Wyjaśnienia treści SIWZ...

Termin ważności strony 2015-11-27
dotyczące postępowania „Wspólny zakup energii elektrycznej dla Urzędu Miejskiego w Choroszczy i jednostek organizacyjnych Gminy Choroszcz na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych oraz zasilania oświetlenia ulicznego”

Choroszcz 24.11.2015r

Or – V. 271.34.2015

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczące postępowania „Wspólny zakup energii elektrycznej dla Urzędu Miejskiego w Choroszczy i jednostek organizacyjnych Gminy Choroszcz na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych oraz zasilania oświetlenia ulicznego”

Na mocy art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) w odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytanie dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia informujemy:

Zapytanie brzmiało:

1. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy nw. dokumentów:

- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;

- dokument nadania numeru NIP;

- dokument nadania numeru REGON;

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

Odp. Zamawiający zmienia w Załączniku do umowy generalnej (Projekt umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej) ust. 6 w §11, który otrzymuje brzmienie:

„Odbiorca końcowy udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw oraz przekaże niezbędne dokumenty (w tym dokument nadania numeru NIP oraz REGON, KRS lub inny dokument na podstawie którego działa Odbiorca końcowy, dokument potwierdzający umocowanie osoby reprezentującej Odbiorcę końcowego) do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w celu wykonania przez niego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy.”

2. Dotyczy Działu IV SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie dlaczego Zamawiający określił, że rozpoczęcie dostaw dla nowych punktów poboru rozpocznie się z dn. 02.01.2016r?

Z uwagi na fakt, że w Załączniku dotyczącym szczegółowych danych punktów poboru, Zamawiający nie zamieścił żadnych danych typu: Nr PPE, nr licznika, Wykonawca nie będzie mógł zgłosić na tym etapie nowych punktów poboru z datą 02.01.2015r.

Wnioskujemy o zmianę przedmiotowego zapisu do treści, która uwzględni, że sprzedaż dla nowych punktów poboru rozpocznie się nie wcześniej niż z dniem przyłączenia nowych obiektów do sieci OSD i zawarciem umów dystrybucyjnych

Odp. Termin 2 stycznia 2016r. dla nowych PPE był związany z planowanym przez Zamawiającego czasem przyłączenia tych punków. W związku z tym, iż chwili obecnej trwa procedura uzyskania „Potwierdzenia możliwości świadczenia usług dystrybucji i określenie parametrów technicznych dostaw”, a Zamawiający nie ma pewności uzyskania ich od OSD w odpowiednim terminie, zmienia się ust. 1 w punkcie IV ust. 1 SIWZ który otrzymuje brzmienie:

„Rozpoczęcie dostaw rozpoczyna się od dnia 01.01.2016r. a dla nowych Punktów Poboru nie wcześniej niż z dniem przyłączenia nowych obiektów do sieci OSD i zawarciem umów dystrybucyjnych.”

oraz § 9 ust. 3 w projekcie umowy generalnej sprzedaży energii elektrycznej czynnej (załącznik nr 5 do SIWZ):

„Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej przez Wykonawcę dla nowych PPE nastąpi nie wcześniej niż z dniem przyłączenia nowych obiektów do sieci OSD i zawarciem umów dystrybucyjnych.”

3. Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ - Umowa generalna § 5 ust.6

1. Z uwagi na fakt, że Wykonawca przedstawia wartość umowy w oparciu o szacowaną przez Zamawiającego ilość energii w przypadku, gdy Zamawiający zużyje większą niż szacowana ilość energii, powinien uiścić opłatę za faktycznie zużytą energię. Ponadto ustalenie dokładnego dnia, w którym szacowana ilość energii zostanie faktycznie przekroczona jest fizycznie niemożliwe (Wykonawca otrzymuje informacji o zużyciu energii od OSD po zakończeniu okresu rozliczeniowego). Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu o treści: „W przypadku wykorzystania kwoty, o której mowa w §... umowy rozwiązanie umowy następuje z ostatnim dniem okresu rozliczeniowego następującym po okresie, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu dotarło do Wykonawcy. Zamawiający zobowiązany jest do uregulowania wszelkich należności za dostarczoną energię do dnia rozwiązania umowy.”

2. Czy Zamawiający samodzielnie kontrolował będzie wydatkowanie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w sposób umożliwiający rozliczenie z tytułu faktycznie pobranej energii przed wykorzystaniem ww. środków?

