Zarządzenie Nr 8/10

w sprawie wprowadzenia planu kont

Zarządzenie Nr 8/10

Burmistrza Choroszczy

z dnia 31 grudnia 2010 r.

w sprawie wprowadzenia planu kont

Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U Nr 121 poz. 591 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861) zarządzam co następuje:

§ 1

Jednostka zobowiązana jest prowadzić rachunkowość zgodnie z planem kont i zasadami funkcjonowania tych kont określonymi w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861).

§ 2

Ustala się wykazy kont obowiązujące w jednostce:

1. Wykaz kont syntetycznych budżetu jednostki samorządu terytorialnego obejmujący konta bilansowe i pozabilansowa – załącznik Nr 1.

2. Wykaz kont syntetycznych jednostki budżetowej obejmujący konta bilansowe i pozabilansowe – załącznik Nr 2.

3. Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych budżetu jednostki samorządu terytorialnego – załącznik Nr 3.

4. Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych jednostki budżetowej -załącznik nr 4.

§ 3

1. Projekty wymagające wyodrębnionej ewidencji księgowej mogą być ewidencjonowane w odrębnych księgach.

2. Po zakończeniu projektów salda kont są scalane w księdze Urzędu.

§ 4

1. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne amortyzuje przy zastosowaniu stawek określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych.

2. O zakwalifikowaniu do pozostałych środków trwałych decyduje wartość nie przekraczająca kwoty ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych oraz przekraczająca 500 zł i okres użytkowania powyżej 1 roku.

3. Jednorazowo, przez spisanie w koszty, umarza się:

1) książki i inne zbiory biblioteczne,

2) odzież i umundurowanie,

3) meble i dywany,

4) pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% w momencie oddania do użytkowania.

§ 5

Referat księgowości prowadzi księgę inwentarzową środków trwałych (011) oraz księgę inwentarzową wartości niematerialnych i prawnych. Pracownik ds. gospodarczych prowadzi książkę inwentarzową pozostałych środków trwałych (013). O zakwalifikowaniu do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych decydują przepisy o podatku dochodowym od osób prawnych.

§ 6

1. Zapasy magazynowe materiałów wycenia się według rzeczywistych cen zakupu.

2. Zakup materiałów obciąża właściwe rodzajowo koszty okresu sprawozdawczego, w którym zakup został dokonany.

3. Rozchód materiałów wycenia się po cenach materiałów, które zostały zakupione najwcześniej.

4. W zakresie gospodarki zapasami materiałowymi prowadzi się ewidencję analityczną:

1) wartościową, wartościowo – ilościową w komórce księgowości,

2) ilościową w magazynie przez pracownika materialnie odpowiedzialnego za stan magazynu.

5. Materiały zakupione do bieżącego użytku, jeśli nie są objęte gospodarką magazynową, księgowane są bezpośrednio w koszty.

6. Pozostałość materiałów (nie dotyczy materiałów biurowych) podlega zinwentaryzowaniu na ostatni dzień roku obrotowego i wykazuje się jako saldo konta 310.

§ 7

Koszty działalności podstawowej jednostki organizacyjnej ujmuje się na kontach zespołu 4 „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie”.

§ 8

Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach stanowi załącznik Nr 5.

§ 9

Wykonanie zarządzenia powierza się skarbnikowi gminy.

§ 10

Traci moc Zarządzenie Nr 2/2002 z dnia 22 maja 2002 r. w sprawie wprowadzenia zakładowego planu kont.

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2011 r.

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz


Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10

z dnia 31.12.2010 r.

Wykaz kont syntetycznych budżetu gminy

Konta bilansowe

133 – Rachunek budżetu

134 – Kredyty bankowe

135 – Rachunek środków na niewygasające wydatki

140 – Środki pieniężne w drodze

222 – Rozliczenie dochodów budżetowych

223 – Rozliczenie wydatków budżetowych

224 – Rozrachunki budżetu

225 – Rozliczenie niewygasających wydatków

240 – Pozostałe rozrachunki

250 – Należności finansowe

260 – Zobowiązania finansowe

290 – Odpisy aktualizujące należności

901 – Dochody budżetu

902 – Wydatki budżetu

903 – Niewykonane wydatki

904 – Niewygasające wydatki

909 – Rozliczenia międzyokresowe

960 – Skumulowane wyniki budżetu

961 – Wynik wykonania budżetu

962 – Wynik na pozostałych operacjach

968 – Prywatyzacja

Konta pozabilansowe

991 – Planowane dochody budżetu

992 – Planowane wydatki budżetu

993 – Rozliczenia z innymi budżetami

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz


Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10

z dnia 31.12.2010 r.

