastrzeżeń, kartą przekazania odpadów na składowisko i dokumentacji fotograficznej nieruchomości, z których usunięto wyroby/odpady zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac - w formie elektronicznej, przelewem na rachunek Wykonawcy o nr ……………………..

§ 6

Termin wykonania przedmiotu umowy ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 30 września 2016 roku.

§ 7

1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, gdy:

1) Wykonawca przerwał z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy realizację przedmiotu umowy i przerwa ta trwa dłużej niż 30 dni,

2) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy,

3) jeżeli Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy wadliwie, albo sprzecznie z umową.

2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.

3. Odstąpienie od umowy, o której mowa w § 7, powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.

4. W przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki:

1) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, z której to winy nastąpiło odstąpienie od umowy,

2) Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada,

3) W terminie 10 dni od daty zgłoszenia, o którym mowa w § 7 ust. 4 pkt. 2, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wraz z zestawieniem wartości wykonanych robót według stanu na dzień odstąpienia. Protokół inwentaryzacji robót w toku stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę,

4) Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, obowiązany jest do dokonania odbioru usług przerwanych oraz przejęcia od Wykonawcy terenu robót w terminie 10 dni od daty odstąpienia oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.

5. Jeżeli Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy wadliwie, albo sprzecznie z umową Zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonywania umowy i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu Zamawiający może od umowy odstąpić, powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie przedmiotu umowy innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy.

6. Wykonawca nie może zbywać na rzecz osób trzecich wierzytelności powstałych w wyniku realizacji niniejszej umowy.

§ 8

1. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu następujące kary umowne:

a) za odstąpienie od umowy wskutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca w wysokości 4 000,00 zł,

b) za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy w wysokości 120,00 zł za każdy dzień opóźnienia,

c) za zwłokę w usunięciu wad w wysokości 120,00 zł za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad.

2. Zamawiający ma prawo dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach kodeksu cywilnego, jeżeli szkoda przewyższy wysokość kar umownych.

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

  2. Kary umowne przewidziane w ust. 1 podlegają łączeniu.

  3. Wykonawca wyraża zgodę na potrącanie naliczonych kar umownych z należnego wynagrodzenia Wykonawcy.

§ 9

  1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego
    z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian w umowie w przypadku zajścia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, tj.:

  1. braku dostępu do obszarów, w których wykonywane są prace objęte zamówieniem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni braku dostępu do obszarów, w których wykonywane są usługi) .

  2. z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia,

  3. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia.

  4. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.

  5. dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT.

O wystąpieniu okoliczności mogących mieć wpływ na zmianę terminu Wykonawca powiadomi Zamawiającego pisemnie.

§ 10

Integralną częścią umowy stanowią:

1. Wykaz posesji z których ma być usunięty azbest.- Załącznik nr 1;

2. Oferta Wykonawcy.

3. Specyfikacja Warunków Zamówienia.

§ 11

1. Wszelkie spory, mogące wyniknąć z tytułu niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd właściwy według miejsca wykonywania umowy.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 12

Umowę sporządzono w trzech jednakowo brzmiących egzemplarzach, z czego 1 egz. otrzymuje Wykonawca, 2 egz. otrzymuje Zamawiający.

Zamawiający: Wykonawca:

kontrasygnata skarbnika:

Załącznik nr 2

...............................................

(pieczęć wykonawcy)

REGON : .................................

NIP : ........................................

Nr telefonu: .............................

Nr faksu: .................................

e-mail: ....................................

OFERTA - wzór

Nawiązując do zapytania ofertowego, składamy ofertę na zadanie „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Choroszcz w 2016 roku” dla Urzędu Miejskiego w Choroszczy:

OFERUJEMY wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, w terminie do 30 września 2016 r. za cenę:

Cena jednostkowa za zbiórkę, transport i unieszkodliwienie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa:

Cena jednostkowa netto ................................................

Podatek VAT wg stawki ..................... %

Cena jednostkowa brutto.............................................................. zł

Łączna cena oferty: Cena jednostkowa brutto .............................................................. zł) X szacowany zakres rzeczowy (104,50 Mg) = ..............................................................

słownie złotych: .........................................................................................................................

Oświadczam, że:

1) zapoznaliśmy się ze specyfikacją warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń,

2) jesteśmy związani ofertą przez 30 dni od upływu terminu składania ofert,

3) akceptujemy termin płatności,

4) podana przez nas cena zawiera wszelkie należności z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia,

5) w przypadku, uznania naszej oferty za najkorzystniejszą, podpiszemy umowę według załączonego wzoru, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego,

6) do oferty załączamy następujące dokumenty:

……………………………………

(data i podpis/y osoby/osób

reprezentujących

Wykonawcę/Wykonaw

Załącznik nr 3

……………………………………………………… Nazwa i adres Wykonawcy (pieczątka)

OŚWIADCZENIE WYKONAWCY O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Składając ofertę na podstawie zapytania ofertowego na Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Choroszcz w 2016 roku, oświadczam/y, że spełniam/y warunki określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia, dotyczące:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  2. posiadania wiedzy i doświadczenia,

  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej,

i oświadczam/y, że nie podlegam/y wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności nie znajdujemy się w stanie upadłości bądź likwidacji.

…………………………………

(data i podpis/y osoby/osób reprezentujących

Wykonawcę/Wykonawców)

UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymóg złożenia niniejszego oświadczenia dotyczy każdego z Wykonawców

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Tomicka

Wprowadzający: Dorota Tomicka

Data modyfikacji: 2016-04-20

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2016-04-20