Odp. Zamawiający będzie samodzielnie kontrolował wydatkowanie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia.

W związku z czym Zamawiający dodaje zapis do § 5 który otrzymuje brzmienie:

„§ 5 ust.8. Zamawiający będzie samodzielnie kontrolował wydatkowanie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia. W przypadku wykorzystania kwoty, o której mowa ust. 6, Zamawiający w stosownym czasie zwiększy tę kwotę - nie więcej jednak niż o 50 % (zamówienie uzupełniające do 50% wartości zamówienia podstawowego).

4. Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ - Umowa sprzedaży en. el. czynnej § 7 ust. 4

Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę zapisu na następujący: „Strony ustalają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy"

Odp. Zamawiający zmienia zapis w umowie sprzedaży en. el. czynnej § 7 ust. 4 który otrzymuje brzmienie:

§ 7 ust. 4 „Strony ustalają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy"

5. Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ - Umowa sprzedaży en. el. czynnej § 8 ust. 3.

Informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne obowiązek pisemnego powiadomienia odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego 14-dniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie przedmiotowego zapisu do treści zgodnej z ustawą Prawo energetyczne, poprzez usunięcie słów:

,,(...)pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Odbiorcy końcowego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej wypowiedzenia Umowy".

Odp. Zamawiający informuję, iż § 8 ust. 3. umowy sprzedaży en. el. Czynnej zostaje bez zmian.

6. Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość udzielenia Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę stanowiącego załącznik do niniejszego pisma? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść własnego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?

Odp. W ocenie Zamawiającego przedstawiony wzór pełnomocnictwa jest tożsamy ze wzorem stanowiącym załącznik do umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej. W związku z powyższym dopuszcza zastosowanie przedstawionego wzoru pełnomocnictwa, jednakże z poszerzeniem ust. 3 związanym z nowymi PPE:

„..aby były to warunki dotychczasowe bądź warunki wskazane we wniosku o zawarcie umowy dystrybucyjnej wypełnionym przez Odbiorcę końcowego.”

Jednocześnie Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) Zamawiający informuje iż zostaje zmieniony:

1. Załącznik nr 5 do SIWZ (projekt umowy generalnej) § 5 ust. 6 jest:

„Zamawiający zastrzega, że suma wszystkich płatności za wykonanie robót w ramach niniejszej umowy nie może przekroczyć kwoty brutto w wysokości …………………… zł (słownie: ……………………)..”

Załącznik nr 5 do SIWZ (projekt umowy generalnej) § 5 ust. 6 zostaje zmieniony i otrzymuje brzmienie:

„Zamawiający zastrzega, że suma wszystkich płatności za wykonanie dostaw w ramach niniejszej umowy nie może przekroczyć kwoty brutto w wysokości …………………… zł (słownie: ……………………).”

6. Zamawiający dodaje ust. 6, 7 i 8 do § 5 Załącznika nr 5 do SIWZ (projekt umowy czynnej) który otrzymuje brzmienie”

6. Zamawiający zastrzega, że suma wszystkich płatności za wykonanie dostaw w ramach niniejszej umowy nie może przekroczyć kwoty brutto w wysokości …………………… zł (słownie: ……………………).

7. W przypadku uzyskania dodatkowych środków finansowych na ten cel Zamawiający może aneksem do umowy zwiększyć tę kwotę – nie więcej jednak niż o 50 % (zamówienie uzupełniające do 50% wartości zamówienia podstawowego).

8. Ewentualne zwiększenie kwoty o której mowa w ust. 6 reguluje kwota wskazana w § 5 ust. 6 umowy generalnej.

Wykonawcy powinni śledzić na bieżąco informacje zamieszczane przez Zmawiającego na stronie internetowej odnośnie postępowania o udzielenie zamówienia, którym są zainteresowani. Wprowadzone zmiany treści SIWZ są wiążące dla stron i stanowią autentyczną wykładnię postanowień SIWZ. Należy czytać SIWZ łącznie z zmianami treści SIWZ wprowadzonym przez Zamawiającego w trybie art. 38 ust. 4 Pzp. Wszystkie zmiany treści SIWZ ze swej istoty uzupełniają więc jej treść i Wykonawcy powinni brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty.

Z poważaniem

Zastępca Burmistrza Choroszczy

mgr inż. Grzegorz Gabrian

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Tomicka

Wprowadzający: Dorota Tomicka

Data modyfikacji: 2015-11-24

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2015-11-24