Wykaz kont syntetycznych jednostki budżetowej

I Konta bilansowe

Zespół 0 – Majątek trwały

011 – Środki trwałe

013 – Pozostałe środki trwałe

014 – Zbiory biblioteczne

015 – Mienie zlikwidowanych jednostek

016 – Dobra kultury

020 – Wartości niematerialne i prawne

030 – Długoterminowe aktywa finansowe

071 – Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

072 – Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

073 – Odpisy aktualizujące długoterminowe aktywa finansowe

080 – Inwestycje (środki trwałe w budowie)

Zespół 1 – Środki pieniężne i rachunki bankowe

101 – Kasa

130 – Rachunek bieżący jednostki

134 – Kredyty bankowe

135 – Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia

139 – Inne rachunki bankowe

140 – Krótkoterminowe papiery wartościowe i inne środki pieniężne

141 – Środki pieniężne w drodze

Zespół 2 – Rozrachunki i rozliczenia

201 – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami

221 – Należności z tytułu dochodów budżetowych

224 – 20 – Rozliczenie dotacji budżetowych

225 – Rozrachunki z budżetami

226 – Długoterminowe należności budżetowe

229 – Pozostałe rozrachunki publicznoprawne

231 – Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń

234 – Pozostałe rozrachunki z pracownikami

240 – Pozostałe rozrachunki

290 – Odpisy aktualizujące należności

Zespół 3 – Materiały i towary

300 – Rozliczenie zakupu

310 – Materiały

330 – Towary

340 – Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów

Zespół 4 – Koszty według rodzajów i ich rozliczenie

400 – Amortyzacja

401 – Zużycie materiałów i energii

402 - Usługi obce

403 - Podatki i opłaty

404 - Wynagrodzenia

405 - Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia

409 - Pozostałe koszty rodzajowe

490 – Rozliczenie kosztów

Zespół 7 – Przychody i koszty ich uzyskania

700 – Sprzedaż produktów i koszt ich wytworzenia

720 – Przychody z tytułu dochodów budżetowych

730 – Sprzedaż towarów i wartość ich zakupu

740 – Dotacje i środki na inwestycje

750 – Przychody finansowe

751 - Koszty finansowe

760 – Pozostałe przychody operacyjne

761 – Pozostałe koszty operacyjne

770 – Zyski nadzwyczajne

771 – Straty nadzwyczajne

Zespół 8 – Fundusze, rezerwy i wynik finansowy

800 – Fundusz jednostki

810 – Dotacje budżetowe, płatności z budżetu środków europejskich oraz środki z budżetu na inwestycje

820 – Rozliczenie wyniku finansowego

840 – Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów

851 – Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

855 – Fundusz mienia zlikwidowanych jednostek

860 – Wynik finansowy

870 – Podatki i obowiązkowe rozliczenia z budżetem obciążające wynik finansowy

II Konta pozabilansowe

975 – Wydatki strukturalne

998 – Zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego

999 – zaangażowanie wydatków budżetowych przyszłych lat

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz


Załącznik Nr 3

Do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10 z dnia 31.12.2010 r.

Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych

budżetu gminy

- do konta syntetycznego 133 „Rachunek budżetu”

133-1 – Rachunek budżetu /Choroszcz

133-2 – Rachunek budżetu – BOŚ

133-3 – Kredyty

133-4 – Lokaty

133-4-… - Lokaty wg umów

- do konta 134 „Kredyty bankowe”

134-… - kredyty bankowe wg zadań

- do konta 140 – „Środki pieniężne w drodze”

140-1 – środki pieniężne w drodze - organ

- do konta syntetycznego 222 „Rozliczenie dochodów budżetowych”

222-1 - Dochody jednostek oświatowych

222-2 – Dochody MGOPS

222-3 – Dochody projektów

222-3-…-Dochody projektów wg zadań

- do konta syntetycznego 223 „Rozliczenie wydatków budżetowych”

223-1 – wydatki jednostek oświatowych

223-1/… - wydatki jednostek oświatowych wg jednostek

223-2 – wydatki MGOPS

223-3 – wydatki projektów

223-3-… -wydatki projektów wg zadań

- do konta syntetycznego 224 „Rozrachunki budżetu”

224 -1 –udziały w dochodach budżetu państwa ( podatek dochodowy od osób fizycznych)

224 - 2 - dochody realizowane przez urzędy skarbowe

224 – 2/… dochody realizowane przez urzędy skarbowe wg urzędów skarbowych

224 – 3 - informacje adresowe

224 - 4 – niewykorzystane dotacje

224 – 5 – sumy do wyjaśnienia – świadczenia rodzinne

224 – 6 – pozostałe sumy do wyjaśnienia

224 – 7 – zaliczki alimentacyjne – budżet państwa

224-8 – rozrachunki z budżetem państwa z tytułu funduszu alimentacyjnego

224-10 – rozrachunki z budżetami gmin dłużników z tytułu funduszu alimentacyjnego

- do konta syntetycznego 225 „Rozliczenie niewygasających wydatków”

225 – 10 – Rozliczenie niewygasających wydatków

225-10-… - Rozliczenie niewygasających wydatków wg zadań

- do konta syntetycznego 240 – „Pozostałe rozrachunki”

240–7 – pozostałe rozrachunki funduszy pomocowych

240–7– …– pozostałe rozrachunki funduszy pomocowych wg zadań

- do konta syntetycznego 260 „Zobowiązania finansowe”

260-… - zobowiązania wg umów

- do konta syntetycznego 290 „Odpisy aktualizujące należności”

290 – 1 - Odpisy aktualizujące należności - organ

- do konta syntetycznego 901 „Dochody budżetu”

901–1 – Dochody urzędu

901-2 – Dochody oświaty

901-3 – Dochody MGOPS

901-4 – Dochody projektów

901- 4-… - dochody projektów wg zadań

- do konta syntetycznego 902 „Wydatki budżetu”

902-1 – Wydatki urzędu

902-2 – Wydatki oświaty

902-3 – Wydatki MGOPS

902-4 – Wydatki projektów

902-4-… Wydatki projektów wg zadań

- do konta syntetycznego 903 „Niewykonane wydatki”

903-…niewykonane wydatki wg zadań

- do konta syntetycznego 904 „Niewygasające wydatki”

904-… niewygasające wydatki wg zadań

- do konta syntetycznego 909 „Rozliczenia międzyokresowe”

909-1 – subwencja oświatowa

909-2 – rozliczenia międzyokresowe projektów

909-2-…- rozliczenia międzyokresowe projektów wg zadań

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz


Załącznik Nr 4

Do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10 z dnia 31.12.2010 r.

Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych jednostki budżetowej

- do konta syntetycznego 011 Środki trwałe

011-1 – Środki trwałe – urząd

- do konta syntetycznego 080 Inwestycje

080-1 – Inwestycje - urząd

- do konta syntetycznego 130 Rachunek bieżący jednostki

130-1 – Dochody budżetowe

130-2 – Wydatki budżetowe

- do konta syntetycznego 135 Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia

135-1 – fundusz socjalny

- do konta syntetycznego 139 Inne rachunki bankowe

139-1 – Rachunek sum depozytowych

- do konta 140 Środki pieniężne w drodze

140-2 – środki pieniężne w drodze - jednostka

- do konta syntetycznego 141 Środki pieniężne w drodze

141-1 – czeki

141-2 – odprowadzenie dochodów na rachunek bankowy

141-3 – pozostałe

- do konta syntetycznego 201 Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami

201-1 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – jednostka

201-1/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – jednostka wg kontrahentów

201-2 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – fundusz socjalny

201-2/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – fundusz socjalny wg kontrahentów 201-3 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami projektów

201-3/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami projektów wg zadań

- do konta syntetycznego 221 – Należności z tytułu dochodów budżetowych:

221 - 1 - dochody budżetowe

221-1-1 – bieżące dochody

221-1- 2 – odsetki budżetowe i koszty upomnień

221-1- 3 – czynsze użytkowe pozostałe

221-1-3/… – czynsze użytkowe pozostałe wg kontrahentów

221-1- 4 – czynsze mieszkalne

221-1- 5 – dzierżawa gruntu

221-1- 5/… – dzierżawa gruntu wg kontrahentów

221- 1- 6 – czynsze użytkowe- ośrodki zdrowia

221– 1–7 – dzierżawa urządzeń wodno-kanalizacyjnych

221-1-8 – wynajem pomieszczeń

221-1-8/… – wynajem pomieszczeń wg kontrahentów

221-1-9 – opłaty eksploatacyjne użytkowe

221-1-9/… – opłaty eksploatacyjne użytkowe wg kontrahentów

221-1-10 – opłaty eksploatacyjne lokali mieszkalnych sprzedanych

221-1-10/… – opłaty eksploatacyjne lokali mieszkalnych sprzedanych wg kontrahentów

221-1-11 – opłaty eksploatacyjne MGCK

221-1-12 - opłaty eksploatacyjne ośrodków zdrowia

221-1-13 – opłata adiacencka

221-1-13/… – opłata adiacencka wg kontrahentów

221-1-14 – opłata planistyczna

221-1-14/… – opłata planistyczna wg kontrahentów

221-1-15 – sprzedaż nieruchomości

221-1-15/… – sprzedaż nieruchomości wg kontrahentów

221-1-16 – zajęcie pasa drogowego

221-1-16/… – zajęcie pasa drogowego wg kontrahentów

221-1-17 -sprzedaż usług telekomunikacyjnych

221-1-17/… -sprzedaż usług telekomunikacyjnych wg kontrahentów

221-1-18 -dochody z lat ubiegłych

221-1-19 – opłata za wydobycie wykopalisk

221-1-19/… – opłata za wydobycie wykopalisk wg kontrahentów

221-1– 20 – inne dochody

221-1- 21 – przypis odsetek od należności budżetowych

221-1-22 – opłaty za posiadanie psów

221-1-23 - wpłaty za przyłącza wodociągowe

221-1-23/… wpłaty za przyłącza wodociągowe wg kontrahentów

221-1-24 – wypożyczenie samochodu

221-1-25 – zamiana prawa wieczystego użytkowania w prawo własności

221-1-25/… – zamiana prawa wieczystego użytkowania w prawo własności wg kontrahentów

221-1-26 – wieczyste użytkowanie

221-1-26/… – wieczyste użytkowanie wg kontrahentów

221 – 2 – dochody z tytułu podatków lokalnych

221-2-1 - łączne zobowiązania pieniężne osób prawnych

221-2- 2 - łączne zobowiązania pieniężne osób fizycznych

221-2-3 - podatek od nieruchomości osób prawnych

221-2-4 - podatek od nieruchomości osób fizycznych

221-2-5 - podatek leśny osób prawnych

221-2 -6 - podatek od środków transportowych osób prawnych

221-2 -7 - podatek od środków transportowych osób fizycznych

221-2-8 - odsetki podatkowe od zobowiązań osób fizycznych

221-2-9 - odsetki podatkowe od podatku od nieruchomości osób fizycznych

221-2-10 - pozostałe odsetki i koszty upomnień

221-2-11 - opłata skarbowa

221-2-12 - przypis odsetek podatkowych

221-3 pozostałe podatki

221-3-1 - udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych 75621 § 0010

221-3-2 - udział gminy w podatku dochodowym od osób prawnych 75621 § 0020

221-3-3 - udział gminy w podatku opłacanym w formie karty podatkowej 75601 § 0350

221-3-4 - podatek od czynności cywilno – prawnych od osób prawnych 75615 § 0500

221-3-5 - podatek od spadków i darowizn 75616 § 0360

221-3-6 - podatek od czynności cywilno – prawnych od osób fizycznych75616 § 0500

221-3-7 - odsetki 75601 § 0910

- do konta syntetycznego 225 Rozrachunki z budżetami:

225-1 - Rozrachunki z tytułu podatku od wynagrodzeń

225-2 - Rozrachunki z tytułu podatku od umów zleceń

225-3 - Rozrachunki z tytułu podatku VAT

- do konta syntetycznego 226 Długoterminowe należności budżetowe:

226/… - Długoterminowe należności budżetowe wg kontrahentów

- do konta syntetycznego 229 Pozostałe rozrachunki publicznoprawne:

229-1 – składki na ubezpieczenie zdrowotne

229-2 – składki na ubezpieczenie społeczne

229-3 - składki na fundusz pracy

229-4 – składki PZU

229-5 – KZP

229-6 – pożyczki mieszkaniowe

229-7 – potrącenia alimentacyjne

229-7/… - potrącenia alimentacyjne wg pracowników

- do konta syntetycznego 231 Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń :

231-1 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – przelewy

231-1/… - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – przelewy wg pracowników

231-2 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – wypłata kasowa

- do konta syntetycznego 234 Pozostałe rozrachunki z pracownikami :

234-1 – Rozrachunki z tytułu paliwa, zaliczek

234-1/… – Rozrachunki z tytułu paliwa, zaliczek wg pracowników

234-2 – Rozrachunki z tytułu pożyczek mieszkaniowych

234-2/… – Rozrachunki z tytułu pożyczek mieszkaniowych wg pracowników

- do konta syntetycznego 240 Pozostałe rozrachunki

240 – 1 – wadium

240 – 1/… - wadium wg kontrahentów

240 – 2 – zabezpieczenie

240 – 2/… – zabezpieczenie wg kontrahentów

240 – 3 - kapitalizacja odsetek

240 – 4 - prowizje bankowe

240 – 5 – pożyczki z ZFŚS osób niebędących pracownikami

240 – 5/… – pożyczki z ZFŚS osób niebędących pracownikami wg emerytów

240 – 6 – pozostałe rozrachunki

240 – 6/… – pozostałe rozrachunki wg kontrahentów

- do konta syntetycznego 290 „Odpisy aktualizujące należności”

290 – 2 - Odpisy aktualizujące należności - jednostka

- do konta syntetycznego 310 - Materiały:

310-1 – zapasy materiałowe – Urząd

310-2 – materiały inwestycyjne

- do konta syntetycznego 720 – Przychody z tytułu dochodów budżetowych:

720 -1 – dochody budżetowe

720-2 – odsetki od dochodów budżeowych

- do konta syntetycznego 750 – Przychody finansowe:

750 -1 – przychody z odsetek bankowych

750-2 – pozostałe przychody finansowe

- do konta syntetycznego 800 – Fundusz jednostki:

800-1 – fundusz środków obrotowych

800-2 – fundusz środków trwałych i środków na inwestycje

800-3 – fundusz środków udział w spółce

800-4 – fundusz środków wartości niematerialnych i prawnych

- do konta syntetycznego 810 – Dotacje budżetowe, płatności z budżetu środków europejskich oraz środki z budżetu na inwestycje:

810- 1 - urząd

- do konta syntetycznego 860 – Wynik finansowy:

860-1 - urząd

- do konta syntetycznego 975 – Wydatki strukturalne:

975-1 - Badania i rozwój technologiczny (B+RT), innowacje i przedsiębiorczość

975-1-1 - Działalność B + RT prowadzona w ośrodkach badawczych

975-1-2 - Infrastruktura B + RT (w tym wyposażenie w sprzęt, oprzyrządowanie i szybkie sieci informatyczne łączące ośrodki badawcze) oraz specjalistyczne ośrodki kompetencji technologicznych

975-1-3 - Transfer technologii i udoskonalanie sieci współpracy między MŚP, między MŚP a innymi przedsiębiorstwami, uczelniami, wszelkiego rodzaju instytucjami na poziomie szkolnictwa pomaturalnego, władzami regionalnymi, ośrodkami badawczymi oraz biegunami naukowymi i technologicznymi

975-1-4 - Wsparcie na rzecz rozwoju B + RT, w szczególności w MŚP

975-1-5 - Usługi w zakresie zaawansowanego wsparcia dla przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw

975-1-6 - Wsparcie na rzecz MŚP w zakresie promocji produktów i procesów przyjaznych dla środowiska

975-1-7- Inwestycje w przedsiębiorstwa bezpośrednio związane z dziedziną badań i innowacji

975-1-8- Inne inwestycje w przedsiębiorstwa

975-1-9- Inne działania mające na celu pobudzanie badań, innowacji i przedsiębiorczości w MŚP

975-2 - Społeczeństwo informacyjne

975-2-10 - Infrastruktura telekomunikacyjna (w tym sieci szerokopasmowe)

975-2-11 - Technologie informacyjne i komunikacyjne - TIK

975-2-12 - Technologie informacyjne i komunikacyjne (sieci TEN-ICT)

975-2-13 - Usługi i aplikacje dla obywateli

975-2-14 - Usługi i aplikacje dla MŚP

975-2-15 - Inne działania mające na celu poprawę dostępu MŚP do TIK i ich efektywne użytkowanie

.

975-3 - Transport

975-3-20 - Autostrady i drogi ekspresowe

975-3-21 - Autostrady (sieci TEN-T)

975-3-22 - Drogi krajowe

975-3-23 - Drogi regionalne, lokalne

975-3-24 - Ścieżki rowerowe

975-3-25 - Transport miejski

975-3-26 - Transport multimodalny

975-3-27 - Transport multimodalny (sieci TEN-T)

975-3-28 - Inteligentne systemy transportu

975-4 - Energia

975-4-39 - Energia odnawialna: wiatrowa

975-4-40 - Energia odnawialna: słoneczna

975-4-41 - Energia odnawialna: biomasa

975-4-42 - Energia odnawialna: hydroelektryczna, geotermalna i pozostałe

975-4-43 - Efektywność energetyczna, produkcja skojarzona (kogeneracja), zarządzanie energią

975-5 - Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom

975-5-44 - Gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi

975-5-45 - Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną

975-5-46 - Oczyszczanie ścieków

975-5-47 - Jakość powietrza

975-5-48 - Zintegrowany system zapobiegania i kontroli zanieczyszczeń

975-5-49 - Dostosowanie do zmian klimatu i łagodzenie ich skutków

975-5-50 - Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych gruntów

975-5-51 - Promowanie bioróżnorodności i ochrony przyrody (w tym NATURA 2000)

975-5-52 - Promowanie czystego transportu miejskiego

975-5-53 - Zapobieganie zagrożeniom naturalnym i technologicznym

975-5-54 - Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobiegania zagrożeniom

975-6 - Turystyka

975-6-55 - Promowanie walorów przyrodniczych

975-6-56 - Ochrona i waloryzacja dziedzictwa przyrodniczego

975-6-57 - Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych

975-7 - Kultura

975-7-58 - Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego

975-7-59 - Rozwój infrastruktury kultury

975-7-60 - Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury

975-8 - Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich

975-8-61 - Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich

975-9 Zwiększanie zdolności adaptacyjnych pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców

975-9-62 - Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach; szkolenia i usługi na rzecz zwiększenia zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i innowacji

975-9-63 - Opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form organizacji pracy

975-9-64 - Rozwój specjalistycznych usług w zakresie zatrudnienia, szkolenia i wsparcia w związku z restrukturyzacją sektorów i przedsiębiorstw, rozwój systemów przewidywania zmian w sferze zatrudnienia oraz zapotrzebowania na kwalifikacje i przyszłych wymogów w zakresie zatrudnienia i kwalifikacji

975-10 - Poprawa dostępu do zatrudnienia i jego trwałości

975-10-65 - Modernizacja i wzmacnianie instytucji rynku pracy

975-10-66 - Wdrażanie aktywnych i prewencyjnych instrumentów rynku pracy

975-10-67 - Działania na rzecz aktywnego starzenia się oraz wydłużania życia zawodowego

975-10-68 - Wsparcie na rzecz samozatrudnienia i zakładania działalności gospodarczej

975-10-69 - Działania na rzecz zwiększenia trwałego udziału kobiet w zatrudnieniu oraz ich rozwoju zawodowego w perspektywie zmniejszenia dyskryminacji ze względu na płeć na rynku pracy oraz lepszego godzenia życia zawodowego z prywatnym, a zwłaszcza większego dostępu do usług opiekuńczo-wychowawczych nad dziećmi i osobami zależnymi

975-10-70 - Działania na rzecz zwiększenia udziału migrantów w zatrudnieniu w perspektywie wzmocnienia ich integracji społecznej

975-11 - Poprawa integracji społecznej osób w niekorzystnej sytuacji życiowej

975-11-71 - Ścieżki integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu; zwalczanie dyskryminacji w dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy

975-12 - Poprawa jakości kapitału ludzkiego

975-12-72 - Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy

975-12-73 - Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucania skolaryzacji, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym

975-12-74 - Rozwój potencjału ludzkiego w zakresie badań i innowacji, w szczególności poprzez studia podyplomowe i szkolenia naukowców oraz poprzez współpracę sieciową między uczelniami, ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami

975-13 - Inwestycje w infrastrukturę społeczną

975-13-75 - Infrastruktura edukacji

975-13-76 - Infrastruktura ochrony zdrowia

975-13-77 - Infrastruktura opiekuńczo-wychowawcza

975-13-78 - Infrastruktura mieszkalnictwa

975-13-79 - Pozostała infrastruktura społeczna

975-14 - Stymulowanie reform w zakresie zatrudnienia oraz integracji społecznej

975-14-80 - Promowanie partnerstw, porozumień i inicjatyw poprzez tworzenie sieci współpracy

975-15 - Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym

975-15-81 - Rozwiązania na rzecz podniesienia jakości opracowania, monitorowania, ewaluacji polityk i programów na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, wzmocnienie zdolności w zakresie realizacji polityk i programów

975-16 - Rekompensata za podniesione koszty rozwoju regionów peryferyjnych

975-16-82 - Rekompensata podniesionych kosztów związanych z utrudnionym dostępem oraz rozproszeniem terytorialnym

975-16-83 - Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów wynikających z wielkości rynku

975-16-84 - Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu

975-17 - Pomoc techniczna

975-17-85 - Przygotowanie, realizacja, monitorowanie i kontrola

975-17-86 - Ocena, badania, ekspertyzy, informacja i komunikacja

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz


Załącznik Nr 5

do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10

z dnia 31.12.2010 r.

Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach

Księgi rachunkowe dla budżetu gminy i jednostki budżetowej (urzędu) prowadzone są przy ujęciu komputera.

Oprogramowanie zakupiono w centrum Informatyki „ZETO” S.A. w Białymstoku, którego autorem jest firma INFOSYSTEM – Tadeusz Groszek. Licencja na korzystanie z w/w oprogramowanie w załączeniu

Główne funkcje systemu BUDŻETU to:

- zakładanie i aktualizacja planu kont syntetycznych i analitycznych

- ewidencja dokumentów księgowych wg wprowadzonych kont syntetycznych i analitycznych

- ewidencja środków rzeczowych

- wydruk sprawozdań i bilansu

Baza danych składa się z dwóch typów zbiorów:

I Zbiory podstawowe

1) KONTA – kartoteka stanów kont syntetycznych zawiera aktualny stan obrotów wszystkich kont w bilans otwarcia

2) KSIĘGA – kartoteka księgowania zawiera wszystkie obroty na kontach syntetycznych i analitycznych od początku roku

3) DOCHODY – kartoteka dochodów zawiera wszystkie stany i obroty na kontach analitycznych dochodów oraz stany i obroty kontrahentów od początku roku

4) WYDATKI –kartoteka zawiera wszystkie stany i obroty na kontach analitycznych wydatków oraz stany i obroty zadań i kontrahentów od początku roku

5) INWENT – kartoteka środków rzeczowych zawiera stany i zmiany zachodzące w stanie środków trwałych i wyposażenia w ciągu roku

6) MATER – kartoteka materiałowa zawiera stany i zmiany zachodzące w stanach materiałowych w ciągu roku oraz bilans otwarcia

7) Zbiory słownikowe

- SLOMAT – słownik materiałów

- SLOKTR – słownik kontrahentów

- SLOZAD – słownik zadań

8) zbiory pomocnicze

BUDŻET.DRU – zawiera dane o drukarkach i ich kody startujące. Istnieje tego zbioru daje możliwość wybory rodzaju druku przed drukowaniem przy wykorzystaniu programu.

Baza danych z dysku twardego jest kopiowana.

Dyskietki przechowywane są:

- w szafie pancernej w referacie organizacyjnym

-

Aktualizację oraz konserwację programu prowadzi ZETO S.A. w Białymstoku.

Burmistrz

inż. Jerzy Ułanowicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Kunikowska

Wprowadzający: Joanna Kunikowska

Data modyfikacji: 2011-01-10

Opublikował: Ewa Łukaszewicz

Data publikacji: 2011-01-10